کد خبر: ۵۴۶۷۲
  

بعضی گربه ها هر غذایی که پیدا کنند می خورند، در حالیکه برخی دیگر اگر غذای مورد علاقه شان را در ظرف غذا نبینند به آن لب نمی زنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ITpet ، در رابطه با آن دسته از گربه هایی که همه چیز را به آسانی می خورند، بایستی دقت کنید تا غذاهایی که مناسب گربه ها نیست را نخورند .

آیا گربه ها می توانند غذای سگ بخورند؟

گربه ها تشویقی هایی که از تون ماهی، سالمون، و یا گوشت مرغ باشد و همینطور علف گربه را می خورند اما آیا مجاز به خوردن غذای سگ هستند؟ یک جواب ساده به این پرسش، «بله» است. اگر گربۀ شما مقدار کمی از غذای سگتان بخورد مشکلی پیش نمی آید؛ اما تصور نکنید که می توانید صرفه جویی کنید و برای هر دو حیوانتان یک نوع غذا تهیه کنید. غذای گربۀ شما بایستی از مواد غذایی تهیه شده باشد که مناسب گربه است .

Leasa Moltke کارشناس تغذیۀ حیوانات خانگی در این باره می گوید: «سگ ها و گربه ها هر کدام نیازهای تغذیه ای مخصوص به خود را دارند. تغذیۀ گربه از غذای سگ به عنوان وعده های اصلی غذایی می تواند منجر به بروز مشکلاتی نظیر اختلال در عملکرد ارگان های بدن، کمبود مواد معدنی، گوارش ضعیف، و بیماری های پوست و مو گردد .»

بر اساس نظریۀ کارشناسان تغذیۀ حیوانات خانگی، حداقل میزان پروتئین لازم برای گربۀ بالغ بر پایۀ خوراک خشک %26 و برای سگ تنها %18 است. بنابراین چنانچه بیشتر وعده های غذایی گربۀ شما از غذای سگتان باشد، پروتئین کافی دریافت نمی کنند .

Moltke ادامه می دهد: «همچنین گربه ها در رژیم غذایی خود نیاز به اسید آمینۀ تورین دارند چرا که بدن آنها همانند سگ ها قادر به تولید آن نیست. دقیقاً به همین دلیل هم آنها حیواناتی فقط گوشتخوار هستند در حالی که سگ ها موجوداتی همه چیز خوار هستند .»

آیا سگ ها قادر به خوردن غذای گربه ها هستند؟

از آنجائیکه پروتئین غذای مخصوص گربه ها بیشتر از غذای سگ هاست، در صورتی که سگ شما زیاد از غذای گربه تان بخورد، ممکن است بیمار گردد .

Moltke در این باره اذعان دارد: «سگ هایی که از غذای گربه ها زیاد می خورند، ممکن است به اختلالات گوارشی و یا بیماری التهاب لوزالمعده مبتلا گردند؛ بیماریی که به دنبال مصرف مقادیر پُر حجم غذاهای چرب در شرایطی که به خوردن آن عادت نیست به وجود می آید .»

سگ ها و گربه ها دو گونۀ متفاوت از جانوران هستند بنابراین به مواد مغذی متفاوتی هم نیاز دارند. کارشناسان اذعان دارند که گربه ها به میزان پروتئین و چربی بیشتر و همینطور سطح بالاتری از برخی ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارند. همچنین کارشناسان توصیه می کنند که همیشه حیوانات خانگی خود را با مقدار مناسب تغذیه کنید تا به اندازۀ کافی هم مواد مغذی مورد نیازشان را دریافت کنند .
نظر شما
ادامه