کد خبر: ۵۴۳۷
aban89

حکیم مهر -  با توجه به فرارسیدن سال 1390 و با تبریک عید نوروز به بینندگان محترم حکیم مهر ، در این بخش به مرور وقایع مرتبط با حرفه دامپزشکی در آبان 1389 (سالی که گذشت) می‎پردازیم.

گفتنی است حکیم مهر در آبان  89 ، 316 خبر و یادداشت منتشر کرده است.

 

آبان 89 با گزارش خبری سایت رجانیوز و بازخوانی آن در حکیم مهر تحت عنوان مافیای گوشت آلوده به دنبال تغییر رئیس شبکه دامپزشکی شهر ری است شروع شد.

در این ماه دکتر نبی‎پور رئیس هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران باز هم مانند ماه گذشته از قرنطینه‎های دامپزشکی انتقاد کرد.

دکتر  احمد مجیدی مشاور حکیم مهر در این ماه به عنوان مدیرعامل اتحادیه گاوداران صنعتی خراسان رضوی معرفی شد و در نشستی که در محل این اتحادیه تشکیل شده بود درباره مسائل مختلف و مرتبط با شیر به اظهار نظر پرداخت.

مهمترین خبر هفته اول آبان ماه 89 را هم باید برگزاری کنگره بین المللی بهداشت و بیماریهای آبزیان دانست که با پوشش کامل خبری و تصویری حکیم مهر از این کنگره و بازدیدهای متعدد بینندگان محترم حکیم مهر همراه بود.

اعلام لغو ممنوعیت واردات گوشت ، انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران، انتصاب یک دامپزشک به سرپرستی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی و اظهار نظر رئیس هیأت تحقیق و تفحص از واردات دام زنده مبنی بر آنکه پاسخ سازمان دامپزشکی و وزارت بازرگانی گنگ و مبهم بود از جمله مهمترین مطالب ثلث اول آبان 89 بودند.

نیمه آبان ماه با اتفاق کم‎سابقه‎ای همراه و آنهم بازدید معاون سازمان دامپزشکی از یک بیمارستان خصوصی حیوانات خانگی از تهران بود که با حمایت وی از گسترش فعالیت دامپزشکان در عرصه حیوانات خانگی انعکاس یافت.

انعکاس موفقیت یک دامپزشک شاغل در سازمان دامپزشکی در ثبت هفت ژن جدید عامل بیماریهای آّبزیان در صدا و سیما و اظهار نظر عجیب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس مبنی بر آنکه سازمان غذا و دارو با سازمان دامپزشکی در تعارض است از جمله دیگر مطالب مهم ثلث دوم آبان 89 بوده‎اند.

موفقیت دامپزشکان کشورمان در ساخت کیت شناسایی انواع گوشت، اعلام تولید واکسن نوترکیب وسیع‎الطیف آنفلوآنزا در کشورمان و اظهار نظر رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران که گفته بود با جذب دانشجویان پولی به دانشگاه موافق است از دیگر مطالب مهم ثلث دوم آبان 89 بوده است.

در این ماه تعویض رئیس شبکه دامپزشکی شهرری که با سروصدا هم همراه بود و واکنش اداره کل دامپزشکی استان تهران به خبر سایت رجانیوز در این خصوص توجه بسیاری را به این خبر جلب کرد.

بازخوانی و انتشار اسامی دامپزشکان اعزامی به برزیل در حکیم مهر و نیز انتشار تصمیم دولت در واگذاری نظارت به بخش خصوصی علیرغم مخالفت سازمان دامپزشکی از جمله پربازدیدترین مطالب حکیم مهر در آبان 89 بوده است.

در این ماه دکتر احمد مجیدی مشاور حکیم مهر و مدیرعامل اتحادیه گاوداران صنعتی خراسان رضوی خواستار تأسیس صندوق حمایت از شیر و ثبت روز ملی شیر در کشورمان شد. در کنار این خبر گزارش حکیم مهر از نحوه بکارگیری دامپزشکان برای نظارت بهداشتی در روز عید قربان توسط شهرداری و اجحاف در حق آنان را می توان از اخبار مهم ثلث سوم آبان 89 دانست.

تصاویر عرضه بهداشتی دام زنده در روز عید قربان و گزارش تصویری حکیم مهر از این روز و بازدید مسئولین سازمان دامپزشکی کشور از یک مرکز عرضه دام زنده و حواشی پیرامون آن هم در روزهای پایانی آبان 89 توجه بسیاری را به خود معطوف نمود.

پایان این ماه با یک اتفاق بزرگ و مهم هم همراه بود. دکتر محمدرضا مخبر دزفولی که دبیری شورایعالی انقلاب فرهنگی را بعهده دارد و استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران است بعنوان چهره ماندگار معرفی شد. این انتخاب در حالی صورت گرفت که بیشتر تعاریف مجری مراسم از وی به دلیل ایفای نقش در شورایعالی انقلاب فرهنگی بود و تنها به استادی وی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران به صورت گذرا اشاره شد. انتشار خبر این انتخاب که با بازدید متعددی هم همراه شد بازتاب‎های متفاوتی در پی داشت. سایت آفتاب در یکی از این واکنش‏ها با اشاره به انتخاب دکتر مخبر نوشت : چهره‎های ماندگار را سیاسی نکنید! مدیرمسئول حکیم مهر نیز در این ماه در نامه به دکتر مخبر دزفولی ضمن تبریک به وی ابراز امیدواری کرد اساتید بزرگ دامپزشکی از دید داوران چهره‎های ماندگار دور نمانند.

فهرست کامل اخبار حکیم مهر در آبان 89 - بخش اول : (با کلیک روی هر عنوان خبری به متن آن دسترسی خواهید یافت)

 مطالب جدید حکیم مهر ، دوشنبه ۱ آذر ۸۹ :

اولین کنگره ملی پروبیوتیک و پره‌بیوتیک

احداث درمانگاه ویژه حیات وحش در ایران

مرغ گرم در بورس باید بستهبندی شده عرضه شود

ایمان، ضامن اجرای قوانین حفظ محیط زیست - گفتاری از آیت الله دکتر محقق داماد

عکس / دکتر مخبر دزفولی در همایش فلسفه

850 قلاده سگ و نه هزار موش در خوزستان در آبان ماه معدوم شدهاند!

برگزاری همایش یکروزه شاربن

دکتر لطفیزاده در نامه به دکتر مخبر دزفولی : امیدوارم در کاستن فاصله چند متری شورایعالی انقلاب فرهنگی و سازمان نظام دامپزشکی بکوشید + متن نامه

تقدیر دکتر آقامیری از دکتر موسوی

تغییرات جدید مدیریتی در سازمان دامپزشکی / جانشین دکتر مشکوة مشخص شد / پست جدید دکتر سبحانی

آغاز اولین طرح پایش ملی باقیمانده های دارو و سموم در ماهیان قزل آلای پرورشی

خبرهایی از دامپزشکی آذربایجان شرقی و تهران

انقراض ببرها تا 12 سال دیگر!

تولید واکسن آنفلوآنزا با استفاده از سلول کبد سگ

مطالب جدید حکیم مهر ، یکشنبه ۳۰ آبان ۸۹ :

سایت همایش پاتوبیولوژی : استقبال بیش از حد بوده / زمان برگزاری اسفند است * دبیر همایش : آذرماه برگزار می‌شود!

حبس تا ۱۲سال برای کشتار حیوانات وحشی

خبرهایی از دامپزشکی خراسان شمالی، خرمدره و سمنان

انتشار جزوات و اسلایدهای تدریس دکتر صادقی / دانشیار فارماکولوژی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران

دو دامپزشک که در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران ظهرها گیاهخواری می‌کنند!

انتقاد سایت آفتاب از معرفی دکتر مخبر دزفولی بعنوان چهره ماندگار / چهره‌های ماندگار را سیاسی نکنید!

خبرهایی از دامپزشکی خراسان رضوی، کرمان، مازندران، فارس و قم

آشنایی با عفونت توکسوپلاسمایی چشم

تولید صنعتی واکسن آنفلوآنزای انسانی بستگی به اعلام وزارت بهداشت دارد

شیر گاو غنی از «امگا ‌٣» با ابداع جیره غذایی جدید در ایران تولید شد + عکس

از شکرک زدن عسل چه میدانید؟

مطالب جدید حکیم مهر ، شنبه ۲۹ آبان ۸۹ :

عکس / معرفی دکتر مخبر دزفولی بعنوان چهره ماندگار

عکس / لذت و غم دو موجود

غیرمنتظره : دکتر محمد رضا مخبر دزفولی چهره ماندگار دامپزشکی یا شورایعالی انقلاب فرهنگی شد؟! + عکس

نظر شما
ادامه