کد خبر: ۵۴۷۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

مجتمع تکثیر و پرورش آبزیان زینتی از بزرگترین واحدهای آبزی پروری کشور است که در شهرک لیا واقع در استان قزوین راه اندازی و به بهره برداری می رسد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «دکتر حمید زینالی» در بازدید از احداث مجتمع تکثیر و پرورش آبزیان زینتی دشت قزوین گفت: راه اندازی این مجتمع نقش مهمی در کاهش واردات خوراک آبزیان و همچنین ماهیان زینتی داشته و با کنترل‌های بهداشتی که بر روی ماهی و خوراک تولیدی این مجتمع انجام خواهد شد، از بروز و شیوع بیماری‌های آبزیان تا حد زیادی کاسته می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان افزود: با توجه به کاهش هزینه های حمل و نقل آبزیان از کشورهای آسیای جنوب شرقی و به صرفه بودن تهیه آبزیان توسط کشورهای همسایه و اروپایی از ایران، موجب رونق صادرات آبزیان و تجهیزات مربوطه خواهد شد.

به گفته زینالی، شروع به کار این مجتمع آبزی پروری موجب ایجاد اشتغال 50 نفر در قزوین می‌شود.

«شهرام نجاری» مسئول صدور پروانه اداره کل دامپزشکی استان در خصوص ویژگی های بارز مجتمع تکثیر و پرورش آبزیان زینتی دشت قزوین گفت: مجتمع تکثیر و پرورش آبزیان شرکت آبزی پروری دشت قزوین در زمینی به مساحت 35 هزار متر مربع و زیر بنای 4 هزار و 500 متر مربع، با ظرفیت تکثیر و پرورش 30 میلیون قطعه‌ماهی زینتی، در شهرک لیا مراحل پایانی ساخت را پشت سرگذاشته و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

نجاری این مجتمع تکثیر و پرورش ماهیان زینتی را یکی از بزرگترین واحدهای آبزی پروری در کشور دانست که بخشهای مختلف آن شامل پرورش آبزیان زینتی، تولید گیاهان آبزی، ساخت تجهیزات جانبی، و واحد تولید خوراک آبزیان است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
0
1
آمایش سرزمین........!!!!!
نظر شما
ادامه