کد خبر: ۵۴۷۳۵

مدیر کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان گفت: به منظور ساماندهی ورود دام و انجام خدمات بهداشتی ۶۰ واحد قرنطینه دامی در مبادی مرز به طور شبانه روزی فعالیت دارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر حسینی» مدیر کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان گفت: بمنظور ساماندهی ورود دام وانجام خدمات بهداشتی از جمله پلاک کوبی، سمپاشی، معاینه بالینی و...۶۰ واحد قرنطینه دامی در مبادی مرز در شهرستان‌های هیرمند، سراوان، چابهار، سرباز و میرجاوه تحت نظارت اداره کل دامپزشکی بطور شبانه روزی فعالیت دارند.

مهدی حسینی با اشاره به اهمیت مراکز قرنطینه در نوار مرزی افزود: هیچ سابقه بهداشتی از دام‌های آنسوی مرز وجود ندارد بنابراین انجام خدمات کنترلی در طی دوره قرنطینه جهت کنترل ورود عوامل عفونی به کشور بسیار ضروری است .

وی تصریح کرد از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۳۲هزار راس گاو و گوساله، ۱۰هزار نفر شتر و۲۲هزار راس گوسفند و بز خدمات بهداشتی را از مراکز قرنطینه‌ای مرزی دریافت ووارد استان شدند.

مدیر کل دامپزشکی اذعان کرد دوره قرنطینه دام در مرز با توجه به اینکه دام پرواری، کشتاری ومولد باشد بین ۵ تا ۱۷روز میباشد که پس از طی این دوره‌ها مجوز ورود به کشور را دریافت می‌دارند.

شایان ذکر است ۸ کشتارگاه صنعتی فعال در استان سیستان وبلوچستان وجود داردکه کار کشتار دام‌های وارداتی و بومی را انجام می‌دهند.

 

نظر شما
ادامه