کد خبر: ۵۴۴۳۹

طی بارندگی های شدید هفته گذشته و مشکل دفع فاضلاب و آبگرفتگی مناطقی از کوت عبدالله مشکلاتی برای دامداران این منطقه بوجود آمد که در همین راستا کارشناسان دامپزشکی شهرستان کارون به منطقه اعزام شدند

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کارون گفت: اکیپ درمانی کارشناسان دامپزشکی شهرستان کارون از دامداران این منطقه بازدید به عمل آورد و 10 دامداری با جمعیت دامی400 راس دام سنگین در کوت عبداله که دچار آب گرفتگی و عفونت ناشی از فاضلاب شده بود تحت درمان قرار گرفت.

«دکتر محمد صالح علیدادی» افزود: ابتدا توصیه های لازم برای اصلاح حداکثری شرایط بر اساس امکانات موجود دامداری داده شد و مکمل های ویتامینی نیز برای افزایش سطح ایمنی دام ها توزیع شد.

علیدادی بیان کرد: مواد ضد عفونی کننده برای کنترل و ضد عفونی سطوح آلوده به فاضلاب نیز بین دامداران توزیع و نحوه صحیح رقت سازی و شستشو به طور کامل آموزش داده شد.

وی گفت: دامهای بیمار به صورت رایگان معاینه شدند و به لطف خدا میزان تلفات در منطقه با وجود مشکلات بسیار زیاد تا این لحظه صفر وکاملا کنترل شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کارون گفت: واکسیناسیون تب برفکی این دام ها در حال انجام است  و کارشناسان دامپزشکی در حال کنترل و جلوگیری از شیوع بیماریهای دامی در منطقه هستند.
 


 
نظر شما
ادامه