کد خبر: ۵۴۳۱۵

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از پیگیری مجوز راه اندازی دو واحد مزرعه پرورش الاغ شیری در این شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر برای راه اندازی مزرعه پرورش الاغ شیری در این شهرستان دو متقاضی وجود دارد که این متقاضیان پیگیر روند دریافت مجوز خود هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «سقراط بیرنگ» با اشاره به اینکه این دو واحد در مجموع ۱۰۰ رأسی هر یک با ظرفیت ۵۰ رأس خواهد بود، افزود: این نوع از اشتغال از جمله شاخه های کمتر شناخته شده حوزه کشاورزی و دامپروری در کشور بوده که می تواند شاخه ای جذاب، پردرآمد و با توجیه اقتصادی بالا همراه باشد.

وی محصولات الاغ شیری را شامل پوست، شیر، عنبرنسارا، پنیر، روغن و ... دانست و تصریح کرد: در حال حاضر محصولات مهم الاغ شیری شامل عنبرنسارا و شیر با قیمت بالایی به فروش می رسد که این امر موجب آن شده این اشتغال و کاسبی جذاب یکی از شغل های پرسود برای کارآفرینان به شمار رود.

بیرنگ در ادامه از فعالیت یک واحد پرورش شترمرغ پرواری در این شهرستان با ظرفیت ۲۵۰ قطعه خبر داد و گفت: در حال حاضر دو واحد شترمرغ پرواری دیگر نیز در شهرستان در مجموع با ظرفیت ۵۱۳ قطعه وجود دارد که هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده اند.

وی در رابطه با تولید گوشت قرمز در شهرستان اظهار کرد: براساس سند راهبردی سه ساله استان در برش شهرستانی میزان سهمیه تعهد شده تولید گوشت قرمز اسدآباد در سالجاری ۱۱۷ هزار و ۸۹۶ کیلوگرم بوده که تا کنون از این میزان سهمیه تولیدی شهرستان تولید ۷۸ هزار کیلوگرم آن محقق شده و براساس پیش بینی ها تا پایان سال علاوه بر تحقق کل سهمیه، اسدآباد ۱۰ درصد بیش از سهمیه تعهد شده در رابطه با تولید گوشت قرمز اقدام کند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد سهمیه تولید گوشت قرمز شهرستان اسدآباد را برابر با برنامه پنج ساله ششم توسعه به میزان ۴۰۵ کیلو گرم برشمرد و خاطرنشان کرد: تا سال ۱۴۰۰ کل این سهمیه تعهد شهرستان محقق خواهد شد به طوریکه تا پایان سال از ۱۴۲ هزار و ۳۰۲ رأس گوسفند شهرستان ۱۷ هزار و ۳۶۱ رأس و از ۲۸ هزار و ۳۷۱ رأس دام سنگین شهرستان تعداد ۱۶۰۰ رأس قابلیت کشتار خواهند داشت.

 

نظر شما
ادامه