کد خبر: ۵۴۱۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی گفت: هم اکنون تولید دام سبک در کشور با توجه به ترسالی های ۹۷ و ۹۸ برمدار افزایشی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو اقتصاد، «دکتر محمد سعیدی» افزود: اقدام به پرواربندی در سطح کشور با توجه به شرایط قیمتی گوشت قرمز در سال ۹۷ نیز افزایش پیدا کرده است.

وی اظهارداشت: هم اکنون با توجه به اختلاف قیمت گوشت قرمز همه شاهد تعداد قابل توجهی دام به خصوص سبک در پروار بندی ها هستند و در ضمن تولید دام سنگین نیز روال خود را طی می کند.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی گفت: دام سبک همه ساله در کشور تولید و در قالب لاشه های ۱۰ تا ۱۵ کیلوگرمی روانه کشتارگاه ها می شد ولی در شرایط حاضر این دام ها نگهداری و لاشه ها با وزن دوبرابر و حتی بیشتر به کشتار می روند که این می تواند در افزایش گوشت قرمز جامعه بسیار موثر باشد.

وی افزود: جدا از این، در خیلی از استان ها زودتر از موعد زاد و ولد دام سبک با توجه به شرایط خوب آب و هوایی و مراتع آغاز شده از این رو چشم انداز تولید دام سبک در کشور مثبت و رو به رشد ارزیابی می شود.

سعیدی اظهار داشت: بطورکلی نقل، انتقال، تردد و انباشت بالای دام از جمله عواملی که موجب بروز و انتشار انواع بیماری ها و به تبع اپیدمی سراسری اتفاق بیفتد که ضایعات، تلفات و خسارت های اقتصادی داشته باشد.

وی به رادیو اقتصاد توضیح داد: خوشبختانه در حال حاضر بیمارهای دامی در کشور با ارائه خدمات و اتخاذ تمهیدات لازم از سوی سازمان دامپزشکی همچون واکسیناسیون و پیشگیری تحت کنترل است.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی گفت: شرایط زمستان و رطوبت می تواند در بروز بیماری های دامی بسیار کمک کننده باشد.

وی در ادامه افزود: این سازمان با همکاری دامداران تلاش دارد به بهترین وجه ممکن وظایف خود را جامه عمل بپوشاند تا در این زمینه هیچ اتفاقی در کشور رخ ندهد.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کسب و کار شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۰:۱۰ به مدت ۴۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حمیده رضا سلطانی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می گیرد و علاقمندان می توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
0
مگر گزارش دهی تولید از معاونت امور دام به شما محول شده جناب دکتردر حوزه مسولیت جدیدتان اظهار نظر فرمایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
0
0
شما متاسفانه بی خبر هستید و نمی دانید که دامداران مفلوک با چه مصیبتی خوراک دام را که به صورت وحشتناکی افزایش یافته است
و از طرف دیگر قیمت های فروش پایین، هزینه های تمام شده تولیدکنندگان را تامین نمی کنند.

با تدوام چنین وضعی و واردات لگام گسیخته گوشت ارزان یارانه ای چشم انداز سیاه تضعیف روزافزون سرمایه دامی خودنمایی می کند!
نظر شما
ادامه