کد خبر: ۵۴۴۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

یکی از کشاورزان روستای هیچان نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان شامگاه جمعه بر اثر حمله گراز وحشی از ناحیه پا زخمی و روانه بیمارستان شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «عبدالرحمن رئیسی» دهیار روستای هیچان گفت: این برای دومین بار در سه سال اخیر است که اهالی روستای هیچان مورد حمله گرازها قرار می‌گیرند.

رئیسی گفت: در پی خشکسالی و آسیب جدی به مراتع، گرازهای وحشی به حاشیه روستای هیچان پناهنده شدند و بارها به مزارع و کشاورزی اهالی روستا آسیب رسانده‌اند.

دهیار هیچان گفت: اردیبهشت سال95 نیز حمله گراز به این روستا باعث زخمی شدن شش نفر شد و پس از گذشت سه سال هنوز مقابله جدی با این حیوانات وحشی انجام نشده است.

«عبدالغفور رییسی» نایب رئیس شورای اسلامی روستای هیچان نیکشهر نیز خواستار مقابله جدی با گرازهای وحشی و پرداخت خسارت کشاورزان شد و گفت: با وجود پیگیری شورا و دهیاری تاکنون هیچ گونه حمایتی درباره پرداخت خسارت به کشاورزان و افراد آسیب دیده در سه سال گذشته نشده است.

دستگیری شکارچیان غیرمجاز پرندگان وحشی در سیستان و بلوچستان

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زهک از دستگیری دو نفر متخلف شکار و صید پرندگان وحشی توسط یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان خبر داد.

حامد شهرکی گفت: مأموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان جهت جلوگیری از شکار و صید پرندگان مهاجر در منطقه به صورت شبانه روزی در زیستگاه های آبی شهرستان تا پایان فصل مهاجرت پرندگان مستقر شده اند. همچنین محیط بانان این شهرستان در حین گشت و کنترل منابع آبی موفق به دستگیری دو نفر شکارچی غیرمجاز پرندگان شدند.

شهرکی افزود: از متخلفین دستگیر شده یک قبضه سلاح شکاری و لاشه یک قطعه پرنده از نوع چوب پا کشف و پرونده متخلفین پس از تهیه و تنظیم، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
0
0
بازم گزارشهای بی سر و ته و بی ربط حکیم مهر.واقعا این چه خبریه.بس کنین
نظر شما
ادامه