کد خبر: ۵۴۴۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در جریان بازدید از نخستین مجموعه تولیدکننده تخم مرغ پاستوریزه کشور از نزدیک در جریان نوآوری های متعدد و در دستور کار این مجموعه موفق کشور قرار گرفت .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» رئیس این سازمان امروز پس از بازدید از خطوط تولید کارخانه صنایع غذایی «تلاونگ» گفت: سازمان دامپزشکی کشور در تدارک شرایط مناسب رونمایی از طرح ملی ارتقاءکیفیت بهداشتی و تضمین سلامت تخم‌مرغ است تا این اقدام نیز سرآغازی باشد که مراحل بسته‌بندی و عرضه‌ تخم‌مرغ، به عنوان یک محصول استثنائی خوراکی در کشور، به سود ایمنی بهداشت مواد غذایی بهینه سازی شود .

وی با اشاره به اهمیت بالای ارزش غذایی تخم مرغ  بنحویکه تخم‌مرغ به عنوان شاخص ارزیابی میزان سلامت هضم و جذب مواد غذایی در علوم تغذیه مطرح است، یادآور شد: «تخم مرغ تنها پروتئین حیوانی است که همه اقشار جامعه از آن استفاده می‌کنند .»

رفیعی‌پور با بیان اینکه در آینده نزدیک طرح ملی ارتقای کیفیت و تضمین سلامت تخم مرغ پس از قریب به 15 سال از آغاز فرایند تولید تخم‌مرغ پاستوریزه و شناسنامه‌دار، رونمایی خواهد شد، اظهار امیدواری کرد با آغاز فصل تازه‌ای از اطلاع‌رسانی‌ها و تبلیغات هدفمند با کمک خود این شرکتها، اتحادیه ها و سازمانها و ارگانهای مسئول، مراحل بهداشتی تولید تا عرضه تخم مرغ بطور کامل رعایت شود تا "بهداشت عمومی"  در این حوزه تضمین شود .

وی با بیان اینکه پس از بنیانگذاری نخستین کارخانه تخم مرغ پاستوریزه و بسته بندی شده از سوی مجموعه بزرگ تلاونگ، قریب به 130 شرکت جهت تولید  این ماده پروتئینی ارزان را که دارای بیشترین میزان جذب و هضم در بین تمام مواد غذایی پروتیئنی است، راه اندازی شده و در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: اهمیت این موضوع از آنجا بیشتر هویدا می‌شود که با مصرف تخم مرغی که تمام فرایندهای زنجیره سرد را از ابتدا تا یخچال فروشگاه طی کرده باشد، هم به لحاظ عدم کاهش وزن تخم مرغ و همچنین عدم افزوده شدن آلودگی‌های ثانویه، ارزش این ماده غذایی استثنایی در سبد خانوار دوچندان نیز می‌شود

«دکتر مهدی معصومی» مدیرعامل و بنیانگذار شرکت صنایع غذایی تلاونگ و نایب رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی تهران نیز در جریان بازدید رئیس سازمان دامپزشکی کشور و هیئت همراه پس از معرفی مجموعه و شرح برخی از اقدامات در خصوص توسعه‌ تولید تخم‌مرغ شناسنامه‌دار افزود: «با توجه به کاهش درآمد اقشار مختلف جامعه، تلاش کنیم سهم تخم مرغ را در سبد غذایی مردم بالا ببریم. چرا که تخم‌مرغ به عنوان بی‌حاشیه‌ترین و کامل‌ترین ماده غذایی است که مردم می‌توانند از پروتئین موجود آن و سایر ریزمغذی‌های موجودش استفاده کنند .»

وی با اشاره به این باور سنتی نزد مردم که «تخم‌مرغ، تخم‌مرغ است» و فرقی نمی‌کند چگونه و در چه شرایطی تولید و عرضه می‌شود، تصریح کرد: تولیدکنندگان تخم مرغ شناسنامه‌دار از طریق تبلیغات آگاهی‌دهنده تلاش دارند تا این باور غلط را اصلاح نمایند .

این تولیدکننده سرشناس صنایع غذایی کشورمان افزود: ایران با وجود اینکه هشتمین کشور تولیدکننده تخم مرغ در جهان است، اما در حال حاضر 90 درصد تخم مرغ تولیدی کشور بدون برند و شناسنامه تولید و عرضه می‌شود. لذا ضعف کشور ما در تولید تخم‌مرغ نیست؛ بلکه امروز در حداکثر توان تولید تخم‌مرغ هستیم؛ اشکال اساسی ما در مراحل بعد از تولید است .

به گفته معصومی ایجاد و حفظ زنجیره عرضه‌ تخم مرغ و تولید تخم مرغهای برند‌دار، به کشورمان کمک می‌کند تا گامی موثر در جهت صادرات تخم مرغ بردارد .

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
0
3
هنوز قدرت ندارید فراورده هایی مثل تخم مرغ و عسل صرفا با مجوز شما راهی بازار بشه و وزارت بهداشت خودش را متولی میداند و کد و سیب سلامت میدهد.............
نظر شما
ادامه