کد خبر: ۵۴۳۶۴

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازمان تامین اجتماعی موظف کردند با رعایت قوانین و مقررات ذیربط، سوابق گذشته و معوق فعالیت کارشناسان بیمه را که به تایید بانک کشاورزی می‌رسد با اخذ کل حق بیمه از کارشناسان بیمه کشاورزی به صورت نقد و اقساط بپذیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز- دوشنبه- با رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی سازمان تامین اجتماعی را موظف کردند سوابق گذشته و معوق فعالیت کارشناسان بیمه را بپذیرد.

بنابر اصلاحیه تبصره ۱ ماده واحده این طرح؛ منظور از کارشناسان بیمه کشاورزی، کلیه افرادی هستند که دارای حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر در رشته‌های مجموعه کشاورزی، دامپروری و دامپزشکی، محیط زیست، منابع طبیعی، حسابداری، مدیریت مالی و بازرگانی، حقوق، علوم بانکی و رایانه و رشته‌های مرتبط با فعالیت‌های بانک کشاورزی و جهاد کشاورزی بوده و دارای شناسه (کد) فعال کارگزاری هستند و به‌ عنوان ناظر مقیم، ارزیاب، بیمه‌گر و مدیر عامل مشغول به فعالیت هستند.

چنانچه هر یک از دستگاه‌های مشمول این قانون، علاوه بر رشته‌های مزبور به سایر رشته‌ها نیاز داشته باشند، می‌توانند فهرست رشته‌های مورد نیاز را به سازمان اداری و استخدامی کشور، برای طرح و تصویب در شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی به‌منظور جذب ارائه کنند.

بر اساس اصلاحیه امروز نمایندگان به تبصره ۴ ماده واحده این طرح؛ کارشناسان بیمه کشاورزی که دارای مدرک تحصیلی و سابقه کاری بالاتری هستند از اولویت استخدام در بانک کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی برخوردار هستند و افرادی که به عنوان کارگزار (کارشناس) بیمه در صندوق بیمه کشاورزی مشغول خدمت می‌باشند و آزمون‌های ورودی یا آموزش‌های ضمن خدمت را با موفقیت طی نموده‌اند، از شرکت در آزمون‌های عمومی و تخصصی معاف هستند و شرکت در آزمون عمومی برای سایر افراد فاقد یکی از دو شرط مزبور الزامی است.

نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی را مکلف کردند آیین‌نامه اجرائی مشتمل بر نحوه بکارگیری و سهمیه هر یک از دستگاههای مشمول این قانون را حداکثر ظرف مدت سه‌ماه از تاریخ ابلاغ این قانون تهیه کند و به‌تصویب هیأت وزیران برساند.

همچنین نمایندگان در این جلسه با اصلاح تبصره ۷ ماده واحده این طرح با ۱۵۷ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۹ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بنابر اصلاحیه تبصره ۷  این ماده واحده؛ سازمان تأمین اجتماعی موظف شد با رعایت قوانین و مقررات ذیربط سوابق گذشته و معوق فعالیت کارشناسان بیمه که به تأیید بانک کشاورزی می‌رسد را با اخذ کل حق بیمه (شامل سهم کارفرما، سهم دولت و سهم بیمه شده) از کارشناسان بیمه کشاورزی به صورت نقد و اقساط بپذیرد.



نظر شما
ادامه