کد خبر: ۵۴۶۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: شرکت کشت و صنعت و دامپروری آوین دشت تاکستان می‌تواند به عنوان یک آموزشگاه دامپزشکی در سطح خاورمیانه فعالیت کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر علی صفر ماکنعلی» روزچهارشنبه در حاشیه بازدید از واحد دامپروری "آوین دشت" و "رادین دشت" تاکستان گفت: این گاوداری یکی از مگافارم‌های بسیار بزرگ در سطح کشور و خاورمیانه محسوب می‌شود که همواره توانسته با مدیریت بهداشتی و تغدیه نقش بسزایی در تولید دام داشته باشد.

وی با بیان اینکه این دامپروری در سطح کشور بسیار با اهمیت است، اظهار داشت: تاکید کردیم که حراست و مراقبت بهداشتی از این دامپروری در اولویت قرار گیرد تا بتوان از شیوع بیماری‌های دامی در کشور جلوگیری کرد.

ماکنعلی به نشست مدیریت بحران استانداری قزوین اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم در این نشست، بررسی برنامه مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بود که از سه سال قبل تاکنون اجرایی شده و باید تا پایان سال ادامه یابد.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی افزود: استان قزوین یکی از کانون‌های مراکز نگهداری طیور در سطح کشور محسوب می‌شود و هماهنگی شد تا دستگاه‌ها و تشکلات حوزه طیور نسبت به رعایت برخی نکات ایمنی و رصد و پایش از این مراکز اقدام کنند.

ماکنعلی در خصوص کانون‌های آلوده به بیماری آنفلوآنزای فوق حادپرندگان در کشور نیز گفت: بر اساس استانداردهای سازمان جهانی بهداشت دام، ایران عاری از هرگونه ابتلا به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است.

شرکت کشت و صنعت "آوین دشت" و "رادین دشت" تاکستان دارای هفت هزار راس دام سنگین است که از این میان چهار هزار و ۲۰۰ راس شیرده هستند.

دکتر علی صفر ماکنعلی معاون بهداشتی پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در سفر یک روزه خود به استان قزوین پس از حضور در نشست مدیریت بحران استانداری قزوین به همراه دکتر حمید زینالی مدیرکل دامپزشکی قزوین از چند واحد صنعتی و دامپروری بازدید کردند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
3
0
شما گوشت مورد نیاز کشور را تامین کنید، ملت قدردان هستند و کفایت می کند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
5
1
این هم کشف جدید
دانشکده ها کم بود ، حالا پیشنهاد آموزشکده میدهند
نظر شما
ادامه