کد خبر: ۵۴۵۴۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

استاد دانشگاه تهران، بر راه‌اندازی رشته روانشناسی حیوانات در دانشگاه‌ها به منظور آموزش چگونگی رفتار با حیوانات تاکید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر علی سلاجقه» عصر دوشنبه در افتتاحیه دوره سوم کارگاهی آموزش منطقه ای پلنگ ایرانی در سخنانی درخصوص نوع برخورد مردم با انواع حیوانات، اظهارکرد: در صورتی که همه مردم حیوانات را بشناسند و نوع و چگونگی رفتار با حیوانات را آموزش بینند، آسیبی به حیوان وارد نمی کنند.

وی ادامه داد: هنگامی که پلنگ با انسان برخورد می کند به علت غروری که دارد به انسان نگاه نمی کند و بدون اینکه بخواهد آسیبی به انسان وارد کند راهش را ادامه می دهد.

مسئول اتحادیه انجمن های علمی منابع طبیعی و محیط زیست کشور تصریح کرد: این رفتار حیوان از روی ترس نیست بلکه از روی غرور است، اگر همگی این رفتار را بشناسند آسیبی به حیوان وارد نمی کنند.

وی ادامه داد: ما انسان ها با دخالت در طبیعت عرصه را برای گونه های زیستی تنگ کرده ایم و از سوی دیگر وقوع حوادثی همچون سیلاب نیز مزید بر علت می شود.

سلاجقه با بیان اینکه، سیلاب بخش زیادی از خاک و پوشش گیاهی را از بین می برد و به دنبال آن زیستگاه گونه های مختلف از جمله پلنگ نیز تخریب می شود، افزود: هر چند که پلنگ نسبت به شرایط آب و هوایی انطباق پذیری دارد اما باید حواسمان به خودمان و اقدامات مخرب محیط زیست باشد.

وی تاکید کرد: کشور از نظر آب و هوایی دستخوش تغییرات شده است به عنوان مثال در یک بازه زمانی کوتاه شاهد وقوع دو سیل در خوزستان بودیم که موجب از بین رفتن شدید آب و خاک شد.

سلاجقه ادامه داد: آمار ها نشان داد ١٧ میلیارد متر مکعب آب را از دست دادیم که با توجه به شرایط خشکسالی رقم زیادی است، حال می توانیم آگاهانه شرایط را مدیریت کنیم تا کمترین آسیب به انسان و محیط ‌زیست وارد شود که با آموزش و بالا برد ن آگاهی امکان پذیر است.

وی با تاکید براینکه، وقوع سیلاب در واقع بلا نیست بلکه طبیعت در حال خودپالایی است، گفت: این ما انسان ها هستیم که در مسیر طبیعت قرار گرفته ایم و گاها نیز دچار مشکل می شویم.
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس بمانیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
1
3
ضرورت داره تا خود ماها هم بریم پیش روانپزشک تا مشکلاتمون حل بشه. خیلی از همکاران و از جمله خودم بلد نیستیم با حیوان درست رفتار کنیم. حالا چه برسه به صاحبانشون.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
1
2
فاز تان چیه نمدانم .طرف واکسن رایگان هاری نمیزنه بعدا بیاد واسه حیوانش روانشناسی
نظر شما
ادامه