کد خبر: ۵۴۸۴۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
مدیرکل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر مهدی حسینی» افزود: کاری که در حال حاضر از دست ما برمی‌آید این است که به دامداران توصیه‌های بهداشتی بکنیم و از آنها بخواهیم که با اکیپ‌های ما همکاری داشته باشند ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: مدیر کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، درخصوص آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده گفت: «میزان بارندگی در منطقه جنوب استان خیلی بیشتر بوده است و بعضاً تا حجم ۲۰۰ میلی‌متر در طول ۲۴ ساعت هم رسیده است.»

 «دکتر مهدی حسینی» با بیان اینکه اکثر راه‌های ارتباطی به روستاها قطع است، تصریح کرد: «همکاران ما در بخش‌های مختلف مستقر بوده و حضور دارند. در حال حاضر اولویت اصلی نجات سیل‌زده‌ها و ارسال کمک‌هایی نظیر غذاست که توسط ۶ فروند بالگرد از سوی ستاد بحران و هلال احمر درحال انجام است.»

وی با تاکید بر اینکه با توجه وضعیت فعلی منطقه، اطلاعات دقیقی از تلفات دام‌ها نداریم، خاطرنشان کرد: «همکاران ما در کنار سایر ادارات مثل اداره راه و شهرسازی، بهیاری‌ها و... هستند و توصیه‌های لازم را انجام دادیم. اطلاعیه‌ای هم برای دامداران تهیه شده است اما درخصوص تلفات هنوز هیچ اطلاعی به ما نرسیده است و علت آن هم قطع راه‌های ارتباطی ما با روستاهاست.»

حسینی ادامه داد: «کاری که در حال حاضر از دست اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان برمی‌آید این است که به دامداران توصیه‌های بهداشتی بکنیم و از آنها بخواهیم که با اکیپ‌های ما همکاری داشته باشند تا بتوانیم در بحث مراقبت فعال در خصوص برخی بیماری‌ها مثل شاربن و... در منطقه فعال باشیم.»

وی با اشاره به اینکه امروز سیلاب مقداری فروکش کرده است، تصریح کرد: «اما راه‌های روستایی همچنان بسته است و فقط از منطقه خاش به بالا ارتباط با روستاها برقرار شده که خوشبختانه تلفات دامی و بیماری خاصی تا این لحظه گزارش نشده است. در بخش جنوبی استان همچنان منتظر هستیم که ارتباط برقرار شود و همکاران به شکل میدانی بررسی کنند و خبر دقیق آن را به ما بدهند.»

حسینی اضافه کرد: «اکیپ‌های بیماریابی ما هم برای بحث مراقبت فعال بیماری‌ها و هم برای کمک و نظارت بر دفن بهداشتی لاشه‌های احتمالی در سطح منطقه استقرار دارند.»

مدیر کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ارائه توصیه‌های لازم به دامداران منطقه، گفت: «دامداران محترم اگر تلفات دامی مشاهده کردند حتما از طریق سیستم اطلاع‌رسانی ما که سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و همچنین سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۷۰۷۱۱۰۱۱۰ است، به ما گزارش کنند که ما از طریق اکیپ‌های عملیاتی در اسرع وقت رسیدگی کنیم.»

وی افزود: «توصیه دیگر اینکه دامداران محترم با توجه به احتمال افزایش بیماری‌های دامی، همکاری نزدیکی با اکیپ‌های اعزامی داشته باشند و اگر موردی از تلفات دام و طیور دیدند، به اکیپ‌های دامپزشکی اطلاع رسانی کنند. همچنین توصیه می‌ کنیم که بعد از فروکش کردن سیلاب، از طریق شماره‌های اعلامی اطلاع‌رسانی صورت گیرد که نسبت به ضد عفونی کردن درب ورودی دامداری و محوطه دامداری اقدام شود.»

حسینی در پایان با تاکیدبر اینکه سم‌پاشی بدن دام و جایگاه نگهداری دام می‌تواند نقش مهمی در کنترل بیماری‌های انگلی داشته باشد، گفت: «در این زمینه با سازمان دامپزشکی کشور همکاری کردیم که یک سری اقلام مورد نیاز از جمله سم و مواد ضدعفونی کننده تهیه شود که تا حد امکان بتواند به مصرف سیل‌زده‌های استان برسد.»

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
0
0
آقا يا خانم سيستانا تشريف نميارن در مورد سيستان تو اين وضعيت بحراني از مقامات تشكر كنند
سيل و بحران با تشكر از افراد تو فضاي مجازي قابل كنترل نيست ..............
ناشناس
|
France
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
0
0
چرا واکسن های دام کوچک کم شده؟علی الخصوص در شهرستانهای کوچک؟
دکترابراهیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
0
0
دکتر حسینی
باعرض سلام وخداقوه
انشالله که باکمک ویاری خداوند متعال بیش از پیش درخدمت سیل زدگان استان باشید
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
0
0
با سلام و خدا قوت خدمت آقای دکتر حسینی عزیز ، هفت هشت سال پیش در هندوستان سرپرستان ناظرین بودند و بنده به شخصه از اخلاق ایشان ، از دانش دکتر و مناعت طبع و دیدگاه این بزگوار درسها گرفتم ،براشون واقعا آرزوی موفقیت و سلامتی داریم. همکار از کرمانشاه
خراسان جنوبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
عرض خداقوت خدمت همکاران سیستان و بلوچستان. ان شاا... که خداوند توان و قدرت فزونی نماید چرا که خدمت به مردم مظلوم این استان خود عبادتی عظیم میباشد. همکاران سایر استانها هم با کمکهای مادی خود میتوانند در این عبادت شریک باشند.
نظر شما
ادامه