کد خبر: ۵۴۷۸۴

جلسه هم اندیشی پایش و مراقبت از بیماری های حیوانات حیات وحش پارک ملی کلاه قاضی در اداره کل دامپزشکی استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، با توجه به بروز مواردی از تلفات در بزهای وحشی پارک ملی کلاه قاضی، جلسه هم اندیشی پایش و مراقبت از بیماری های حیوانات حیات وحش با حضور «دکتر حسین اکبری» معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت از محیط زیست استان، تعدادی از علاقه مندان و فعالان محیط زیست و کوهنوردی در محل دفتر دکتر محمد کشتکار معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد.

در این جلسه گزارشی از اقدامات پیشگیرانه و کنترلی در پی مواردی از تلفات حیوانات حیات وحش پارک ملی کلاه قاضی در آذر ماه سال جاری از سوی دکتر وحید مقدس رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان ارائه گردید.

در ادامه هریک از حاضرین و کارشناسان به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

سپس «دکتر محمد کشتکار» معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان با جمع بندی موضوعات مطرح شده، بر پیشگیری و کنترل عوامل بیماری زا در راستای حفظ و حراست جمعیت حیوانات حیات وحش این پارک ملی تاکید و تصریح نمود: برخلاف عدم گزارش کانون بیماری در دامداری های اطراف حیات وحش پارک ملی کلاه قاضی طی 5 سال گذشته می بایست نسبت به تامین واکسن و اجرای عملیات ضربتی واکسیناسیون اقدام و اجرای دوره های آموزشی و بازآموزی برای محیط بانان و همچنین فعالان محیط زیست با استفاده از توان علمی کارشناسان دامپزشکی و محیط زیست با اولویت در دستور کار قرار گیرد.

وی در مبحثی دیگر بر ضدعفونی اطراف آبشخورها، رصد و پایش دقیق وضعیت منطقه، استفاده از مکمل های تغذیه ای و رعایت حداکثری ضوابط قرنطینه ای و امنیت زیستی تاکید نمود.

معاون سلامت اداره کل  دامپزشکی استان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: سلامت حیوانات موجود در حیات وحش از دید دامپزشکی اهمیت فراوانی دارد و اینجانب از حضور، حسن توجه و پیگیری دوست داران محیط زیست و حیات وحش تشکر و قدردانی می نمایم.


نظر شما
ادامه