کد خبر: ۵۴۸۵۷
تعداد نظرات: ۴ نظر

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: بیماری های مختلف مشترک دام و انسان طی زمستان در کمین جامعه انسانی بوده که مراقبت هرچه بیشتر دامداران و روستاییان را می طلبد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر محمد اصغر زاده» بیان کرد: باکتری و ویروس برخی از بیماری‌ها مانند تب برفکی و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در فصل زمستان انتشار بیشتری دارند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون موردی از بیماری‌های مشترک دام و انسان نداشته ایم، افزود: از روستاییان و دامداران خواستاریم با رعایت نکات بهداشتی از بروز این دسته از بیماری‌ها جلوگیری کنند.

اصغر زاده با اشاره به شروع فصل زایش دام‌ها بیان کرد: فصل شیوع بیماری‌هایی مانند تب مالت همزمان با آغاز زایش دام‌ها بوده که تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه دارد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: از روستاییان خواستاریم از مصرف شیر خام خودداری کرده و قبل از استفاده حداقل به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانند.

وی اظهار کرد: در فصل زمستان سقط زیادی در دام‌های سبک و سنگین مشاهده می‌شود که این امر به دلیل مسمومیت با آب سرد رخ می‌دهد.

اصغر زاده ادامه داد: از دامداران خواستاریم آب شب مانده را به هیچ عنوان به دام ندهند و سر صبح آب تازه را برای دام‌ها تنها کنند.

وی با بیان اینکه همچنین خواستار دفن جنین مرده هستیم، اظهار کرد: روستاییان مشاهده هر گونه بیماری در گله دام را از طریق ۱۵۱۲ به همکاران دامپزشکی اطلاع دهند.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
1
2
سلام. جوشاندن شیر، سه تا پنج دقیقه کفایت می کند.
پاسخ ها
دکتر xy
| Canada |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
اصلا ربطی به زمان نداره و فقط به میزان حرارت بستگی داره. شیر باید بجوشه و بعد سرشیر (خامه ) ببنده روش. تعیین زمان ۲۰ دقیقه ۳۰ دقیقه درست نیست و دمای شیری که بجوش میاد از ۱۰۰ درجه بیشتر هستش.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
0
0
چرا واکسن های چند گانه سگ در برخی شهرستانها نامتوازن توزیع میشه؟؟
کارشناس دون پایه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
0
1
.................. به یکباره علت سقط جنین ها را یا تغذیه ای یا اب سرد میدانند اقای دکتر ......... با استناد به کدامین رفرنس تنها علت سقط جنین را اب سرد بیان میفرمایید
در تمام متون علمی ذکر شده است که سندرم سقط جنین علتهای بسیاری دارد که در تحقیقات انجام گرفته در کشورهای غربی فقط ۱۵ درصد سقط جنین دامها را به عوامل غیر عفونی نسبت میدهند
با وجود این همه سقط در دامها شما تایید کدام ازمایشگاه معتبر را دارید که اینچنین سخن می گویید. ............................!
از حکیم مهر تقاضا می شود ................. مستندات و مدارکشون را بخواهید .............
نظر شما
ادامه