کد خبر: ۵۴۶۱۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
 
 

بر روی مبل راحتی نشسته اید سگتان هم درست جلوی پای شما نشسته است.از جا بلند می شوید، او هم بلند می شود! تعجبی ندارد می فهمید که وقت «پیاده روی روزانه» است و شما می دانید که سگتان همیشه آماده است تا با شما به پیاده روی برود.شما صاف به طرف آشپزخانه می روید، او هم صاف به طرف آشپزخانه می آید! که خب البته باز هم تعجبی ندارد چون می دانید که او چقدر عاشق جاییست که غذا هست . اما به طرف دستشویی می روید و فکر می کنید باز هم چه کسی به دنبالتان آمده؟ بله، سگتان! اما چرا؟ چرا هر جا که می روید سگتان همانند سایه همراه شماست و اصلاً برایش مهم نیست که به"کجا"می روید !

به گزارش حکیم مهر به نقل از ITPet ، طبق اظهارات دکتر  Mary Burch متخصص رفتارشناسی حیوانات، چند دلیل علمی برای تعقیب صاحبان توسط سگ هایشان وجود دارد که به سگ و موقعیت فردی آنها بستگی دارد. این دلایل عبارتند از :

- بازخوردهای مثبت

هنگامی که سگتان به دنبال شما می آید،اتفاقات خوشایندی برایش می افتد.تشویقی،نوازش،یا حتی پرسه زنی در دور و اطراف.مسلماً سگ شما یک عروسک نیست و از تجربه های خود یاد می گیرد.بنابراین اگر ببیند که از دنبال کردن شما چیزهای خوب و خوشایندی عایدش می شود،همیشه به دنبال شما خواهد آمد.با اینحال شما از همین فرضیه می توانید استفاده کنید و به او آموزش دهید که چه کارهایی را نباید انجام دهد .

- این غریزه ای ذاتیست و به این ترتیب خود را از اعضای گروه می داند

به نقل از خانوم دکتر دامپزشک  Kathryn Primm سگ های اهلی از نسل سگ های وحشی هستند که به صورت گروهی و خانوادگی زیست می کنند.بدین ترتیب،این در  DNA یک سگ وجود دارد که می خواهد خود را در میان شما(شخص صاحبش و خانواده اش)جای دهد.محققین دانشگاه  Princeton تحقیقی را ارائه دادند که در مجلۀ  Science Advances هم به چاپ رسید،و درآن تحقیق نشان می دهد که دلیل اینکه سگتان شما را دنبال می کند(همچنین نگاههای مشتاقانه ای که به شما می اندازد)در واقع در ژن اوست !

- هورمون های شادی بخش

دکتر  Primm در این باره می گوید:حضور شما باعث می شود تا مغز سگ شما هورمون های شادی بخش آزاد کند.همانگونه که ما انسان ها از احساسی که به دنبال آزاد شدن این هورمون ها در مغزمان به دست می آید خوشحال می شویم،سگ شما هم از دریافت چنین هورمون هایی احساسی خوشایند خواهد داشت بنابراین تعجبی ندارد که به دنبال شما بیاید تا این حس خوشایند را به دست آورد !

- پیوند دوستی و صمیمیت

با تکامل رشد سگ ها به عنوان حیواناتی اهلی، آنها پیوندی عاطفی با انسان برقرار کردند.به عبارت دیگر،برقراری پیوند دوستی با انسان به سگ ها در حفظ بقا و تولید مثل کمک کرد .

- احساس تعهدی که برای کمک کردن دارد

دکتر  Primm خاطرنشان می سازد:"سگ ها به طور ذاتی به منظور ادامۀ بقا برای امکانات ارزش قائل هستند و"قلمرو"یکی از این امکانات با ارزش آنهاست.بنابراین هنگامیکه شما در خانه حرکت می کنید و از سویی به سوی دیگر می روید،سگ شما احساس می کند که در قلمروی خود گشت زنی می کنید و خود را موظف به همراهی می داند ."

- کنجکاوی

دکتر  Primm اذعان می دارد:"سگ ها ذاتاً حیواناتی کنجکاو و مشتاق یادگیری هستند؛بنابراین هنگامی که شما از جایی به جایی حرکت می کنید آنها با خود می پرسند که چه کار می خواهد بکند؟ !"

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر نعمت الهی
|
Germany
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
0
13
با سلام و احترام
مطالب مفیدی است
البته اضطراب جدایی هم که مبحث بسیار مورد توجهی است میبایست اضافه گردد
سپاسگزارم
سیمین ابراهیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
1
5
باسلام . بسیار مطالب مفید بود دستتون درد نکنه نمیدونم رو چه حسابی موجودی با این مهربانی و وفا نجس اعلام شده فکر کنم تو احکام باید بازنگری بشه چون مهربانی و وفای سگ از صد تا بظاهر آدم بهتر و بیشتر
اسماعیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
1
4
بهترین همدم وعشقه منه سگم
لیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
1
0
من همه حیوانات رو دوست دارم ................. تمام حیوانات افریده های خداوند هستند همه قابل احترامند
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
1
6
زبانم قادربه بیان احساسی که به سگم دارم نیست.کاش مرگم ساعتی قبل ازپایان عمرش باشه.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
1
4
سلام من یه شب داشتم میرفتم عابربانک که یه سگ کنار یه جوب آب بود یه سگ ولگرد نبود
همین که داشتم از کنارش رد شدم یه دفعه دنبالم آمد هرجا که رفتم آمد تا اینکه یه نفر حواسشو پرت کرد تا من برم نمیدونم دلیل اصلیش چه بود میشه لطفا راهنمایی کنید ممنون
نظر شما
ادامه