کد خبر: ۵۴۷۵۹

با هجوم ۱۰ هزار شتری که با افزایش خشکسالی‌های استرالیا به صورت گله‌ای برای پیدا کردن آب به سمت شهرهای دورافتاده حرکت کرده و جوامع بومی را تهدید می‌کنند، بالگردهای حامل تک‌تیراندازهایی به منظور جمع‌آوری این گله‌ها به منطقه اعزام شده‌اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، به گفته مقامات محلی در ایالت "استرالیای جنوبی"، گله‌های بسیار بزرگ شترها به سمت جوامع محلی و روستایی هجوم برده و علاوه بر تهدید مواد غذایی و کمبود آب آشامیدنی منجر به آسیب دیدن زیرساخت‌ها و ایجاد شرایط خطرناک برای رانندگان شده‌اند.

این اتفاق در جریان به ثبت رسیدن گرم‌ترین و خشک‌ترین سال برای استرالیا در سال ۲۰۱۹ میلادی و تجربه خشکسالی شدید رخ داده، چرا که خشکسالی منجر به تمام شدن منابع آبی برخی شهرها و وقوع آتش‌سوزی‌های مهلک در جنوب شرقی این کشور شده است.

طی پنج روز اخیر عملیات جمع‌آوری این گله‌ها از منطقه "آنانگو پیتان‌تاتارا یانکونی‌تاتارا" در شمال غربی "استرالیای جنوبی" که حدود ۲۳۰۰ نفر بومی در آن سکونت داشته و اولین ایالت استرالیا محسوب می‌شود، صورت گرفته است.

اداره محیط زیست استرالیای جنوبی ضمن حمایت از کشتار شترها به کمک بالگردهای حامل تک‌تیراندازها اعلام کرده خشکسالی هم‌چنین باعث ایجاد "مشکلات اساسی برای رفاه حیوانات" شده است، زیرا برخی از شترها در اثر تشنگی جان خود را از دست داده و در تلاش برای پیدا کردن آب یکدیگر را زیر پا گذاشته‌اند. در بعضی موارد نیز لاشه این حیوانات منابع مهم آب و اماکن فرهنگی را آلوده کرده‌اند.

شترها نخستین بار در دهه ۱۸۴۰ میلادی برای کمک به اکتشاف فضای وسیع این قاره به استرالیا وارد شدند و تا شش دهه بعد از آن ۲۰ هزار شتر دیگر نیز از هند به این کشور انتقال یافت. اکنون تصور می‌شود استرالیا با بیش از یک میلیون شتری که در بیابان‌های آن زندگی می‌کنند، بیشترین جمعیت شتر وحشی را در جهان داشته باشد. گله‌های شترها معمولا برای بومیان مشکلات زیادی ایجاد کرده و به منابع آب و محصولات غذایی آسیب‌های زیادی وارد می‌کنند.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات استرالیا اعلام کرده‌اند لاشه‌های ۱۰ هزار شتری که کشته می‌شوند به دور از مناطق مسکونی سوزانده خواهد شد.

 
نظر شما
ادامه