کد خبر: ۵۴۲۰۹
 
 

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، به تنوع و اهمیت فعالیت‌های دامپزشکی اشاره و خواستار معرفی صحیح، اصولی و مناسب این اقدامات به همه افراد جامعه شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط‌عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، کارگروه توسعۀ مدیریت این اداره کل با حضور نمایندۀ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در محل دفتر مدیرکل دامپزشکی استان، تشکیل جلسه داد.

در ابتدای این جلسه، مدیرکل دامپزشکی ضمن خوش‌آمد گویی به سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: ماهیت فعالیت‌ها و خدمات دامپزشکی در اغلب موارد به صورت عملیاتی و میدانی است و بهره‌برداران این حوزه در محل زندگی یا شغل خود از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.

«دکتر حسینعلی سلطانی» افزود: پیشگیری و کنترل بیماری‌های دام به منظور حفظ سرمایه‌های دامی، تأمین و تضمین سلامت فرآورده‌های خام دامی، پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان (دام)، خلاصۀ خدمات دامپزشکی است که بهره‌مندی از آنها، همۀ اقشار جامعه را دربر می‌گیرد.

وی گفت: به دلیل وجود خطر ناشی از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، شغل و حرفۀ دامپزشکی، جزء مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود که این مهم، باید برای رتبه‌بندی، امتیازدهی و ... در تمامی ملاک‌های مقایسه دامپزشکی با دیگر دستگاه‌های اجرایی، لحاظ شود.

 سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به اهمیت، پیچیدگی و تخصصی بودن فعالیت‌های دامپزشکی، گفت: برخی از خدمات دامپزشکی برای آحاد جامعه شناخته شده نیست که این امر، می‌تواند با معرفی صحیح، اصولی و مناسب آنها برطرف شود.

«اسماعیل ریاحی» افزود: قوانین و دستورالعمل‌های مورد نیاز برای توانمندسازی دستگاه‌های اجرایی در معرفی خدمات به مردم و بهره‌برداران ابلاغ شده و لازم است دامپزشکی نیز با توجه به فعالیت‌های گستردۀ خود، در این راه تلاش بیشتری انجام دهد.

در ادامۀ این جلسه، اعضای کارگروه راهکارهای عملی حضور مناسب در «جشنوارۀ شهید رجایی» و ارتقای میز خدمت اداره کل دامپزشکی را در دستور کار خود قرار داده و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نظر شما
ادامه