کد خبر: ۵۴۳۹۹
تعداد نظرات: ۴۸ نظر
توضیح مدیرکل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی:
«دکتر سید بهمن نقیبی» افزود: در مرکز قرنطینه نوعی برجستگی در بدن برخی دام‌ها مشاهده شده بود که متخصصین امر به بیماری آبله مشکوک شده بودند...

حکیم مهر: مدیرکل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور پروتکل‌های بهداشتی ایران برای ورود دام زنده و فراورده‌های خام دامی را سختگیرانه عنوان کرد و گفت: عدم انطباق بهداشتی، موجب وقفه ورود دام زنده از کشور قزاقستان شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر سید بهمن نقیبی» روز دوشنبه افزود: اکنون دام زنده مولد سنگین، سبک و دام زنده برای کشتار و حتی گوشت قرمز از کشورهای مختلف وارد می‌شود که برای حفظ امنیت بهداشتی کشور و صنعت دامپروری باید پروتکل‌های بهداشتی ما طبق استاندارد از سوی کشورهای مبدا اجرایی شود.

وی در پاسخ به گلایه سرکنسول ایران در آکتائو قزاقستان از سازمان دامپزشکی کشور در خصوص واردات دام زنده از قزاقستان اظهار داشت: براسای پروتکل‌های بهداشتی یک سری موازین استاندارد مورد تعهد کشورهای صادرکننده و واردکننده قرار می‌گیرد که لازم الاجراست و باید رعایت شود.

مدیرکل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: طبق قوانین بهداشتی و پروتکل‌های کشور جمهوری اسلامی ایران، زمان قرنطیه برای ورود دام زنده به کشور حداقل ۲۱ روز است تا دوره کمون بیماری سپری شود.

نقیبی براین باور است که هر نوع بیماری نهفته‌ پس از ۲۱ روز خودش را نشان می‌دهد

مدیرکل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی گفت: در مورد واردات دام زنده از کشور قزاقستان به یکی از کشتارگاه‌های استان گلستان، در مرکز قرنطینه نوعی برجستگی در بدن برخی دام‌ها مشاهده شده بود که متخصصین امر به بیماری آبله مشکوک شده بودند.

وی اضافه کرد: بنابراین برای اطمینان از سلامت دام‌ها، نمونه برداری‌هایی صورت گرفت و نمونه‌ها برای بررسی بیشتر به مرکز ملی تشخیص آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور ارسال شد.

نقیبی افزود: نتایج نشان می‌دهد که دام‌ها مبتلا به بیماری نبودند اما ما به دلیل بحث‌های بهداشتی باید موارد مشکوک را مورد بررسی و آزمایش قرار دهیم.

مدیرکل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی ادامه داد: کشورهای مبدا صادرکننده دام زنده و گوشت قرمز به ایران موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی این کشور هستند.

وی گفت: برای سرعت صدور مجوز ورود دام از قزاقستان به ایران، پیشنهاد داده‌ایم یک دامپزشک از سازمان دامپزشکی به این کشور اعزام شود.

گلایه سرکنسول ایران در آکتائو قزاقستان از سازمان دامپزشکی کشور

«حبیب الله ملکوتی فر» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استان‌های غرب و جنوب قزاقستان با گلایه از سازمان دامپزشکی کشور در خصوص مشکلات ناشی از صدور مجوز واردات گوسفند زنده به ایران از قزاقستان خواستار حل و فصل مسائل پیش آمده و تسهیل در روند واردات گوسفند از قزاقستان با توجه به مزیت‌های آن شد.

وی اظهارداشت: با وجود نزدیکی به فصل زمستان و مسائل مربوط به تامین اقلام مصرفی شب عید که یکی از مهمترین آنها گوشت است، خبرهای رسیده حاکی از ایجاد اشکالات و موانعی بر سر راه صدور مجوز واردات گوسفند زنده از قزاقستان است.

سرکنسول کشورمان در استان‌های غرب و جنوب قزاقستان تصریح کرد: توقف صدور مجوز نهایی که به صورت یکباره و بدون آگاه سازی و اطلاع رسانی قبلی انجام پذیرفته است باعث ضرر و زیان گسترده به فعالان این بخش و تلفات گسترده دام‌ها در قرنطینه شده است.

ملکوتی گفت: مشکل پیش آمده باعث محروم شدن کشور از فرصت موجود شده است که بدون شک گرانتر شدن گوشت در ایران و کوچکتر شدن هرچه بیشتر سبد غذایی خانوار ایرانی را در پی خواهد داشت.

وی در ادامه توضیحات خود در خصوص پیگیری برای رفع این مشکلات اضافه کرد که بخش اقتصادی سرکنسولگری با پیگیری این موضوع از سازمان دامپزشکی کشور ضمن مواجهه با عدم پاسخگویی شفاف تاکنون هیچ گونه نتیجه‌ای حاصل نکرده است و این درحالی است که دام‌های زنده که حتی درمواردی قبلا مورد تایید پزشک معتمد آن سازمان قرار گرفته‌اند در حال تلف شدن هستند و همه این موارد به معنی زیان فعال اقتصادی، از بین رفتن سرمایه‌های بخش خصوصی و ورشکست شدن تاجر ایرانی است که در پی تصمیم‌های نابهنگام، عدم پاسخگویی، اقدام غیرکارشناسی و قائم به شخص بودن امور رخ داده است.

ملکوتی‌فر با تاکید بر مزایای واردات گوسفند از جمهوری قزاقستان به ایران و تلاش‌های گسترده صورت گرفته در این خصوص که از رشد یکباره و سرسام آور قیمت گوشت طی یک سال اخیر تاحدودی کاسته است، خواستار حل و فصل هرچه زودتر مشکلات، رفع موانع و تسهیل در روند واردات گوسفند زنده و گوشت با کیفیت از قزاقستان شد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آکتائو گفت: در پی نوسانات پیش آمده طی چند سال اخیر در بازار گوشت کشورمان که موجب افزایش قیمت گوشت قرمز شده است، واردات گوشت قرمز با کیفیت و قیمت مناسب جهت تنظیم بازار داخلی یکی از اولویت‌های این سرکنسولگری بوده است.

ملکوتی با اشاره به برخی از ویژگی‌های واردات گوشت و گوسفند زنده از قزاقستان همچون کیفیت مناسب گوشت قزاقستان، بهداشت و سلامت دام‌های آن، قیمت مناسب و فراوانی عرضه، نزدیکی به ایران و حمل و نقل آسان افزود: این ویژگی‌ها باعث می شود که گوشت با کیفیت و قیمت مناسب به دست مصرف کننده ایرانی برسد.

وی تصریح کرد : در این راستا سرکنسولگری ایران در آکتائو طی یکسال گذشته تلاش کرده است تا در این زمینه ضمن اطلاع رسانی، زمینه های لازم را برای تاجران قزاق و ایرانی فراهم کند تا علاوه برگوشت تازه، دام زنده بویژه گوسفند از طریق مرزهای ایران وارد کشور شده و بجای گوشت‌های یخ زده و کیفیت پایین که معمولا از مسیرهای بسیار دورتر و کیفیت‌های پایین‌تر وارد می‌شوند مورد استفاده قرار گیرد.

ملکوتی گفت: تلاش‌های انجام شده ثمربخش بوده است و از تابستان سال ۱۳۹۷ واردات دام زنده از قزاقستان آغاز و بطور جدی  پیگیری و ادامه داشته است.

وی  اظهار داشت: در این خصوص پیرو اقدامات انجام شده و تلاش‌های صورت گرفته در راستای ارتباط تاجران ایرانی و فراهم نمودن شرایط لازم، در زمینه صادرات گوسفند زنده از غرب قزاقستان به مرکزیت بندر آکتائو به ایران طی یک سال و نیم گذشته بیش از ۱۰ هزار راس گوسفند زنده از طریق مرزهای شمالی وارد ایران شده است.


انتشار یافته: ۴۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
17
آقای سرکنسول نگران تامین گوشت مردم نباشید الان مشکل انباشت مقدار زیادی گوشت درحال انقضاء در کشور وجود دارد.
جلال
|
United States of America
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
5
سركنسلولگر هم .........................، اينها اگر به فكر ابادي و رفاه مردم بودند، حال ما اين نبود، كليه هزينه هاي زندگي سه برابر يا بيشتر شده دراين وسط فقط به گوشت گير دادند؛ اونم معلومه چرا چون در داخل توليد ميشه، حداقل چهل درصد مردم از دامداري نون ميخورن، اگر ورشكست بشن خيلي عالي ميشه، مردم بيشتر فقير ميشا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
17
بفرمایید گوشتهایی که تاریخ انقضاء مصرف آن داره می گذره را بین مردم توزیع کنند به هر قیمتی که صلاح بدانند
شاید از تدابیر این دولت اینه که گوشتها را هم مثل 1700تن سیب زمینی دو سال پیش دفن کنند!
خدا پدر احمدی نژاد را بیامرزه لااقل اینقدر شعور داشت سیب زمینی را از کشاورز بخره و بین کارمندان توزیع کنه
من خودم سال 86 یک گونیش را گرفتم
متخصص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
8
با سلام ... جناب آقای سرکنسول عزیز ..شما از بهداشت و سلامتی جامعه بوی نبردید .................. ... وقتی در قرنطینه دام زنده وارداتی در کشور بدلیل عدم رعایت مدت زمان کشتار طبق پروتکل سازمان دامپزشکی کشور و نگهداری این دامهابه بهانه وزنگیری به مدت طولانی و احتمال فروش بجای کشتار آنها و نیز مشاهده شدن ضایعاتی و تلفاتی در این دامها که احتمال ورود و شیوع سویه بیماری جدید در منطقه و کشور مانند ورود بیمار تب برفکی در زمان دکتر ............. ریاست سازمان لذا عقل سالم می گوید که واردات دام زنده از آن کشور تا بررسی موضوع ممنوع چه به رسه به نظر کارشناسان ... این موضوع سلامتی جامعه را تهدید می کند و سازمان دامپزشکی با قاطعیت دفاع نماید و در مقابل واردات دام زنده که با خود خیلی امراض به کشور وارد می نمایند باایستد و فقط اجازه واردات گوشت را مجاز بداند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
1
12
ایران دام زنده فراوان خودش داره فقط به فکر منافع تجار که معلوم نیست کیا هستن میخوان بذارن وارد کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
حتماواردات بیشترسودبرای سرکنسول گری داره بعدم ......... این همه دام گوشتی رودست دامداربیچاره مانده بیاداین دام هارابخرد باتوجه موقع زایش گوسفنده جاهاتنگه خداخیرت بده ریس دامپزشکی کاری بکن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
1
11
دامهای زنده کشور قزاقستان مبتلا به سل هم بوده اند که مکاتبات آن در استان گلستان موجود است آقای سرکنسول به فکر خودشان هستند تا مردم لطفا در کاری که در ان تخصصی ندارند دخالت نفرمایند
Mk
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
5
......................... ماشرمنده ایم که دامدار قزاق تو درد سر افتاده. ببخشید
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
10
ایشان نگران دامدارهای قرقیزستان هستند دامدارهای کشور به دلیل انباشت دام سبک در دامداریها ونبود مشتری دارند ورشکسته میشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
3
13
.سفیر محترم و دلسوز جمهوری اسلامی ایران بد نیست خودش یه سر به شهر های شمالی خصوصا استان گلستان بزنه ببینه چه بلایی سر دامداران و پرواربندها آمده. کسی دامهاشون رو نمیخوره. همه دارن ورشکست میشن...
زارعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
6
سفیر نامحترم اگه به دامداریهای لرستان سری بزنید می فهمید چقد گوسفند پروار هست که رودست پرواربند یا تولید کنندها مونده همه دارن ورشکسته میشن و تعغیر شغل میدن شما به جای اینکه به فکر داخل باشید به فکر خارجید چون براتون سود دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
4
......................... یادمه ی بنده خدا میگفت شاه مملکتو مصرفی بار اورده
کاظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
5
سلام توکشور پرازدام دام سنگین آماده کشتار است ولی به دلیل واردات بی رویه و اصول همه دام در دامداری انباشته شده دامدار داره ضررهای هنگفتی میخوره اونوخت داریم دام گوشت که اصلا معلوم نیست چه جوری پرورش داده شده وارد میکنیم آخه چرا تواین کشور هرکی تولید کننده است باید بدبخت سه که یه سری جیبشون از واردات الکی پر بشه حرف زیاده ولی دیگه خسته شدیم
...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
6
3
دامدارای محترم اگه یه مقدار از سودشون کم کنن حتما به سهولت می تونن دامشونا بفروشن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
ببين الان اگر همين تجار و باندها اجازه بدند شما مي توني گوشت گرم كيلويي ٦٠ تومان راحت گير بياري، ولي گوشت يخ زده با اين قيمت ميگري، دامدارها سودي براشون نمونده، تو هم نمي توني گوشت ارزون بگيري ؛ فكر كن ببين مشكل كجاست؟؟؟؟
ناشناس
| Germany |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
دوست عزیز من دامها را به قیمت قبل تحریم برجام میفروشم چون قیمت پایینه الان گوشت و از ما کیلویی ۵۱ میخرند هزینه هامون در نمیاد ورشکست شدیم سود کجا بود
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
دوست عزیز من دامدار، دام زنده کیلویی ۵۰ خریدم الان بعد از شش ماه کیلویی ۳۴ باید بفروشم تازه تلفات هم داشتم اون زمان قیمت یونجه ۲۰۰۰ بود الان ۳۰۰۰ به بالا کاه ۷۰۰ الان ۱۰۰۰ با بالا کنسانتره سبوس و جو غیره هم به همین شکل من بعد از ۶ ماه زحمت مشقت ۲۴ ساعته به اصل سرمایه گذاری اولیه ام راضیم بعد شما میگی ازسودمون کم کنیم با این قیمتهای الان تازه بدون در نظر گرفتن تلفات باز هم ضرر داره سود کجا بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
زیر پتو خوابیدی داری نظر میدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
4
3
حداقل صادرات باز کنید تا دامداران از ورشکستگی نجات پیدا کنن شما خودتون وارد کنید
چه نفعی تو ورشکستگی دامدار دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
الان که از دامدار ارزون میخرن من خودم دامدارم از ما گوشت گوساله زنده رو کیلویی ۲۷ هزار یا ۲۵ میخرن بعد تو قصابی میفروشن ۸۵ یا بیشتر حالا شما پیدا کن پرتقال فروش را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
واسطه ها میخوان سود که هیچ الان قیمتی که میگن دامدار که سود نمیبره تازه همون مقدار که خریده باید بفروشه بعدشم واسطه ها هزینه پرواربندی چند ماهه رو هم نمیخوان بدن
کیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
7
دام رو دست دامدارهای خودمون مونده، .................. دارید تولید کننده وتولید داخلی رو نابود میکنید،از یه طرف قیمت پایین از یه طرف بیماری،تب برفکی بیچاره کرده ،هیچکس پاسخگو نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
6
خدایا شکر که بسته بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
1
7
دامدار بدبخت داره ورشکسته میشه ...دام آماده به بازار خریدار نداره ...به جای اینکه این گوشتای آلوده وارد کنید و کمک به اقتصاد کشورهای دیگه کنید و انواع واقسام بیماریها را شیوع دهید ازتولید ملی حمایت کنید و اقتصاد کشور خودتان را رونق بدید ....چرا به فکر صادرات این دام ها و گوشتهای داخلی نیستید ....معلومه این وسط چندتا مافیایی دام فقط به فکر جیب خودشان هستن ....هنوز گوشتای یخ زده تاریخ مصرف گذشته که توی بازار پره به خورد مردم می دیدید. .............................
مهدی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
2
سلام دام زنده از کیلویی پنجاه هزار زنده به چهل هزار تنزل کرده ولی جو یونجه خشک وکاه افزایش شدیدی پیدا کرده اگر نرخ جو یونجه وکاه پایین میاد فاجعه در دامداری‌ها بوجود میاد و سرمایه گذاری در این بخش متوقف میشه ویک سال دیگر نتیجه اش که کمبود شدید دام بوجود میاید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
0
2
دامدارها را بدبخت کردید علوفه هر روز گران میشود اما گوسفند ارزان شده شما به فکر خود و تجار دوست خود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
0
2
عجب سفیریه این سفیرمون دلش برای مردم سوخته یا میخواد دامدارارو بیکار کنه ...........
کارمند دامپزشکی قزوین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
0
3
باسلام
خدارو شکر کامنتها نشون میده مردم کاملا نسبت به موضوع آگاه هستند، آقای سر کنسولگر لطفا لطفا لطفا دست از شعارهای تکراری و عوام فریب بردارید مردم دیگه به این دست شعارها اهمیت نمیدن، مملکتو به سمت نابودی نبرید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
0
1
خدا ازتون نگذره دارین پدر دامدارها را در میارین همه ورشکست شدن باین قیمت علوفه
ناشناس
|
Poland
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
0
1
اقای سرکنسول دامهای تولید کننده های داخلی رو دستشون مونده شما جوش میزنی واردات دام از قزا قستان با مشکل مواجه نشه؟؟؟؟شما از مافیای واردات خبر داری ؟میدونی قصدشون نابودی تولید داخلی هست ؟اگه راست میگی به جای گوشت از قزاقستان خوراک دام واردکن تا قیمت خوراک دام بیاد پایین ما خودمون به اندازه بالاتر از نیاز کشور دام زنده داریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
0
1
من 5 ساله که پروار بندی دام سبک انجام می دم فروردین امسال بره خریدم بع 70 روز زحمت کشی و هزینه کردن از قیمت خرید صد و پنجاه هزار تومان ارزون تر فروختم سود که نکردم هیچ 35 میلیون تومان هم ضرر کردم و در پروار بندی و بستم الانم کلی تاسیسات بلااستفاده مونده رو دستم چون ثباتی در بازار نیست دوباره ریسک نکردم. آقایونی که سنگ واردات و به سینه می زنید چرا موقعی که کیلو دام زنده از 22 هزار توامن طی 6 ماه رسید به 50 هزار تومان کاری نکردین. اجازه دادین مردم سرمایه گذاری کنند بعد قیمت ها رو آوردین پایین که خدایی نکرده تولیدی در کشور اتفاق نیفته چرا پولی که به دامدار قزاق یا رومانی یا هر کشور دیگه می دین حاظر نیستین به دامدار هم وطنتون بدین تا با یک حاشیه امنیت محصول براتون تولید کنه. پروار بندی بره که محصول دانش بنیان نیست که وابسته به خارج باشیم این همه زیر ساخت از عمد شما با تصمیمات نابجا از رده خارج کردین و چند جوون مثل من بی کار کردین. از طرفی دم از رونق تولید می زنیم و از طرفی تیشه به ریشه اقتصد و تولید محصول می زنیم. رانت و پولی که در واردات هست در تولید نیست. نوش جونتون اینجا که کاری از دست من و امثال من بر نمیاد اگر اون دنیا هم رانت و پارتی پیدا نکردین و عدالت خواست اجرا بشه وعده دیدار ما و شما در محضر خدا
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
0
1
باسلام ظاهرا سر کنسول عزیز میخوان سبد غذایی مردمو فقط با گوشت پر کنن و جالبه که بفکر تجار که تعدادشون خیلی کمتر از دامدارهای داخلی هستش، هستن ولی بفکر دامدارهای داخلی نه دامدارهای داخلی دارن ورشکست میشن دام زنده کیلویی ۵۰ خریدن الان کیلویی ۳۵ هم ازشون نمیخرن ،قیمت خیلی چیزا چند برابر شده و میشه ازجمله خود نهادهای خوراک دامی ، مشکل مردم فقط گوشت نیست نیازهای اساسی دیگه ای هم دارن، مثل نیاز به امنیت شغلی، ازدواج، مسکن، بهداشت ودرمان، خودرو، و... خوبه به اینها هم توجه بشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
0
1
در صدا و سیما برنامه میسازن برای ترغیب مردم و سرمایه گذاری در کارهای تولیدی و از طرف دیگر با این واردات بی حساب و کتاب در عمل با تولید مخالفت می کنند.
گوشتی دام از نظر سن و جنس معمولا قبل از کشتار مشخص میشه آقای وارد کننده ارز 4200 گرفته که دام نر جوان وارد کنه فقط کافیه در هر پارت 20 درصد گوشت دام ماده حذفی یا پیر جا بزنه اونوقت یک محصولی و به یک سوم قیمت خرید آماده کرده و سود مجاز هم کمیکشه روش و میشه نور الی نور. حالا کی دلش به حال تولید میخواد بسوزه نون واردات عالیه چرا تو کشور تولید کنند. واردات صرفش بیشتره..........
یک قصه میگه که در قطب گرگ میخوان شکارکنن یک چاقو تیر سه ضلعی آغشته به خون می کنندو در مسیر عبورش قرار می دن گرگ با لیس زدن می خواد خون چاقو تمیز کنه ولی زبون خودشم میبره و با هر لیس زدن خون روی چاقو بیشتر میشه و کار تا جایی پیش میره که گرگ در اثر کم خونی غش میکنه و شکار میشه به همین راحتی واردات دام به کشور مشابه داستان این گرگ هست
. امیدوارم یک مرد پیدا بشه و این چاقو را برداره
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
0
1
با سلام من دام دار هستم مازاد داخلی دام نیز صادر کنن که با این گرانی گلوفه وهزینهای جانبی وتلفات که برا ماند بتونیم دار ایند نیز این شغل ادام بدیم از اراک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
0
1
حکیم جان لطفا مطالب سانسور نفرمایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
0
1
ایرانی با غیرت تشکر تشکر سرسرکنسولگری بی غیرت تشکر تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
0
1
این دامداراای بدبخت همیشه ضرر میکنن، ب حرف دامدارا هم گوش بدین
علی گل محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
0
1
جناب ملکوتی به جای اینکه به فکر ورشکستگی چندتا تاجر باشی به فکر این باشید که کلی تولید کننده داخلی داره ورشکسته میشه دامدار بدبخت داره به فنا میره عوض اینکه به فکر تولید داخل مملکت باشید به فکر تولید کننده کشور خارجی هستی پس آن خودکفایی که اول انقلاب شعار میدادیم این بود. به فکر تولید داخل باشید
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
0
0
کاه شده خرواری ۴۵۰ یونجه کیلویی ۳ تومن در عوض قیمت گوسفند داره میاد پیایین چی کنم من دامدارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
0
0
دام سنگین را گشتارگاه نمیخره رو دست دامدار مونده علوفه بشدت گران شده فکری برای دامدار بیچاره بکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
0
0
گوشت با این قیمت هم دیگه ازروی سفره ایرانها کم رنگ شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
0
0
سرکنسولگرمحترم توی قزاقستان غیر از دام زنده چیز دیگه ای نیست تا شما واردکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
چراخودش باگوسفندان از قزاقستان اخراج کنن انجاعشق حال میکنه چ میدانه دامدارچ بلای سرش میاداخ اگر،،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
0
0
....................... معلومه که دوست ندارید تحریم ها برداشته بشه همه چیز شده ده برابر انتظار دارند که گوشت کیلویی ۲۰ هزار تومان بماند سر مردم و به مثلا کالاهای اساسی گرم کردن
مهدی
|
United States of America
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
0
0
هر وقت تولیدات عامه مردم مثل دام و برنج و گندم و... گرون میشه داد همه اقایون میره بالا و به فکر مردم میافتن و فوری واردمیکنن که خدا نکرده قیمت نره بالا. اگه شرف دارین اگه مردین. چرا وقتی قیمت اهن. فولاد. حتی ماشین یا هر چیزی که تولیدش دست خودتون و ژن خوباس. میره بالا. وارد نمیکنین تا قیمت بازار متعادل شه؟
اهن رسید شاخه یک ملیون. چرا وارد نمیکنی
لابد میگین بهتر دنگ مردم نرم بخرن
اما گوشت و دام و... فرط باید وارد شه
چرا چون اغلب تولیدش دست مردمه نه اقایون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
0
0
مسعول های .......... میخوان کل دامدار ها رو ورشکست بکنن تا باز همه گوسفندای مولد وارد کشتارگاه بشه تا ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
0
0
حکیم مهر عزیز آیا این پیام‌ها را مدیران سازمان دامپزشکی می‌خوانند؟ لطفا این پیام‌ها را به سمع و نظر دوستان برسانید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
0
0
تو این اوضاع که روز به روز قیمت دام کاهش پیدا میکنه و تولید کننده متضرر میشه و به دلیل افزایش کشتار قیمت آلایش هم کاهش پیدا کرده و باعث شده گوشت علی رقم کاهش قیمت دام زنده ارزان نشود و مصرف کننده هم ضرر کنه، مسئولان محترم سازمان دامپزشکی دارند مجوز واردات آلایش هم صادر می‌کنند.
دوستان دامپزشکی شروع به مکاتبه با کشتارگاه‌های وارد کننده گوشت کرده اند که امکاناتتون رو برای صادرات آلایش به ایران اعلام کنید.
بابا کله پاچه از 130 هزار اومده به 60 هزار، جگر از 120 هزار اومده به 70 هزار تومان، پوست همچنین، دنبه همچنین، سقوط قیمت آلایش یعنی افزایش قیمت گوشت و این یعنی نه تنها دامدار داره ضرر میکنه بلکه مصرف کننده متضرر میشه...
نظر شما
ادامه