کد خبر: ۵۴۵۲۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
 
 

در پی اتلاف دامهای مشکوک به مسمومیت در اثر مصرف دارویی در شهرستان سلسله، بلافاصله کارشناسان دامپزشکی این شهرستان و اداره کل دامپزشکی استان لرستان در محل حضور یافته و موضوع را مورد بررسی قرار دادند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان لرستان، «دکتر سلیمانی» معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان لرستان افزود: دامدار به علت وقوع سقط جنین در دام های خود، به جای مراجعه به درمانگاه های شهرستان سلسله که وظیفه تشخیص و درمان بیماری های دام و طیور را بر عهده دارند، به داروخانه بخش فیروزآباد مراجعه نموده و پس از مشورت با تکنیسین داروخانه مبادرت به خرید مقداری داروی آنتی بیوتیک خوراکی می نماید.

وی افزود: بنا بر ادعای دامدار، پس از مصرف دارو بصورت خوراکی برای 70 راس گوسفند، تعداد 32 راس از آنها بصورت متناوب دچار اختلال شده و دامدار مبادرت به ذبح آنها می نماید که بلافاصله تحت نظارت اداره دامپزشکی شهرستان سلسله تمام لاشه ها جهت تعیین تکلیف و تصمیمات بعدی به سردخانه مجاز نگهداری دام منتقل گردید.

سلیمانی یادآور شد: نمونه برداری های بافتی لازم جهت ارسال به آزمایشگاه مرجع انجام گرفته و باقیمانده داروی مصرفی توسط دامدار نیز جمع آوری و جهت اقدامات تشخیصی به اداره دارو و درمان منتقل گردید.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی لرستان افزود: هرگونه اظهارنظری منوط به اخذ نتایج آزمایشگاهی بوده و البته شواهد بازدید میدانی و اخذ تاریخچه نیز انجام شده که به همراه نتایج آزمایشگاهی ارائه خواهدشد.

وی تصریح کرد: نکته مهمی که بایستی به آن توجه داشت، برخی شایعات مبنی بر تقلبی بودن داروی مصرفی می باشد که ضمن تکذیب این شایعه، به اطلاع می رساند داروی مربوطه تولید یکی از کارخانه های مجاز داخل کشور بوده و قضاوت ها پس از نتایج آزمایشگاهی مربوطه انجام خواهدشد.

 
 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
3
3
بیچاره داروخانه .اگر علت مرگ تشخیص داده نشود به راحتی تمام کاسه کوسه سرداروخانه شکسته میشود.این غیر ممکن است که یک داروئی مثل نوومایسین سولفات در یک زمان کوتاهی این تغداد تلفات بدهد-
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
داروخانه بیچاره !!!
دادن دارو بدون نسخه . باید مجوز داروخانه باطل شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
3
0
حقش هست تا باشه دفعه دیگه نئومایسن نده واسه بره اندازی .حتما تاریخ نئومایسین ها نزدیک بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
3
2
به هر حال حذف کلینیسین توسط داروخانه و دادن داروی بدون نسخه و عدم رعایت اخلاق حرفه ایی تبعات این چنینی هم خواهد داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
1
1
دوستان عزیز قضاوت نکنید در مصاحبه با صاحب دام در شبکه خبری استان ایشان گفت هم نسخه داشته و هم تحت نظارت دامپزشک اقدام به خرید دارو کرده است فقط دامهایش بیمه نبودند فقط همین .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
1
1
دوستان سلام خودتان می دونید اگه دامدار بره پیش کلنیسن با این امکانات محدود نه پاراکلینک وجود داره و سقط یک علامت عمومی می باشد مگه درمانگاه هم شانسی دارو براش نمی نویسه چند قلم تقویتی وانتی بیوتیک حالا به نظر من نئومایسین تو هیچ منبعی ذکر نشده که برای سقط کاربرد داره اون هم در دام بالغ که فلور طبیعی شکمبه را از کار می اندازه ولی تلفات به این شدیدی هم نمی ده حالا صرف ادعای دامدار نمیشه هیچ قضاوتی کرد
نظر شما
ادامه