کد خبر: ۵۴۸۰۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
گفت‌وگوی حکیم مهر با مدیرکل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی:
«دکتر اشکان زرگر» افزود: به تمام استان‌ها اعلام کردیم که طبق دستورالعمل PMS ابلاغیه دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی، نظر کتبی کلینیسین‌های معتمد استان‌ها در مورد وجه تولیدی داروی بلوس نئومایسین سولفات اخذ شود...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: اواخر ماه گذشته بود که ماجرای تلف و مسموم شدن بیش از ۴۵۰ رأس گوسفند در شهرستان مشگین‌شهر، خبرساز شد که به گفته رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشگین شهر، بلافاصله پس از این اتفاق کارشناسان دامپزشکی به محل اعزام شده و به بررسی موضوع پرداختند.

«دکتر رامین آریا» در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما اعلام کرد که مطابق بررسی‌های اولیه و اظهارات دامداران، دام‌ها بر اثر مصرف داروی بلوس نئومایسین سولفات (ضد اسهال و ضد عفونت دستگاه گوارش) محصول شرکت تولید داروهای دامی ایران تلف شده‌اند.

چند روز بعد خبر دیگری از تلف شدن ۳۲ راس دام سبک در شهرستان سلسله استان لرستان حکایت کرد که به گفته رئیس شبکه دامپزشکی سلسله، این اتفاق به دنبال مصرف داروی نئومایسین سولفات روی داده بود.

پایگاه خبری حکیم مهر بنا به رسالت خبری و وظیفه پرسش‌گری خود، از همان ابتدا موضوع را از دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور دنبال کرد اما مسئولان مربوطه اعلام کردند که برای اظهار نظر قطعی، نیاز به گذشت حداقل یک هفته زمان برای دسترسی به نتایج آزمایش‌ها و اعلام خبر موثق با مستندات علمی دارند. حالا با گذشت بیش از یک هفته، مدیرکل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور، در گفت‌وگو با حکیم مهر به بیان اولین اظهار نظر رسمی خود می‌پردازد.

«دکتر اشکان زرگر» می‌گوید: «پیرو اعلام اداره کل دامپزشکی استان اردبیل، اقداماتی ازسوی سازمان دامپزشکی کشور صورت گرفت. از جمله اینکه به تمام استان‌ها اعلام کردیم که طبق دستورالعمل PMS ابلاغیه دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی، نظر کتبی کلینیسین‌های معتمد استان‌ها در مورد وجه تولیدی مذکور اخذ شود.»

وی تصریح می‌کند: «همچنین اداره کل استان سمنان که شرکت تولید داروهای دامی ایران در آن واقع است، موظف شده که از سری ساخت مذکور و سری ساخت‌های قبل و بعد از آن نمونه‌برداری کرده و به آزمایشگاه مرکز تشخیص ارسال کند.»

زرگر خاطرنشان می‌کند: «اطلاعات کامل ساخت وجه مذکور از شرکت تولید داروهای دامی ایران با هماهنگی نماینده اداره کل دامپزشکی استان جهت بررسی درخواست ارسال شده است. همچنین از شرکت تقاضا شده اعزام نماینده علمی شرکت به استان اردبیل و بررسی موضوع و تهیه گزارش و ارسال آن به دفتر دارو و درمان با هماهنگی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل صورت گیرد.»

شایان ذکر است که به گفته مسئولان دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور، به دلیل عدم حصول نتیجه قطعی مبنی‌بر مشکل‌دار بودن داروی نئومایسین سولفات محصول شرکت تولیدی داروهای دامی ایران، این دارو هنوز ریکال نشده است.

خبرنگار حکیم مهر تا زمان اعلام پاسخ آزمایش‌ها و روشن شدن دقیق ابعاد موضوع، همچنان پیگیر این مساله خواهد بود.

 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
0
2
آقای دکتر زرگر عزیز شیوه نامه چی شد؟ لطف بفرمایید اطلاع رسانی کنید.ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
0
0
خوب چرا بر مبناي سرويس هاي دامپزشكي كانادا عمل نميكنيد روش اونها به مراتب علمي تر و اجرايي تره نسبت به اتحاديه اروپا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
0
0
ریکال همان فراخوان شده یا بازپس گیری شده است
آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
0
1
چرا سامانه d.ivo.ir آپدیت نمیشه؟؟؟!!!میدونم به بخش IT مربوطه ولی تماس گرفتم گفتن فایلی دست ما نرسیده ک بخوایم آپدیت کنیم کد های شناسایی کالا و ivc ها اکثرا غیر قابل استفاده اند.پیگیری کنید لطفا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
0
0
اخه چ ربطی به دامپزشکان داره دامدار خودش تقصیر کاره ولی متاسفانه قوانین اشکال داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
0
0
آقا وجه توليدي مذكور يعني چي؟ البته من عربيم هميشه ضعيف بوده يا اينكه اين ترم مربوط به چروكي هاي آمريكاي شماليه
نظر شما
ادامه