کد خبر: ۵۴۴۴۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
گفت‌وگو با «دکتر میرسپهر پدرام» مدرس جراحی لاپاروسکوپی:
دوره آموزشی «مبانی نظری و عملی لاپاروسکوپی در دام‌های کوچک» با همت شرکت «خسرو مدیسا طب» در روزهای ۲۷ و ۲۸ آذر در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برگزار شد ...
 
 

حکیم مهر: دوره آموزشی «مبانی نظری و عملی لاپاروسکوپی در دام‌های کوچک» با همت شرکت «خسرو مدیسا طب» در روزهای ۲۷ و ۲۸ آذر در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر، مدرس این دوره «دکتر میرسپهر پدرام» متخصص جراحی دامپزشکی، استادیار دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و عضو هیات علمی مرکز آموزش لاپاروسکوپی دانشگاه علوم پزشکی تهران بود. وی اصلیترین راه آشنایی جراحان دامپزشک با جراحیهای کمتهاجمی را برگزاری دورههای آموزشی میداند و معتقد است در زمینه کیفیت آموزش جراحی دامپزشکی رشد خوبی در کشور داشتهایم.

ممنون میشویم یک معرفی از خودتان و سابقه کاریتان برای مخاطبین ما داشته باشید؟

من دکتر میرسپهر پدرام هستم. فارغالتحصیل جراحی دامپزشکی از دانشگاه تهران و عضو هیات علمی گروه جراحی و رادیولوژی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران. از سال 1389 در دانشگاه تهران هستم و از سال 1384 تا 1394 نیز عضو هیات علمی مرکز آموزش لاپاروسکوپی دانشگاه علوم پزشکی ایران بودهام. همچنین از سال 1387 عضو هیات علمی مرکز آموزش لاپاروسکوپی دانشگاه علوم پزشکی تهران هستم و افتخار همکاری با پزشکان این دانشگاه را دارم.

در سالهای اخیر دورههای آموزشی هیستروکتومی و هیستروسکوپی را در هامبورگ آلمان گذراندهام. علاوه بر این فعالیتها، چند دوره در بیمارستان ایرانی دبی، به عنوان مدرس حضور و فعالیت داشتهام.

در طی 15 سال اخیر در دورههای مختلف لاپاروسکوپی مانند پزشکی عمومی و زنان شرکت کردهام. همچنین در مجموع تعداد 3 دوره لاپاروسکوپی را برای دامپزشکان با موفقیت برگزار نمودهام که این دوره چهارمین دوره میباشد که با همکاری شرکت خسرو مدیسا طب صورت گرفته است.

در کشور ما وضعیت جراحی دامپزشکی چگونه است؟

در زمینه جراحی به غیر از امکانات و تجهیزات که میتوان گفت تنها نقص در جراحی دامپزشکی در ایران میباشد، در زمینه اجرای تکنیکهای مختلف دامپزشکی در صورت در اختیار داشتن تجهیزات، همگام با دنیا در حال حرکت هستیم.

طی سالهای اخیر چه پیشرفتهایی در جراحی رخ داده است؟

میتوان گفت که در زمینه کیفیت آموزش جراحی دامپزشکی رشد خوبی داشتهایم. مستندسازی، بازنگری و اجرای قوانین طی سالهای اخیر بسیار خوب و تاثیرگذار بوده است که سبب ارتقاء سطح کیفی آموزش بوده است. همچنین جذب و برگزاری دورههای بیشتر رزیدنسی دامپزشکی در دانشگاهها، سبب افزایش تعداد فارغالتحصیلان جراحی در ایران گردیده است که کمک به رونق بیشتر در جراحی دامپزشکی خواهد بود.

جایگاه minimally invasive  در جراحیهای دام ایران چگونه است و چه چشماندازی در آینده برای عملهای کمتهاجمی میبینید؟

به نظرم این نوع جراحی در دامپزشکی ایران بسیار نوپا است. البته در زمینه تحقیقات فعالیتهای خوبی انجام شده است اما در فاز اجرایی نیاز به رشد و توسعه بیشتر است و فعالیتهای انجام شده بسیار معدود و محدود بودهاند.

شرکتها تا چه حد میتوانند در پیشرفت عملهای کمتهاجمی در ایران نقش داشته باشند؟

نقش شرکتهای فعال در این زمینه بسیار حایز اهمیت است. هم در قالب مسایل آموزشی مشابه این دوره که با کمک شرکت خسرو مدیسا طب نماینده انحصاری Karl Storz  در حال برگزاری است و نیز در معرفی و ارائه تجهیزات مورد نیاز جراحان میتوانند نقش بسیار موثری را ایفا نمایند.

لطفا در مورد این دوره و هدف از برگزاری آن توضیحاتی ارائه بفرمایید؟

هدف از برگزاری این دوره آموزش به علاقهمندان جراحی minimally invasive  است. سعی بر آن بوده است که از علاقهمندان و کسانیکه سابقه کار اجرایی داشتند دعوت به‌عمل آید. این دوره در سطح پایه بوده است و در حال برنامهریزی هستیم تا دورههای مشابه در سطح پیشرفته نیز در آینده برگزار نماییم تا هم مخاطبین بیشتری را جذب گردد و نیز نقشآفرینی بیشتری را در زمینه آموزش minimally invasive  ایفا نماییم.

برگزاری دورههای آموزشی و کارگاههای آموزشی مشابه این دوره، چقدر در رسیدن به عملهای کمتهاجمی در دام تاثیرگذار خواهد بود؟

البته من معتقد هستم که اصلیترین راه آشنایی جراحان دامپزشک با جراحیهای کمتهاجمی، برگزاری دورههای آموزشی است. علیرغم دسترسی و تحقیق در  فضاهای مجازی و بررسی فیلمهای آموزشی، جایگاه و دورههای آموزشی حضوری، خیلی تاثیرگذار هستند. همچنین در صورت مقدور بودن برای علاقه‌مندان، شرکت در دورههای آموزشی خارج از کشور نیز پیشنهاد میشود.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
1
3
درود بر ایشون که با زحمت وارد این عرصه لاپاروسکوپی شدند ...
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
1
3
درود و سپاس فراوان به دکتر پدرام عزیز
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
1
2
در بخشی از مصاحبه جناب آقای دکتر طنز تلخی را مطرح فرمودند "در زمینه اجرای تکنیک‌های مختلف دامپزشکی در صورت در اختیار داشتن تجهیزات، همگام با دنیا در حال حرکت هستیم." !!!! داشتن تجهیزات!!!همگام با دنیا!!!؟؟؟ شوخی جالبی بود!
نظر شما
ادامه