کد خبر: ۵۴۲۷۷
تعداد نظرات: ۸ نظر
 
 

محقق موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی به عنوان فناور برتر سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با دستاورد تحقیقاتی تولید واکسن جدید بروسلا با پایداری یک سال، در هفته پژوهش مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، به مناسبت هفته پژوهش و فناوری، مراسم تجلیل از برگزیدگان علمی و اثرگذار بخش کشاورزی و منابع طبیعی با حضور عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی معاون وزیر، دکتر علی اسحاقی رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، جمعی از مسئولان و محققان برتر کشور پیش از ظهر دوشنبه در محل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.

در این آیین، «دکتر سجاد دوستداری» از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با دستاورد تحقیقاتی «تولید واکسن جدید بروسلا ملی تنسیس سویه Rev.1  با پایداری یک سال و افزایش راندمان تولید به میزان ۱۳۰ درصد» به عنوان محقق و فناور برتر معرفی شد.

همچنین «دکتر سعید عالمیان» و «دکتر ابوالفضل خفری» دو عضو هیئت علمی موسسه رازی در این طرح کلان فناوری به عنوان همکاران دستاورد نقش داشتند.

گفتنی است، واکسن Rev.1  یکی از استراتژیک ترین واکسن های کشور است و سالانه ۲۰ میلیون دز آن در کشور مصرف می شود.
این واکسن که نتیجه تحقیقات دکتر دوستداری و همکارانش است پس از دو سال تلاش مستمر به نتیجه رسید و اکنون به صورت انبوه در موسسه رازی تولید و در کشور توزیع و مصرف می شود.

توجه به پدافند غیرعامل و دفاع زیستی با توجه به اهمیت بروسلوز در بیوتروریسم، دستیابی به دانش فنی جدید در تولید واکسن بروسلوز سویه Rev.1 و رونق تولید در کشور و جلوگیری از واردات واکسن به کشور از دیگر مزایای موفقیت این دستاورد پژوهشی است.

 
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
2
0
با سلام بالاخره با فشار معاون بهداشتی سازمان موسسه در تولید بروسلوز یک تکانی خورد
دانشجوی phdبافت(بافت شناسی مقایسه ای نه دانشگاه شهر بافت!)
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
0
1
در تولید واکسن پایداری خود واکسن مهمتر است یا پایداری ایمنی حاصل از واکسن؟
شما فرض کن واکسن یک ماه ماندگاری داشته باشد خب کافیست در مصرف واکسن مدیریت کرد و در بهترین شرایط واکسن به دام تزریق شود ولی ایمنی واکسن خیلی مهمتر است شما فکر کنید واکسنی بسازید که دوسال ایمنی ایجاد کند مثلا برای تب برفکی(البته یه کم رویایی است بسته به نوع ایمنی ایجاد شده) ولی اگه بشه چی میشه؟ کلی صرفه جویی تو هزینه ها و...
من فکر می کنم پایداری ایمنی مهمتر است
ایمنی حاصل از Rev1 ایمنی هومورال است آیا ماندگاری ایمنی به نوع و کیفیت واکسن بستگی دارد؟
یعنی در مقایسه دو واکسن بروسلوز متفاوت دو ماندگاری ایمنی متفاوت خواهیم داشت؟
آیا IgG و یا IgMحاصل از واکسن(ایمنی ناشی از واکسن و یا ایمنی مادری) بسته به نوع واکسن و کیفیت واکسن پایداری متفاوت دارد؟
از متخصصینی که پاسخ را می دانند یا پایان نامه ای با این موضوع داشته اند خواهشمندیم پاسخ دهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
0
0
این دو مورد دو مقوله جدا از هم بوده و باید جداگانه مورد بحث قرار گیرند.
فرض بفرمایید همه مشخصاتی که واکسن تولید سال قبل داشت ، واکسن امروزی هم دارد به اضافه اینکه پایداری اش ۴ برابر شده . خوب این خودش گام بزرگی است( یعنی امکان علمی درج تاریخ انقضای طولانی تر)
حال اگر بتوان کاری کرد که ایمنی پایدارتری هم ایجاد کند ، موضوع و اقدام دیگری است.که
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
که چی؟؟؟؟؟
ادامه اش لطفا
ناشناس
|
Russian Federation
|
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
0
0
این که واکسن جدید ساخته شده یک دروغ است، دوم ایکه واکسن 130 درصد کارایی بیشتر پیدا کرد دروغ اندر دروغ است واینکه پایداری واکسن گوسفندی اصلاح شده دروغ اندر دروغ در دروغ است،حالا دکتر یا مهندس اش که تولید کرده بماند.، در آینده نه چندان دور جعلی بودن مطلب برای همگان روشن خواهد شد، حکیمی مهری های عزیز از شما انتظار بیشتر بود تا فریب نخورید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
با سلام و احترام، خوشبختانه ادبیات این دوست عزیز کاملا شناختا شده است و اینکه این ادبیات را به کار میبرند نشاندهنده بهره هوشی پایین این دوست و همکار گرامی است، قبلا از یک فرمولاسیونی برای واکسن بروسلوز گوسفندی استفاده میشد که بیش از ۷۰ درصد از باکتری در دستگاه لیوفیلیزاتور افت تیتر پیدا میکرد، با کاری که بر روی سوش واکسینال بروسلوز گوسفندی انجام شده علاوه بر اینکه پایداری واکسن تولید شده با بیش از یکسال ارتقا پیدا کرد میزان افت تیتر باکتری در دستگاه لیوفیلیزاتور به کمتر از ۵ درصد رسید به عبارتی در واکسن قدیم اگر ما ۱۰۰ باکتری رو به دستگاه لیوفیلیزاتور میدادیم تزدیک به ۳۰ باکتری رو بعد از لیوفیلیزه شدن تحویل میگرفتیم اما با روش جدید حداقل ۹۵ باکتری را از ۱۰۰ باکتری بعد از لیوفیلیزاسیون دریافت خواهیم کرد پس راندمان تولید نیز نزدیک به ۱۳۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد، مزیت دیگر واکسن جدید بی ضرری بیشتر این واکسن است، در واکسن قدیمی به اضای هر باکتری زنده ۳ باکتری کشته نیز به دام تلقیح میشد اما در واکسن جدید پیکره باکتری کشته به دام تزریق نخواهد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
1
باسلام و احترام
همینکه این عزیزان با انجام این پروژه ماندگاری واکسن راافزایش داده اند خودش یک موفقیت و یک گام رو به جلو است و بحث ایمونوریسپانس این فراورده چیز دیگری است که باید بررسی بشه.
خیلی جالبه افرادی هستند که به دلیل بی لیاقتی و بی سوادی تانکر تانکر واکسن خراب کردن و برای لاپوشانی ریختن تو چاه و به دلیل بخل موفقیت دیگران را زیر سوال میبرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
دقیقا
نظر شما
ادامه