کد خبر: ۵۴۴۳۴

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان زرندیه گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ غیربهداشتی که از یک خودروی تخلیه بار هنگام توزیع فروشگاهی در مامونیه کشف و معدوم شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «علی نقیبی» روز چهارشنبه اظهار داشت: بازرسان شبکه دامپزشکی زرندیه حین گشت‌زنی به یک خودروی مشکوک حامل گوشت مرغ برخوردند که قصد تخلیه بار در یکی از فروشگاه‌های شهری را داشت و با اخذ حکم دادستانی، پس از بازرسی و مشاهده شواهد غیربهداشتی این محموله ماده پروتئینی توقیف شد.

وی توضیح داد: بررسی تخصصی و آزمایش‌های مربوط به فساد و غیربهداشتی بودن این محموله انجام شده و مستندات لازم در این راستا وجود دارد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان زرندیه خاطرنشان کرد:  این محموله غیربهداشتی گوشت مرغ‌ از شهری در غرب کشور بارگیری شده بود و نیروهای دامپزشکی پس از توقیف این محموله با هماهنگی دستگاه قضایی،‌ اقدام به معدوم سازی آن‌ کردند.

نقیبی توضیح داد: شیوه ای که برای معدوم سازی این حجم از مرغ های فاسد به کار گرفته شد،‌ روش تبدیل به پودر بود تا علاوه بر رفع تهدید زیست‌محیطی، از ماده تولیدی برای استفاده در بخش‌های دامپروری و تبدیل به کود بهره برده شود.

وی افزود: در رابطه با این محموله غیربهداشتی یک نفر دستگیر شده و پس از تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شد.

در شهرستان ۶۵ هزار نفری زرندیه ۲۵ واحد مرغداری فعالیت دارد.

 

نظر شما
ادامه