کد خبر: ۵۴۳۰۳
تعداد نظرات: ۸ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: تاکنون گزارشی از شیوع آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کشور نداشتیم؛ مدیریت کمیته اعضای ممیزی بر کنترل شیوع بیماری تأثیر بسزایی داشت ...
 
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با وجود تراکم دام سنگین و سبک در دامداری‌ها، اما تاکنون گزارشی از شیوع بیماری مرتبط با این قضیه نداشتیم .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» درباره آخرین وضعیت انباشت دام در دامداری‌ها اظهار کرد: دام انباشت شده در واحد‌های دامداری به سبب آن که مورد مایه کوبی بر علیه بیماری‌های مشترک دام و انسان قرار می‌گیرند و همواره دامداران پروار بندی و داشتی نسبت به خطرات و بروز بیماری‌ها آگاه هستند، از این رو دام خود را به موقع در برابر بروز انواع بیماری‌ها واکسینه می‌کنند که در این صورت خطرات بیماری به حداقل ممکن می‌رسند.

او ادامه داد: خوشبختانه امسال بیماری‌های مشترک دام و انسان در مقایسه با سال‌های قبل کاهش چشمگیری داشته است، به طوری که در بحث تراکم دام در حوزه دام سنگین و سبک، بیماری که مرتبط با این قضیه باشد تاکنون نداشته‌ایم.

رفیعی‌پور با اشاره به اینکه قدمت بیماری نیوکاسل در کشور به ۶۰ سال می‌رسد، اظهار کرد: همه ساله کانونی از بیماری نیوکاسل در مرغداری‌های کشور اتفاق می‌افتد و این بیماری کاملا مدیریتی است به طوری که در صورت اجرای واکسیناسیون طبق برنامه سازمان دامپزشکی حداکثر تلفات در واحد‌ها ۳ تا ۵ درصد خواهد بود.

او از اجرای برنامه کنترل نیوکاسل برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: بعد از سال‌ها امسال برای اولین بار و به صورت فراگیر در کل کشور ۴۵ میلیون طیور بومی به صورت رایگان در برابر بیماری نیوکاسل واکسینه می‌شوند که این امر به طور چشمگیری میزان ویروس در کل کشور را کاهش می‌دهد.

به گفته رفیعی‌پور در کنار اجرای واکسیناسیون رایگان طیور بومی در کل کشور، به دنبال استفاده از واکسن‌های جدید و پیشرفته دنیا با همکاری کمیته راهبردی همکاران بخش خصوصی، تشکل‌های بخش طیور و سایر متخصصان حوزه در کشور هستیم چرا که این امر بر کنترل بیماری نیوکاسل تأثیر بسزایی دارد.

مدیریت کمیته اعضای ممیزی بر کنترل شیوع بیماری تأثیر بسزایی داشت

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور نداشتیم، اظهار کرد: سال گذشته با اجرای برنامه ملی کنترل آنفلوانزا فوق حاد پرندگان موفق به کنترل و مهار بیماری شدیم و امسال هم از طریق بحث آموزش به بهره برداران، رصد و پایش در تمامی حوزه‌های طیور بومی، صنعتی و وحشی موجب شد طی ماه‌های اخیر گزارشی از این بیماری نداشته باشیم.

او گفت: با توجه به اقدامات خوبی که در ۱۰ استان پرخطر همچون سه استان ساحلی شمالی، قزوین، البرز، تهران، قم، اصفهان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و فارس توسط کمیته مشترکی از اعضای سازمان دامپزشکی، اتحادیه مرغ تخمگذار و سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها صورت گرفت موجب شد شیوعی از بیماری در کشور نداشته باشیم، چرا که این کمیته برابر با اقدامات بهداشتی طی مراجعه به مرغداری‌های تخم‌گذار اجازه می‌دهد واحد‌ها جوجه ریزی داشته باشند و یا قبل از جوجه ریزی اقدام به واکسینه شدن جوجه‌های مرغ تخم گذار کند که تمامی این رفتار‌های مدیریتی توسط کمیته اعضای ممیزی در کنترل بیماری تأثیر بسزایی داشت .

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
0
12
چند ساله اخیر دامپزشکی ایران کلا همه چیز را برای اولین بار تجربه می کند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
0
8
آیا برنامه ای جالب برای استقلال مالی و جایگاهی مسولین فنی بهداشتی در کشتارگاهها نیز دارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
0
10
چرا وقتی از عملکرد ادارات خبر ندارید ............... سخن میگویید؟ تلفات غیر معمول مرغها در مرغداری ها بیداد میکند.مرغدار و دامپزشک از ترس اعلام نمیکنند. حکیم مهر به فکر تشکیل دامپزشکان (کلینیسین ها و ازمایشگاههای ) بدون مرز باش که بدون چشم داشت صرفا بر اساس منافع دنیا مرغداریها رو پایش کنند و نتایج واقعی به مسئولان بالا اعلام کنند ....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
0
7
جناب آقای دکتر رفیعی پور
عملکرد شما بر مبنای واقعیات موجود در ادارات کل به هیچ عنوان بر مبنای عدالت نبوده است و ....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
0
4
................... قضاوت جامعه دامپزشکی و واقعیت موجود خلاف گفته های ایشان است ایشان اگر کمی به عملکرد شان و معاونین محترم دقت کنن .............. واقعیتها را بهتر خواهند دید
مطلع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
0
3
رئیس محترم سازمان. لطفا یک سری به دامداریهای پرواربندی گوساله در استان همجوارتان قم بزنید تا تراکم بالای دامها را شاهد باشید.گوساله ها در حال ترکیدن هستند و هیچ مدیریتی در برنامه ریزی و کارها نیست.البته چرا ضوابط دست و پاگیر و بوروکراسی اداری .... علی برکت الله. تب برفکی و شاربن نفس دامداران را دارد می گیرد. .............. . واقعیت واضح و مبرهن است. یا حق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
2
رفیعی‌پور با اشاره به اینکه قدمت بیماری نیوکاسل در کشور به ۶۰ سال می‌رسد، اظهار کرد: همه ساله کانونی از بیماری نیوکاسل در مرغداری‌های کشور اتفاق می‌افتد و این بیماری کاملا مدیریتی است به طوری که در صورت اجرای واکسیناسیون طبق برنامه سازمان دامپزشکی حداکثر تلفات در واحد‌ها ۳ تا ۵ درصد خواهد بود
سئوال:
1 - آیا تلفات افزایش یافته؟
2 - سازمان که همیشه منکر افزایش تلفات هست ، پس چرا طرح ملی اجرا می کند؟
سیستانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
0
درود و سپاس ...
نظر شما
ادامه