کد خبر: ۵۴۲۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

در پي بازرسي كارشناسان بهداشتي دامپزشكي از يك واحد سردخانه مواد پروتئيني در نوشهر مقدار 3340 كيلوگرم سنگدان مرغ فاسد كشف و از چرخه مصرف انساني خارج شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اداره دامپزشكي شهرستان نوشهر، «دكتر حمزه بواسحاقي» رئيس دامپزشكي اين شهرستان از كشف يك محموله 3340 كيلوگرمي سنگدان مرغ بدليل عدم رعايت در شرايط نگهداري در برودت لازم خبر داد.

وي در ادامه اظهار داشت اين محموله كه بصورت بسته بندي در سردخانه نگهداري مي شده بدليل ارگانولپتيكي (ظاهري) غير قابل مصرف انساني تشخيص داده شد و با رضايت صاحب كالا در حضور نمايندگان قانوني به كارخانه تبديل ضايعات منتقل و از چرخه مصرف انساني خارج شد.

بواسحاقي به شهروندان نوشهري تاكيد نموده تا اندرونه هاي خوراكي مرغ مثل جگر، سنگدان و دل را بصورت بسته بندي استفاده كنند و براي تامين سلامت خود و خانواده از مصرف اينگونه محصولات به صورت فله جداً خودداري نمايند.

ايشان خاطرنشان كرد، تمامي واحدهاي صنعتي تحت نظارت دامپزشكي مسئول فني بهداشتي حضور دارد و علاوه بر بازديدهاي سرزده كارشناسان و بازرسان بهداشتي بخش دولتي، اين مسئولين فني بهداشتي بصورت دايم بر روند توليد، نگهداري و توزيع بهداشتي آنها نظارت دارند و با هر گونه تخلف بهداشتي كه سلامت شهروندان را تهديد كند برخورد قانوني مي كنند.

وي از مردم خواست تا در هنگام خريد محصولات بسته بندي شده علاوه بر تهيه اينگونه محصولات از مراكز مجاز تحت نظارت دامپزشكي، به مواردي كه بر روي ليبل محصول درج شده توجه ويژه داشته باشند و در صورت مشاهده تخلفات بهداشتي مراتب را با اداره دامپزشكي نوشهر در ميان بگذارند. 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
0
0
شایسته است حکیم مهر به جای تصویر سنگدان سالم ، تصویری از سنگدان ناسالم (بدون درج برند) در این گونه خبر ها بگذارد تا آموزش بصری، بازدید کنندگان (که جمع کثیری از آنان مردم عادی هستند ) تقویت شود.
نظر شما
ادامه