کد خبر: ۵۴۵۸۷

عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری هزینه زیادی در مجموعه دلفیناریوم داشته و تلاش می‌کنیم دوباره این مجموعه فعال شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «آرش میلانی» عضو شورای شهر تهران درباره مرگ یک دلفین در مجموعه دلفیناریوم برج میلاد و اقدامات شورای شهر جهت بررسی این موضوع اظهار داشت: هیات کارشناسی از سوی کمیته محیط‌زیست شورای شهر تشکیل شد که روز پیش این کارشناسان به مجموعه دلفیناریوم رفتند ولی هنوز نتیجه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای ما ارسال نکردند.

وی با بیان اینکه تیم تشکیل‌شده دارای تخصص‌های خاص و ویژه در زمینه مربوطه هستند گفت: جلسه‌ای نیز با مسئولان دامپزشکی و محیط‌زیست در کمیته سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران برگزار می‌کنیم تا نظرات آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بشنویم و بر اساس آن تصمیم بگیریم.

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا کارشناسان تیم ویژه شورا جسد دلفین را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مشاهده کردند یا خیر، گفت: گزارشی به ما واصل نشده است. باید فرصت دهید تا بررسی‌های دقیق صورت گیرد.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود مجموعه دلفیناریوم فاقد مجوز دامپزشکی بوده است، گفت: مستندات کامل هنوز تهیه نشده جزئیات پیمان‌نامه مربوطه باید بررسی شود ولی به این نکته هم توجه داریم اگر کسی بخواهد در حوزه تخصصی در این راستا کار کند هم مجوز محیط‌زیست و هم مجوز دامپزشکی لازم دارد.

میلانی گفت: این شرایط برای باغ پرندگان نیز به همین صورت است و اگر ضوابط دامپزشکی در مجموعه دلیفناریوم رعایت نشده باشد، قطعا نقضی در کار بوده است.

عضو کمیته سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران درباره اینکه آیا در صورت محرز شدن تخلف مجموعه دلفیناریوم فعالیت آن در برج میلاد ادامه می‌یابد یا خیر، گفت:‌ شهرداری سرمایه گذاری وسیعی در این زمینه انجام داده و ما تلاش می‌کنیم اقداماتمان منجر به توقف عملیات در مجموعه‌ای با این سرمایه‌گذاری نشود.

وی گفت: سعی می‌شود که مجموعه دلفیناریوم فعالیت آن تداوم یابد. به هر حال مقدار زیادی سرمایه‌گذاری شده و باید نواقص مجموعه رفع و دوباره خدمات به شهروندان ارائه شود.

 

خبرهای مرتبط
نظر شما
ادامه