کد خبر: ۵۴۸۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

شرکت داروسازی «باریج اسانس» برای اولین بار در ایران با استفاده از دانش روز، موفق به تولید داروی گیاهی تقویت سیستم ایمنی آبزیان با نام تجاری «آکوتونیک» شد.

آکوتونیک باریج حاوی عصاره آویشن می‌باشد که موجب تقویت سیستم ایمنی و همچنین پیشگیری و درمان انواع بیماری‌های آبزیان میشود.

در آزمایش‌های تجربی انجام شده در داروسازی باریج اسانس، اثرات این دارو بر سیستم ایمنی آبزیان مورد بررسی‌های دقیق قرار گرفت. بر این اساس، استفاده از آکوتونیک باریج باعث افزایش تعداد گلبولهای سفید آبزیان می‌شود.

در این آزمایش به یک گروه از آبزیان مبتلا به بیماری یرسینیوزیس (یرسینیا راکری) آویشن داده شد. پس بررسی‌ها در این گروه گلبولهای سفید خون‌ به مقدار قابل توجهی افزایش یافته است.

 به علاوه، مصرف داروی آکوتونیک موجب افزایش میزان هموگلوبین خون، مقدار پروتئین تام، مقادیر C3 و C4 در سیستم کمپلمان و میزان آنتیبادی کل سرم تمام ماهی‌های در معرض چالش و عدم چالش می‌شود. درصد بازماندگی ماهیان تغذیه شده با داروی آکوتونیک پس از چالش با اختلاف معنیداری افزایش یافت. (دکتر فیروزبخش - دانشیار گروه شیلات)

رونمایی از این دارو همزمان با همایش آموزشی (مدیریت بهداشتی مراکز تکثیر و پرورش قزلآلا) در استان کهگیلویه و بویراحمد در تاریخ 16 دیماه سال جاری با سخنرانی آقای دکتر عزیززاده (مدیر گروه دفتر بیماری‌های سردآبی سازمان دامپزشکی کشور) در هتل پارسیان یاسوج برگزار شد.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
saman salarmohammadi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
0
0
بسیارعالی وواقعا خیلی خوبه..که شرکت باریچ اسانس توجه به همه آفرینشهای خداوند داردوراه درمانی برایشان از دلطبیعت پیدا میکندبرای بقای بیشتر
نظر شما
ادامه