کد خبر: ۵۴۳۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
 
 

مسمومیت دارویی موجب تلف و مسموم شدن بیش از ۴۵۰ رأس گوسفند در شهرستان مشگین‌شهر شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صداوسیمای اردبیل، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشگین شهر گفت: به دنبال گزارش برخی از دامداران شهرستان مبنی بر تلف شدن تعداد قابل توجهی گوسفند در برخی از قشلاقات و روستاهای منطقه، کارشناسان دامپزشکی به محل اعزام شده و به بررسی موضوع پرداختند.

 «دکتر رامین آریا» گفت: بررسی های اولیه و اظهارات دامداران نشان می دهد دام های تلف شده بر اثر مصرف داروی تقویت بارداری حیوان روی داده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 50 راس دام تلف و حدود 450 راس دیگر نیز مسموم شده اند، افزود: نمونه هایی از احشام تلف شده تهیه و به آزمایشگاه مرکزی در تهران ارسال شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشگین شهر گفت: علت اصلی تلف شدن احشام پس از اعلام نتایج آزمایش های مربوطه در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

وی از دامداران خواست قبل از مصرف هرگونه دارو  با کارشناسان مدیریت دامپزشکی شهرستان مشگین شهر مشورت کنند .

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک تنها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
0
5
دامدار ادعا کرده بعد از خوراندن بلوس نیومایسین سولفات شرکت ............... تلفات داده و کارشناس اداره کل اردبیل دکتر .........‌.. هم تایید کرده و نمونه برداری کرده و داروی فوق رو در سطح استان توقیف موقت کردن. یک سوال در حد دانشجوی سال دوم دامپزشکی،: داروی نیومایسین سولفات که اصلا جذب روده ای ندارد حتی اگر اور دوز مصرف بشه چطور باعث مسمومیت میشه؟ اصلا چرا باید در درمان سقط جنین از نیومایسین استفاده بشه؟ مگه هر حرفی که دامدار ادعا بکنه ما باید بپذیریم؟
ساسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
1
5
اینکه عکس بسته قرص نئومایسین هست!
چه ربطی به تقویت بارداری داره!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
1
3
در این شهرستان مشکل اصلی این است که داروخانه ها فقط به فکرپول هستند و از راه دور معاینه و ویزیت می کنند
نظر شما
ادامه