کد خبر: ۵۴۴۰۳

بیش از  ۱۰۰ هزار نفر از حامیان محیط زیست در روسیه توماری را امضا کرده اند که به دام انداختن دلفین‌ها و نهنگ‌ها برای اهداف آموزشی و فرهنگی را منع می‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، این تومار در تارنمای «ابتکار عمومی روسیه» منتشر شده و اکنون مورد توجه گروه کارشناسان در سطح فدرال قرار گرفته است.

بر اساس گزارش تارنمای روسی (roi.ru9) که به منظور گردآوری طرح های ابتکاری عمومی و ارائه آن به پارلمان روسیه طراحی شده است، این تومار را ۱۰۰ هزار و ۱۵۴ نفر تاکنون امضا کرده اند.

ائتلافی از سازمان های غیر دولتی روسیه در شبکه  اجتماعی  «وی کِی»  این کشور  نیز در مطلبی تحت عنوان «آزادی نهنگ اُورکا (نهنگ قاتل) و بلوگا (نهنگ سفید)» نوشتند امروز ما تاریخ را تغییر دادیم، تومار منتشره در سایت roi.ru درباره منع شکار نهنگ ها برای اهداف آموزشی و آموزشی ۱۰۰ هزار رای لازم را بدست آورد.

فعالان محیط زیست می گویند این تلاش را می توان بزرگترین کمپین برای دفاع از حیوانات در روسیه قلمداد کرد.

پیشتر، فعالان محیط زیست گزارش داده بودند ۱۲۵ هزار امضا در دو تومار دیگر برای ممنوعیت صید نهنگ های سفید و قاتل برای آکواریوم های اماکن تفریحی گردآوری کرده اند تا مانع تکرار رسوایی چند وقت گذشته منطقه  «پریمورسکی» روسیه  درباره «حبس نهنگ ها» شوند. توماری که سازمان «صلح سبز» روسیه تهیه کرد بیش از ۷۶ هزار و اسناد منتشر شده در پلتفورم «سازمان تغییر» بیش از ۴۹ هزار امضا جمع آوری کرد.

از تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی  نود نهنگ سفید و ۱۱ نهنگ اورکا که برای فروش به چین صید شده بودند در منطقه  پریمورسکی روسیه نگهداری می شدند. ژوئن گذشته روند انتقال تدریجی این پستاناداران دریایی به شمال  این منطقه  و رها کردن آنها در حیات وحش آغاز شد.

منبع: تاس


نظر شما
ادامه