کد خبر: ۵۴۱۷۸

رییس شبکه دامپزشکی بیجار گفت‌: ماموران این شبکه موفق شدند در بازرسی‌های خود یک دامداری را که اقدام به کشتار غیرمجاز دام می‌کرد را کشف و پلمپ کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «هادی اسکندری» روز یکشنبه اظهار داشت: اشخاص صاحب این دامداری به صورت غیرمجاز اقدام به کشتار دام و فروش گوشت‌های غیر بهداشتی می‌کردند که با شکایت دامپزشکی محل مورد نظر پلمپ و افراد خاطی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی ضمن تقدیر از دادستان و فرمانده نیروی انتظامی این شهرستان اضافه کرد: برخی افراد سود جو با کشتار غیر مجاز و دام‌های بیمار در مکان های غیر بهداشتی و فروش آن به قیمت ارزانتر سلامت شهروندان را به خطر می اندازند.

رییس شبکه دامپزشکی بیجار توصیه کرد: شهروندان گوشت و فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و هنگام خرید گوشت به مهر بهداشتی دامپزشکی  توجه داشته باشند.

وی افزود استفاده از مصرف گوشت‌های غیر بهداشتی موجب انتقال بیماری‌های انگلی و عفونی و افزایش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام  می‌شود و شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق  تلفن  ۳۸۲۲۳۹۹۱ به اطلاع کارشناسان شبکه دامپزشکی برسانند.

استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپروری کشور محسوب می شود که سالانه نزدیک به ۲۲ هزار تن گوشت قرمز و ۱۸۱ هزار تن شیر در این استان تولید می شود، جمعیت دامی استان کردستان حدود ۲ میلیون راس دام سبک (گوسفند و بز) و ۲۰۰ هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) است.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

 

نظر شما
ادامه