کد خبر: ۵۴۵۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

هوش مصنوعی به ما در رمزگشایی زبان‌های باستانی کمک کرده است و اکنون محققان سرگرم استفاده از همان روش برای کمک به درک زبان حیوانات خانگی هستند. محققان معتقدند که در دهه آینده می‌توان با حیوانات خانگی خود گفت‌وگو کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رکنا، توانایی‌های تقویت شده انسان‌ها با استفاده از هوش مصنوعی برای رمزگشایی زبان‌ها به جایی رسیده است که می‌توانند زبان‌هایی را ترجمه کنند که هیچ موجود زنده‌ای با آنها صحبت نکرده است. اکنون محققان شرکتGavagai AB در سوئد سرگرم ابداع برنامه‌ای هستند که با استفاده از نرم‌افزار آنالیز هوش مصنوعی می‌تواند اصوات دلفین‌ها را رمزگشایی کند.

این نرم‌افزار که Gavagai نام دارد با تسلط بر ۴۰ زبان انسانی، اکنون برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد نوع احساسی که گوینده در زمان صحبت کردن دارد، استفاده می‌شود؛ شرکت‌های علاقه‌مند به این ابزار معتقدند که رمزگشایی زبان دلفین توانایی این نرم‌افزار را بیشتر می‌کند.

از همین فناوری در ترجمه زبان‌های سایر حیوانات از جمله «میمون رزوس» و «گیبون گونه‌ سفید رنگ» نیز استفاده می‌شود. تاکنون، این فناوری ظرافت‌هایی را ثبت کرده است که صدها صدای مختلف گیبون را متمایز می‌کند. این حیوانات صداهای «هو» تولید می‌کنند اما با الگوها و تلفظ‌های متفاوت که با مفاهیم و کلمات مختلفی ارتباط دارند. محققان سپس این الگوها را به کامپیوتر تغذیه می‌کنند تا معنی و متن آنها را ترسیم کند.

با استفاده از سیستم هوش مصنوعی «گوگل ترانسلیت» می‌توان زبان‌های مختلف انسان‌ها را با سرعت فرا گرفت و ترجمه کرد. اما اکنون این سوال مطرح است که چه زمانی می‌توان از این نوع فناوری برای ترجمه زبان حیوانات استفاده کرد؟ محققان معتقدند که در عرض یک دهه آینده مترجم زبان حیوانات به بازار عرضه می‌شود و انسان‌ها می‌توانند با حیوانات خانگی خود گفت‌وگو کنند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
sarbaz eslaem
|
United States of America
|
۰۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
1
1
باعزسلام وخسته نباشید به لطف الله الرحمان من توانسته ام به تمام زبانها های موجودات وزبنهایه دنیا تسلط داشته باشم
نظر شما
ادامه