کد خبر: ۵۴۴۵۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
مدیرکل دامپزشکی استان کردستان خبر داد:
«دکتر مجتبی ورمقانی» افزود: در طول سه هفته گذشته برخی از اقلام دارویی بخصوص داروهای طیور ۲۰ الی ۲۵ درصد افزایش قیمت داشته است که این کشوری بوده و مختص استان کردستان نیست ...
 
 

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان کردستان گفت: در طول سه هفته گذشته برخی از اقلام دارویی بخصوص داروهای طیور 20 الی 25 درصد افزایش قیمت داشته است که این کشوری بوده و مختص استان کردستان نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر مجتبی ورمقانی» صبح امروز در کارگروه تنظیم بازار کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه کل دارو و واکسن‌های دامی با ارز دولتی وارد کشور می شود لذا قیمت دارو واکسن‌های دامی در سامانه‌ای بصورت دوره‌ای اعلام می‌شود.

وی افزود: در طول سه هفته گذشته برخی از اقلام دارویی بخصوص داروهای طیور 20 الی 25 افزایش قیمت داشت که این افزایش کشوری است و فقط مختص استان کردستان نیست.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری نیوکاسل، واکسن‌ بیماری طیور نیز حدود 18 درصد افزایش داشته است.

وی یکی از مشکلات حال حاضر صنعت دام و طیور استان را ارسال پیش‌فاکتورهایی با قیمت بالاتر از فاکتور اصلی توسط شرکت‌های پخش سراسری عنوان کرد.

ورمقانی عنوان کرد: شرکت‌های پخش سراسری دارو و واکسن‌، اقلام را به شکل پیش‌فاکتور تحویل شرکت‌های پخش استانی می‌دهند که قیمت درج شده در این پیش‌فاکتورها معمولا بیشتر از قیمت فاکتور اصلی است که سه الی چهار هفته بعد ارسال می‌شود.

وی تصریح کرد: شرکت‌های پخش سراسری مقداری از این مابه‌تفاوت را به شرکت‌های پخش استانی پرداخت می‌کنند اما مراکز پخش‌ استانی با همان قیمت پیش‌فاکتور دارو را به داروخانه‌ها تحویل داده و آنها هم باز با همان قیمت به دامدار می‌فروشند لذا امکان اینکه این مابه‌تفاوت دست دامدار را بگیرد وجود ندارد.

وی یادآور شد: البته طی نامه‌ای این نقیصه را به تهران اعلام کردیم اما تاکنون جوابی دریافت نکردیم لذا درخواست داریم که از طرف این کارگروه نیز این موضوع پیگیری شود که یا شرکت‌های پخش سراسری دارو پیش فاکتور اعلام نکنند و یا اگر اعلام می‌کنند مابه تفاوت آن کمتر باشد.
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
0
0
آقای دکتر از این که با قدرت از مسولین فنی بهداشتی حمایت می کنید ممنونیم.به امید استقلال کامل مالی و جایگاهی این قشر مظلوم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
0
1
تو استان ............. برخی شرکتای پخش استانی از دادن فاکتور خودداری میکنند که اگه این امر ادامه پیدا کند سازمان بازرسی ورود خواهد نمود
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
0
1
باسلام
یه شیشه سرنگ ۱cc شده 23هزار تومان
دستمزد یه راس دام 250تومان
مسخره نیست شیشه سرنگ من شکسته برای 250اتومان
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
0
0
کلا تعرفه واکسیناسیون دامی باید موجب شرم و خجالت مسیولین دامپزشکی کشور باشد
نظر شما
ادامه