کد خبر: ۵۴۷۰۱
 
 

انجمن حمایت از حیوانات با عنوان ئاژا برای جلوگیری از حیوان آزاری و ایجاد پناهگاه و تامین مواد خوراکی برای حیوانات در سقز تشکیل شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، مدیرعامل انجمن حمایت از حیوانات ئاژا روز سه شنبه اظهار داشت: یکی از نشانه های افزایش آگاهی و متمدن بودن هر کشور، میزان توجه به حیوانات و نحوه رفتار با آن‌ها بوده که در جوامع پیشرفته توجه به این موجودات افزایش پیدا کرده و انجمن های خصوصی و دولتی زیادی برای حمایت از حیوانات اهلی و همین طور گونه های در حال انقراض شکل گرفته است.

«ناصر کریمی» اضافه کرد: انجمن ئاسوی ژیانی ئاژه‌لانی سقز با نام مخفف ئاژا در چند سال اخیر فعالیت خود را در شهرستان سقز آغاز و با اجماع صورت گرفته و در اجرای اصل ۱۳۸ قانون اساسی توانست در آبان ماه سال جاری فعالیت رسمی خود را به عنوان یک انجمن مردم نهاد با اخذ پروانه به شماره ۶۵۲۹/۱/۹۲۵۹ آغاز و رسما شروع به فعالیت کند.

وی افزود: محدوده فعالیت این انجمن حمایت از حیوانات و جلوگیری از حیوان آزاری است و در این راستا تمام تلاش خود را در چهارچوب وظایف و قوانین تعریف شده جهت حمایت و جلوگیری از حیوان آزاری به کار خواهد گرفت.

مدیرعامل انجمن حمایت از حیوانات ئاژا اضافه کرد: حفاظت و نگهداری از حیواناتی همچون سگ های ولگرد، گربه، روباه و چندین نوع دیگر وظیفه هر شخص در جامعه است بنابراین ما تمام تلاش خود را برای نگهداری از این حیوانات در برابر سرما و آسیب های مختلف به کار خواهیم گرفت.

کریمی تاکید کرد: بر کسی پوشیده نیست که انجام اینگونه فعالیت‌های اجتماعی بدون همراهی آحاد مردم میسر نخواهد شد، لذا این انجمن از همه کسانی که نسبت به محیط زیست و بقای حیوانات شهر و دیار خود احساس مسئولیت می کنند تقاضای همکاری و مساعدت را دارد.

وی با بیان اینکه برای سگ های ولگرد و گربه ها پناهگاهی را در حاشیه شهر سقز ایجاد کردیم و بیش از ۵۰۰ سگ در آنجا نگهداری می شود تاکید کرد: امید است با همکاری مردم بتوانیم زندگی همراه با امنیت و آرامش را به همه جانواران و حیوانات هدیه دهیم.

وی اضافه کرد: این پناهگاه در خارج از محدوده شهر است و به وسیله مردم و خیرین غذا و موارد بهداشتی را برای آن تامین می کنیم.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.
 
نظر شما
ادامه