کد خبر: ۵۴۶۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

رهاسازی لاشه مرغ‌های آلوده یک واحد مرغداری باعث تلف شدن تعداد پنج قطعه پرنده شکاری شامل ۲ بهله عقاب طلایی و سه بهله سارگپه در دهگلان شد.

 به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، رییس اداره حفاظت محیط زیست دهگلان روز چهارشنبه اظهار داشت: در پی وصول گزارش مردمی مبنی بر مشاهده لاشه تعدادی پرنده شکاری تلف شده در طبیعت، بلافاصله محیط بانان یگان حفاظت این اداره به محل اعزام شدند.

«یوسف مجیدی» اضافه کرد: پس از پیگیری و بررسی‌های لازم، مشخص شد که در داخل آبراهه اصلی منتهی به یکی از رودخانه‌های شهرستان، تعداد زیادی لاشه مرغ تلف شده بدون رعایت موازین بهداشتی در طبیعت رها شده‌ است.

وی افزود: در همان محدوده نیز لاشه پنج بهله پرنده شکاری شامل ۲ بهله عقاب طلایی و سه بهله سارگپه تلف شده و همچنین یک بهله سارگپه مسموم که هنوز زنده بود، مشاهده و جمع‌آوری شدند.  

رییس اداره حفاظت محیط زیست دهگلان یادآور شد: برای جلوگیری از تلف شدن بیشتر پرندگان گوشتخوار و گسترش بیماری با هماهنگی و همکاری ادارات دامپزشکی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان لاشه مرغ‌های آلوده جمع آوری و دفن بهداشتی شدند.  

مجیدی اظهارداشت: با دستور دادستان دهگلان، مرغدار متخلفی که اقدام به رها کردن لاشه مرغ‌های آلوده در طبیعت کرده بود، شناسایی  و به اتهام تهدید علیه بهداشت و سلامتی عمومی و تلف کردن تعداد پنج بهله پرنده شکاری به مراجع قضایی معرفی شد.  

وی گفت: واحدهای مرغداری باید دارای کوره لاشه سوز استاندارد برای معدوم سازی تمامی تلفات خود باشند و رهاسازی لاشه مرغ‌های تلف شده در محدوده خارج از مرغداری به هر شیوه‌ای ممنوع بوده و سبب گسترش و شیوع بیماری، مسمومیت و تلف شدن حیات وحش و پرندگان شکاری، آلودگی محیط زیست و تهدید علیه بهداشت عمومی می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دهگلان اضافه کرد: سازمان حفاظت محیط زیست بنا به وظیفه ذاتی خود به عنوان هشدار جددی، تاکید دارد که در تمامی سطوح با خاطیان آلوده کننده محیط زیست و طبیعت طبق مقررات برخورد قاطع دارد.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه های جانوری و گیاهی قرار داده است.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین ترابی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
0
0
این مرغدار ایرانیست و فرهنگ کار و قرنطینه و پیشگیری از بیماری گله! بعد از جیب ملت گرفتار و دربند باید به اینها سوبسید سوخت ،واکسن،دارو، دان،وام کم بهره و...... داده بشه و آخر پول کارگر و دامپزشک و داروخانه و کارخانه دان و.... رو هم بالا بکشن و همکاران زحمتکش ما رو هم سراغ ۴ پرنده فروش بینوا بفرستیم تا دادگاهی بشن در حالیکه مرغ زنده را هم از همین آقایان خریده اند!
نظر شما
ادامه