کد خبر: ۵۴۷۰۹
 
 

در راستای آشنایی هرچه بیشتر با وظایف دامپزشکی، مدیر کل دیوان محاسبات استان اصفهان از عملیات جاری نیروهای دامپزشکی در شهرستان برخوار بازدید نمود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، «بهزاد فلاطون زاده» مدیرکل و «مجید بهارلو» کارشناس دیوان محاسبات استان در معیت «دکتر شهرام موحدی» مدیر کل، «دکتر عبدالرضا مرادی» معاون توسعه مدیریت و منابع، «شهره تیموری» رئیس امور مالی، «رسول زکیان» مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان و «دکتر مجید فلسفی» منش رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار صبح امروز دوشنبه 16 دی ماه 98 از عملیات های جاری نیروی های فنی دامپزشکی در بخش های مختلف بازدید نمودند.

آشنایی با نحوه خون گیری از گاوهای شیری جهت تشخیص بیماری بروسلوز( تب مالت)، واکسیناسیون دام سنگین و... از اولین برنامه های بازدید مدیرکل دیوان محاسبات از دو واحد گاوداری در شهرستان  برخوار بود.

در این بازدید دکتر موحدی مدیرکل دامپزشکی استان خود به بیان وظایف دامپزشکی در حفظ و حراست از سرمایه های دامی و تلاش در جهت صیانت از سلامت عمومی جامعه پرداخت و اهمیت کار متخصصان و کارشناسان دامپزشکی در خط مقدم پیشگیری از انواع بیماری های مهلک و خطرناک را تشریح نمود.

حضور در یک واحد گوسفندداری و آشنایی با نحوه واکسیناسیون دام سبک (گوسفند و بز) در جهت پیشگیری از بیماری تب برفکی دومین برنامه بازدیدی بود.

مدیرکل دیوان محاسبات استان و همراهان با حضور در یک واحد پرورش اسب از نزدیک شاهد عملیات حساس تست تشخیصی بیماری مشمشه بودند.

مشاهده نحوه واکسیناسیون سگ های نگهبان بر علیه بیماری خطرناک هاری از دیگر برنامه های این بازدید بود.

بازدید از یک واحد  قطعه و بسته بندی گوشت سفید در منطقه صنعتی کمشچه و آشنایی با وظایف نظارتی دامپزشکی در زمینه تولید تا عرضه فرآورده های خام دامی و همچنین بازدید از یک کشتارگاه صنعتی بلدرچین در حال احداث پایان بخش سفر مدیرکل دیوان محاسبات استان اصفهان به شهرستان برخوار بود.

دکتر شهرام موحدی مدیرکل دامپزشکی استان طی این بازدیدها به کمبود نیروی انسانی و خالی بودن حدود 50 درصد پست های سازمانی، کمبود خودروهای عملیاتی و ناکافی بودن اعتبارات اشاره کرد و افزود: استفاده از اوراق اسناد خزانه اسلامی در امر پیشگیری و مبارزه با بیماری های دامی (خرید واکسن و دارو) ناکارآمد است و خواستار توجه بیشتر مسئولان ذی ربط در راستای رفع مشکلات مذکور شد.

وی در مبحثی دیگر به سختی های حرفه دامپزشکی اشاره و خاطر نشان کرد: ابتلا به بیماری های مشترک و مصدومیت های ناشی از حمله حیوانات جزء لاینفک خدمت در حوزه فنی دامپزشکی است.

بهزاد فلاطون زاده مدیرکل دیوان محاسبات استان نیز به اهمیت، تعدد و گستردگی وظایف دامپزشکی در سطح جامعه اشاره نمود و از خدمات تمامی نیروهای دامپزشکی در بخش دولتی و خصوصی که با جان و دل در زمینه ارتقای سطح بهداشت و حفظ سلامت مردم تلاش می نمایند، تشکر و قدردانی نمود.

 
 
 
نظر شما
ادامه