کد خبر: ۵۴۳۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: در حال حاضر شاهد تجمع دام در دامداری‌ها هستیم که ممکن است منجر به شیوع برخی بیماری‌ها شود، خرید تضمینی می‌تواند از این اتفاق جلوگیری کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «نورمحمد تربتی‌نژاد» عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص احتمال خرید گوشت قرمز به صورت تضمینی به دلیل انباشت دام در دامداری‌ها، گفت: گوشت قرمز یکی از نیازهای اساسی و غذایی مردم است و طی سال جاری و گذشته به دلیل نوسانات نرخ ارز شاهد تغییراتی قیمتی آن بودیم.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به دلیل کمبود دام زنده و گوشت قرمز در مقطعی از زمان دولت برای تامین نیاز داخل مجبور به واردات گوشت و دام به کشور شد، ادامه داد: به منظور تشویق تولیدکنندگان داخلی تولید می‌تواند از روش خرید تضمینی استفاده کند زیرا در حال حاضر شاهد تجمع دام در دامداری‌ها هستیم و این اتفاق می‌تواند منجر به شیوع برخی بیماری‌ها نیز شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در شرایطی که تولید محصولات کشاورزان و دامداران  بیش از نیاز بازار می‌شود باید محصول آنها به صورت تضمینی خریداری شود، عنوان کرد: دولت می‌تواند با استفاده از محصولات خریداری شده در قالب خرید تضمینی علاوه بر تامین نیاز بازار صادرات و ارز آوری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه خرید تضمینی به کشاورزان و دامداران این دلگرمی را می‌دهد که دولت از فعالیت آنها حمایت می‌کند، ادامه داد: تاکنون در زمینه گوشت قرمز خرید تضمینی صورت نگرفته و در صورت اجرایی شدن آن می‌تواند تجربه خوبی باشد و در مسیر آن می‌توان با اعمال اصلاحات به راهکار پایدار رسید، از نظر منطقی نیز حمایت از دامداران و کشاورزان یک اصل است.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
0
4
درست است.

به جای صرف یارانه دولتی برای پرداخت به تولیدکنندگان خارجی؟؟!.
بسیار منطقی است که تولیدات دام و طیور به شکل عمده از تولیدکنندگان خریداری شود و به صورت کارت الکترونیک بین سرپرستان خانوارها عادلانه توزیع شود.

این انباشت فعلی از در راه بودن یک فاجعه بزرگ می دهد
و آن جمع شدن و ورشکستگی بسیاری از دامداری ها و مرغداری ها
به دلیل ضرر و زیان و عدم سودآور بودن ناشی از تورم شدید نهاده های دامی و قیمت پایین فروش محصولات دامداران است.

برخی متوجه نیستند که نیاز واقعی بازار بیش از اینهاست ولی قدرت خرید مردم در حد کشورهای آفریقایی است و از کشورهای پیشرفته که قابل بحث نیست از میانگین جهانی فاصله بسیار زیاد داریم.
پاسخ ها
جلال
| United States of America |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
برادر به نظرت كسي هست به فكر مردم باشه؟؟ اقتصاد مافيايست مرد عادي چه كاره اند، الان مجوز واردات دام زنده و گوشت داده شده، فقط در صورت افزايش قيمت دلار احتمال توليدت داخلي بتونند سر پا بمونند ، چون با افزايش قيمت دلار واردات سخت ميشه، در غير اين صورت واردات تا ورشكستگي كامل توليد كنندگان داخلي ادامه دارد، كسي نمي تونه جلوشونو بگير و نميگيرن
نظر شما
ادامه