کد خبر: ۵۴۲۸۱
تعداد نظرات: ۳۲ نظر
در پی مباحث مطرح شده از سوی سازمان شیلات ایران:
در هیچ یک از آیین‌نامه‌های مصوب هیات وزیران و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی، عنوانی به نام «مسئول فنی تولید» بیان نشده و این عنوان، جایگاهی فاقد هویت قانونی است ...
 
 

حکیم مهر: در پی انتشار خبر «پیشنهاد رئیس دامپزشک سازمان شیلات ایران برای حذف دامپزشکان شاغل در واحدهای آبزی‌پروری و کاهش حقوق آنها!» در حکیم مهر (اینجا)، مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان شیلات ایران، با ارسال جوابیه‌ای به دفتر حکیم مهر، به ارائه توضیحاتی در این‌خصوص پرداخت (اینجا).

حکیم مهر ضمن تشکر از مدیرکل محترم حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان شیلات ایران به جهت واکنش سریع در راستای پاسخگویی به انتقاد مطرح شده، ذکر چند نکته را ضروری می‌داند:

1. در ابتدا جا دارد از پیشنهاد سازمان شیلات ایران به حکیم مهر برای بررسی کارشناسی نظرات ارائه شده تشکر نماییم. حکیم مهر به عنوان بزرگترین رسانه تخصصی دامپزشکی کشور این آمادگی را دارد تا نظرات کارشناسی متخصصین و کارشناسان حوزه دامپزشکی آبزیان را گردآوری و جمعبندی نموده و در اختیار مسئولین محترم آن سازمان قرار دهد.

2. در هیچ یک از آییننامههای مصوب هیات وزیران و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی، عنوانی به نام «مسئول فنی تولید» بیان نشده و این عنوان، جایگاهی فاقد هویت قانونی است. از مسئولین محترم سازمان شیلات ایران انتظار میرود، دقت بیشتری در بهکارگیری واژههای تخصصی داشته باشند.

تعریف «مسئول فنی بهداشتی» در آييننامه اجرايی نظارت بهداشتی دامپزشكی در تصویبنامه کمیسیون اصل 138 قانون اساسی شماره  1644733/ت35384ک  مورخ  1387/9/13  هیات محترم وزیران بدین شرح ذکر گردیده است: «مسئول فنی بهداشتی: شخصی كه پس از تأیید صلاحیت توسط سازمان نظام دامپزشكی و با اخذ پروانه مربوط از سازمان و ادارات تابعه، وظیفه كنترل بهداشتی را در واحدهای موضوع این آییننامه، مطابق شرح وظایف ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کشور برعهده دارد .»

همانگونه که ذکر شد، «مسئول فنی تولید» از نظر قانونی هیچ جایگاه قانونی نداشته و تنها بر اساس یک دستورالعمل داخلی توسط رئیس محترم سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ابلاغ شده است که خلاف قانون میباشد؛ حتی اگر وزیر محترم جهاد کشاورزی هم آن را ابلاغ میکرد، فاقد جایگاه قانونی بود؛ بر اساس قانون تنها «مسئول فنی بهداشتی» که بر اساس مصوبه هیات وزیران و قانون سازمان دامپزشکی کشور تعریف شده است، واجد جایگاه قانونی است.

3. مطابق ماده 2 قانون افزایش بهرهوری، تنها متولی بهداشت و درمان در واحدهای پرورش دام، طیور و آبزیان، دامپزشکان واجد کارت نظام دامپزشکی معتبر میباشند و تنها ایشان صلاحیت انجام اقدامات درمانی در این واحدها را دارند.

4. مطابق مصوبه شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی که همتراز با شورای عالی سازمان نظام پزشکی است، تنها افرادی میتوانند عضو سازمان نظام دامپزشکی گردند که دارای مدرک دکتری عمومی دامپزشکی (DVM ) باشند، لذا دانشآموختگان محترم مقطع PhD  با پایه غیر دامپزشکی صلاحیت عضویت در این سازمان را نداشته و به تبع آن صلاحیت نظارت بر بهداشت و درمان در واحدهای پرورش دام، طیور و آبزیان را ندارند. از نظر علمی نیز فارغالتحصیلانی که در طی دوره تحصیلی خود، دروس پاتوبیولوژی را نگذرانده باشند، نمیتوانند اشتغال به درمان داشته باشند. البته از جناب آقای دکتر خون‌میرزایی که فعالیت خود را از کارشناسی شبکه شهرستان شروع نمودهاند، انتظار میرفت به این قوانین اشراف کافی داشته باشند.

5. درخصوص تکذیب نقل قول مربوط به کاهش حقوق مسئولین فنی بهداشتی دامپزشک نیر واقعاً جای تعجب است که چگونه این موضوع انکار میشود. دکتر خون‌میرزایی در نامه خود ضمن اشاره به حقوق 75 میلیون ریالی دامپزشکان، درخواست نموده است که الزام به پرداخت حقوق دامپزشکان بر اساس تعرفه‌ها برداشته شود و منوط به توافق بین مدیران واحد و دامپزشکان گردد. حتماً مدیرکل محترم حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان شیلات ایران تایید میفرمایند که هدف از این پیشنهاد، کاهش حقوق پرداختی به مسئول فنی بهداشتی نگونبخت بوده است!

6. دکتر خون‌میرزایی به جای اینکه با اشاره به تعداد واحدهای دروس آبزیان، بهطور ضمنی کلیه دامپزشکان را در حوزه آبزیان بیسواد خطاب نمایند، بهتر است به بهرهبرداران توصیه نمایند که چنانچه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی قصوری در درمان یا نظارت بهداشتی داشته باشند، به هیئتهای بدوی انتظامی و هیئتهای عالی انتظامی سازمان نظام دامپزشکی مراجعه نموده و شکایت خود را پیگیری نمایند. بیشک همگان میدانند اغلب فارغالتحصیلان دکترای تخصصی بهداشت آبزیان و شیلات، خود زیر نظر اساتیدی چون دکتر بابامخیر، دکتر قباد آذری تاکامی، دکتر مهدی سلطانی، دکتر علیرضا میرواقفی و... که دامپزشک بوده و واجد سابقه علمی، فنی و تدریس هستند، تلمذ نمودهاند. جا دارد که همکاران فارغالتحصیل رشته شیلات، حق استادی این اساتید را ادا نموده و جایگاه شاگردی خود را نزد این اساتید دامپزشک حفظ مینمودند.

 

انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۹
جواد معتمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
5
12
از عوامل حکیم مهر بابت این پیگیری به جا و به موقع تشکر مینمایم.

متاسفانه اوضاع مسئولین فنی دامپزشکی روز به روز وخیم تر میشود و این موضوع را باید از سرچشمه ان که همان سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی است پیگیری کرد. شوربختانه مدیران فعلی هیچ واکنشی در این خصوص انجام نمیدهند و گویا در این مورد ترس از دست دادن میز و صندلی خود را دارند.

اگر امکان دارد مصاحبه ای با مدیران دامپزشکی در خصوص تمامی مسئولین فنی بهداشتی کل کشور و مشکلات این قشر بعمل اورید.
پاسخ ها
دکترx
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
سلام.چرا نظام دامپزشکی نتونست جلوی یه برنامه مزحکو بگیره...امشب میگه دامپزشک تراز اول از موش مراقبت کنه...واقعا خجالت میکشیم از این رشته و مسئولین بی کفایت...حالا ما ک هیچی خیلی وقته خجالت میکشیم...از بیکاری..از حقوق پایین...از اسنپ...از داد زدن های کارفرما...از اینکه میریم اداره میگن کار نداریم براتون...از پذیرش بی رویه دانشجو... ولی برا شما ک مدیر هستید و دامپزشک نمونه کسر شان هست...اخه دامپزشک بره از موش مراقبت کنه
آبزی پرور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
تا آنجا که من میدانم دامپزشکان یک درس ماهی شناسی و یک درس بهداشت و بیماری های ماهی میخوانند. در حالیکه آبزیان فقط ماهی نیست ......................
خطاب به ابزی پرور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
دام بزرگم شیر ببرو پلنگ نمیخونه دام کوچیکم سوسک و مورچه خونگی اقای ابزی پرور مهم کلیاته
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
4
4
متاسفانه من نمی دانم
چرا تشکل های دامپزشکی ، هیچ آبی ازشون گرم نمی شه
یکی صداش در نمی آد
دامپزشک متخصص ابزیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
4
9
ممنون از جوابیه کامل و قاطع حکیم مهر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
شما دیگه چرا, شما که حتما با پی اچ دی های بهداشت آبزیان در ارتباط بودین توانایی هاشونو دیدین, ................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
من توانایی درمان ندیدم تو پی اچ دیا درمان مختص دامپزشکانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
4
6
ممنون از حكيم مهر به خاطر پيگيري و جوابيه كامل
ولي باز هم بايد طرف نظام دامپزشكي و سازمان كل دامپزشكي حمايت مي كردند در جواب به هر دو نامه رئيس شيلات كشور!
اين خانه از بنياد خراب است...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
1
3
مسئول محترم نشریه حکیم مهر درخصوص بند ۴ جوابیه خودتان بیشتر توضیح میفرمائید که چرا وچگونه ۲۰ هزار عضو غیر دامپزشک (پیرادامپزشکان)را از عضویت درسازمان نظام نادیده گرفته ایدوحق عضویت ایشان را زیرسوال برده اید اگر قانون عضویت رافقط برای دامپزشکان قائل شده قانون مدنظر را منتشر نمائید
پاسخ ها
حکیم مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
با سلام و احترام،
صحیح می‌فرمایید. منظور ما از این بند، فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری تخصصی بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
چرا یک کاردانی دامپزشکی که دو سال در دانشکده دامپزشکی درس خوانده حق عضویت دارد ولی یک پی اچ دی بهداشت آبزیان که چهار سال در دانشکده دامپزشکی درس خوانده این حق را ندارد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
3
5
سلام پیرو واژه های من درآوردی امور دام و شیلات باید عرض کنم که بهداشت امری حاکمیتی و گره خورده با سلامت جامعه و امنیت ملی کشور است و اگر تولیدات هر چند به لحاظ کمی بالا باشد ولی بهداشتی نباشد قابل مصرف در جامعه نیست یعنی کاش این همکار دامپزشک که بر مسند سازمان شیلات تکیه زده این نکته را به همکاران شیلاتی خود تذکر می داد که هر محصول صادراتی اگر کد IRنداشته باشد اجازه صادرات نخواهد داشت و چنانچه گواهی بهداشتی نداشته باشد قابل مصرف در داخل نیست یعنی بهداشت اصل و پایه است یعنی تولید ناسالم امنیت جامعه را بخطر می اندازد
در حالی که تولید امری اختیاری و مدیریتی است و الزام و اجباری در میزان تولید نیست تنها ضرر اقتصادی فرد تولید کننده در بین است قطعا تولید کننده محترم برای کسب سود بیشتر خود از متخصصین امر استفاده خواهد نمود
کاش حکیم مهر از منظر فوق مسئله را باز می کردند بهر حال از حکیم مهر تشکر می کنم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
2
3
ممنون از حکیم مهر عزیز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
7
4
تحلیل حکیم مهر خیلی سطحی و غیر کارشناسانه است مگر هر چیز در آئین نامه آمد درست است؟ آیا اطلاع ندارید این آیین نامه ها چگونه و توسط چه کسانی نوشته و تصویب میشود؟
بهنام برومند
|
Australia
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
6
2
جوابیه حکیم مهرخوب بودوجای تشکرداردامالازم به یادآوری این واقعیت هست که دکترهای دامپزشک عمومی واقعابااین رشته وصنعت غریبه هستندوبه حق چیزی از آن نمی‌دانند دوم اینکه حتی بخوداجازه میدهنددرامرتولیدومسائلی که حتی به اندازه یک مطالعه ساده ازآن بی اطلاع هستنداظهارنظروحتی باتوجه به جایگاه اشتباهی که در صنعت آبزی پروری دارندتصمیم گیری هم می‌کنند که نتیجه آن بجزضرروزیانی ست که سالهاست به این صنعت وارد شده است از جانب انهابازهم به ضرس قاطع عرض میکنم که بایداحسنت وآفرین گفت به این مدیرلایق وشجاع
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
1
6
با عرض سلام،یه قانونی رو تصویب کردید چندین نفر رو چند سالی مشغول به کار کردین وافرادی که واقع لایق بوده و با مشکلاتی که این افراد داشتن از قبیل بیمه و حقوق و غیره به نظارت بهداشتی ونظارت بر سلامت محصول تولیدی مزارع ابزی پرور ادامه دادن، حالا شب بخوابی و صبح اعلام کنی دامپزشکان حذف !!؟؟ مگر این افراد مسخره شما هستن که هر کار دلتون میخواد باهاشون بکنید مگر موقعی که با تیتر درشت اعلام به اشتغال افراد دامپزشک در مزارع ابزی پرور میکردین این موارد رو بررسی نکردین ،خیلی جالبه که در جوابیه نوشتن من از اکثر کارفرمایان اینطور شنیدم که عملا دامپزشکان کارایی ندارن اگر واقع دلیل استنادت شنیدن هست چرا حرف چندتا ناظر بهداشتی مزرعه رو هم نشنیدی تا درست قضاوت کنی و پیشنهاد مطرح کنی ، برعکس نظر شما به نظر من دقیقا کار ناظر دامپزشک مزارع درست بوده و به تک تک قوانین بهداشت عمل کرده و کارفرما منافع غیر قانونیش رو در خطر دیده که اعتراض میکنه، دامپزشک داریم که تا اخرشب جهت فک پلمپ و هم دماسازی تخم چشم زده حضور داره به خاطر اینکه سلامت کار حفظ بشه ، همکارانی داریم که در مناطق صعب العبور به بهترین صورت ممکن دارن کار میکنن که سلامت محصول تولیدی جهت سفره مردم حفظ بشه، متاسفم برای کسانی که یکروز این رو تصویب کردن و دارن سکوت میکنن برای حق ما هیچ ،حداقل از مصوبه خودتون دفاع کنید
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
2
1
آفرین بر حکیم مهر . امیدوارم طرف ی چیزی فهمیده باشه .
کارشناس شیلات هیچی از بیماری ها و ویروس و ... نمیدونه .
واقعا جای تاسف داره که بخواهند کار نظارت و درمان و پیشگیری از بیماری رو انجام بدن .
آدمی که اسم ی ویروس رو نمیدونه و راه انتقال اونو نمیدونه چگونه میخواهد پیشگیری کند ؟
اینو که میگم من دوست کارشناس شیلات دارم و اطلاعاتشونو میدونم در رابطه با چی است .
پرورش رو میدونن ولی بیماری رو اصلا بلد نیستند . پرورش تجربی است و راحت با دو دوره کار کردن میشه یاد گرفت ولی تشخیص بیماری علمی است باید 7 سال توی دانشگاه پاتولوژی و ... پاس کرد .
..........................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
فقط پاتولوژی را تو ۷ سال پاس کنی، خیلی مشکل داری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
1
1
ی نکته خیلی جالب در مورد فرمایش اقای دکتر رییس شیلات اینه که این قشر فعال ابزی پروری در بین سایرین ک در حیطه دام و طیور فعالیت میکنند تمکن مالی خییییلی بالاتری دارن که .................................
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
1
6
حکیم مهر عمدا یا سهوا به این نکته توجه نمیکند که پیشنهادات شیلات برای اصلاح همین مقررات وضع شده است. همه مقررات فعلی یک روز پیشنهاد بوده اند حالا چرا حکیم مهر تحمل شنیدن پیشنهاد را ندارد، والله عالم....انشالله که با قصد غرض شخصی نباشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
1
1
یک فوق لیسانس شیلات که در کنکور پی اچ دی بهداشت آبزیان در گروه دامپزشکی شرکت میکنه و در رقابت از سد دامپزشکان عزیز عبور میکنه و قبول میشه و چهار سال در دانشکده دامپزشکی درس میخونه پس حق نظر و کار کردن در حیطه بهداشت آبزیان رو داره, دامپزشکان عزیز خوب شد شما مسیولین کشورهای مهاجرپذیر نشدید, وقتی قانونی اشتباهه باید اصلاح بشه, همینطور که پیرادامپزشکانی که در وزارت بهداشت پی اچ دی میگیرند و شماره نظام پزشکی بهشون تعلق میگیره پس به یک پی اچ دی بهداشت آبزیان هم باید شماره نظام دامپزشکی تعلق بگیره و این قانون باید اصلاح بشه در غیر اینصورت بسیار ناعادلانه ست و ظلم بزرگی در حق این عزیزان میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
بدان که حق تجویز دارو و نسخه نویسی و پیش گیری وکنترل از انواع بیماری های شامل ویروسی،انگلی،قارچی،باکتریایی،تک یاخته ای و کمبود های تغذیه ای فقط وفقط بر عهده دامپزشک می باشد و لاغیر. در وزارت بهداشت هم فقط پزشک عمومی و متخصص می تواند دارو تجویز کند و نسخه نویسی کند و دکترای پرستاری و مامایی و..... phd سایر رشته های علوم پایه پزشکی چنین حقی و اجازه ای ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
شما متوجه عرض بنده نشدی, من به پیراپزشکان کاری ندارم, منظورم پیرادامپزشکانیست که در وزارت بهداشت شماره نظام میگیرن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
0
2
حکیم مهر عزیز, بنده متوجه این بخش از فرمایشات شما نشدم که فرمودین"جا دارد که همکاران فارغ‌التحصیل رشته شیلات، حق استادی این اساتید را ادا نموده و جایگاه شاگردی خود را نزد این اساتید دامپزشک حفظ می‌نمودند.",یعنی پی اچ دی های بهداشت آبزیان که چهار سال زیر نظر اساتید بزرگ و محترم تربیت شدند بعدش بروند بشینن داخل منزل؟ لطفا شفاف سازی بفرمایید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
شما می توانید در زمینه تکثیر و پرورش ماهی مشاوره دهید ولی مسئول فنی بهداشتی فارم که وظیفه کنترل و پیشگیری از سایر بیماری ها (از جمله ویروسی ، قارچی،باکتریایی،انگلی،تک یاخته ای و کمبود های تغذیه ای ) درمان و نسخه نویسی را بر عهده دارد فقط و فقط باید دامپزشک باشد ولاغیر،در غیر این صورت تخلف محسوب شده و از سوی سازمان نظام دامپزشکی قابلیت پی گیری دارد.ضمنا تایید گوشت ماهی جهت مصرف غذایی حتما می بایست توسط دامپزشک باشد ولاغیر،همچون وزارت بهداشت که فقط پزشک حق نسخه نویسی دخالت در امور درمانی را دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
اگه قرار بود در زمینه تکثیر و پرورش آبزیان مشاوره بدیم خوب دکترای شیلات میخوندیم چرا دیگه اومدیم دانشکده دامپزشکی بهداشت آبزیان خوندیم, باور بفرمایید درک این عرض بنده خیلی راحته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
0
0
با تشکر از حکیم مهر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
0
1
نظر من نظر این دوستم هست که دوباره می فرستم:
یک فوق لیسانس شیلات که در کنکور پی اچ دی بهداشت آبزیان در گروه دامپزشکی شرکت میکنه و در رقابت از سد دامپزشکان عزیز عبور میکنه و قبول میشه و چهار سال در دانشکده دامپزشکی درس میخونه پس حق نظر و کار کردن در حیطه بهداشت آبزیان رو داره, دامپزشکان عزیز خوب شد شما مسیولین کشورهای مهاجرپذیر نشدید, وقتی قانونی اشتباهه باید اصلاح بشه, همینطور که پیرادامپزشکانی که در وزارت بهداشت پی اچ دی میگیرند و شماره نظام پزشکی بهشون تعلق میگیره پس به یک پی اچ دی بهداشت آبزیان هم باید شماره نظام دامپزشکی تعلق بگیره و این قانون باید اصلاح بشه در غیر اینصورت بسیار ناعادلانه ست و ظلم بزرگی در حق این عزیزان میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
0
1
این واقعا غیر قابل بحث که دانش آموخته های شیلات بخوان در امر طبابت و امور بهداشتی دخالت کنند مثل اینه که یه لیسانس هوشبری به پزشک متخصص بیهوشی بگه اسم رشته های ما مشابه پس منم میتونم کار شمارو انجام بدم!!!!!!!
در ضمن بنده آقای خون میرزایی از نزدیک میشناسم ایشون دامپزشکی خونده اما کاملا با این رشته وزین مشکل دارن و با اینکه در زمان تحصیل هم دوره دکتر رفعی پور بودن و آشنایی قدیمی با ایشون دارن ..................... رابطه بین سازمان شیلات و سازمان دامپزشکی دچار تشویش کردن.
از مسولین حکیم مهر کمال تشکر دارم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
0
1
چرا دامپزشکی که فرق مولد نر و ماده رو تشخیص نمیده میتونه رو بیماری یک ماهی یا حتی تشخیصش نظر بده،من 10ساله دارم کار تکثیر انجام میدم،تو یک استان که توی تولید قزل الا حرف اول رو میزنه،اما هنوز دامپزشکی که به کار ماهی وارد باشه ندیدم دامپزشک اومده نمونه برده برا تست انتی بیو گرام بعد پرسیدیم خب دکتر نتیجه یه انتی بیوتیک وسیع طیف داده،چرا باید 7 ملیون بگیره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
0
0
زیست شناسی که دکترا تخصصی خود را درمورد بیماریهای ابزیان از خارج کشور گرفته و کارشناسی ارشد هم شیلات در داخل خوانده و در خارج اجازه و سابقه مشاوره بهداشتی و تغذیه ای مزارع را داشته است و برگشته داخل دیده سازمان نظام دامپزشکی سدی شده است جهت تخصصی که برای کشور خود اورده است. جمع کنید این نظام اسم بندی رشته ها را. در دکترای تخصصی هیچ فردی در خارج کشور نام رشته را نمینویسند بلکه عنوان تز را مینویسند و این فرد میتواند در تمام رشته ها مورد ارزیابی قرار گیرد و مشغول کار شود. مثل من که با تخصص انگلهای ایزیان مدتی در کارخانه تولید خوراک ابزیان و مدتی هم در ارزیابی زیست محیطی رودخانه ها مشغول بودم.
نظر شما
ادامه