کد خبر: ۵۴۱۶۳

راه اندازی ساماندهی سگ‌های بی سرپرست مهاباد شروع می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از هاژه، بعد از چند سال بلاتکلیفی و کش و قوس‌های فراوان، شهردار مهاباد از به نتیجه رسیدن ساماندهی سگ‌های بی‌سرپرست این شهر خبر داد.

«کامران فاتح» اظهار کرد: با توجه به درخواست شهروندان مبنی بر ساماندهی سگ‌های بی سرپرست، که عملیات اجرایی آن، در جاده روستای پیربه‌له در ضلع جنوبی سیدآباد با مساحت 6 هزار و 200 متر و اعیانی 360 مترمربع از مدتها قبل آغاز شده بود به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه این سایت دارای سالن نگهداری، عقیم سازی، نگهبانی است افزود: این سایت بصورت اجاره با مبلغ ماهیانه 3 میلیون و 500 هزار تومان بمدت 3 سال اجاره شده است.

فاتح با بیان اینکه با راه‌اندازی این سایت مشکلی از نظر ظرفیت نخواهیم داشت تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد از ابتدای مکان‌یابی سایت در جریان قرار گرفته‌اند و مشخصات آن مورد تایید آنها نیز قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: درحال حاضر فنس کشی برای 280 متر مربع، تسطیح، کلاژ و شن ریزی برای 1 هزار و 430 متر مربع و لوله کشی آب و فاضلاب به طول 100 متر برای این سایت انجام شده و پوشش سقف یکی از سالن‌ها نیز در چند روز آینده به اتمام می‌رسد.

شهردار مهاباد در ادامه با بیان اینکه عملیات زنده گیری و انتقال سگ‌های بی سرپرست به سایت نگهداری در چند روز آینده شروع خواهد شد اظهار کرد: 1 دستگاه خودروسایپا با 2 نفر از همکاران حوزه خدمات شهری جمع آوری بصورت زنده گیری را در سطح شهر انجام خواهند داد.

وی افزود: مقدمات کار به شیوه مناسبی فراهم شده و درتلاش هستیم ضمن به بهره برداری رسیدن سایت، کنترل و کاهش جمعیت سگ‌های بی‌سرپرست را در دستور کار قرار دهیم.

به گزارش هاژه، ساماندهی سگ‌های بی سرپرست در چند سال گذشته به یکی از مطالبات شهروندان مهابادی تبدیل شده، اما نحوه اجرای این طرح نیز موافقان و منتقدانی داشته است.

شهروندان و سازمان‌های مدافع حقوق حیوانات سامندهی سگ‌های بی سرپرست سطح شهر را با استفاده از سلاح و یا مرگ با ترحم بشدت محکوم کرده‌اند و کشتار سگ‌های بی‌سرپرست که در 15 مردادماه سال‌جاری در باغ میکاییل توسط افراد ناشناس صورت گرفت با انتقاد شدید شهروندان و سازمان‌های مردم روبرو شد.

از سویی دیگر شهرداری نیز بدلیل رکود درآمدی و هزینه بر بودن این طرح، ساماندهی سگ‌های بی سرپرست را از اولویت اصلی این سازمان خارج کرده بود.

روزانه شهروندان در تماس با هاژه خواستار ساماندهی سگ‌های بی سرپرست می‌شوند و از افزایش آنها ابراز نگرانی می‌کنند. پیشتر سخنگوی شورای شهر نیز از افزایش تعداد سگ‌های بی سرپرست همزمان با فصل سرما و کاهش تغذیه آنها ابراز نگرانی کرده بود.

 


نظر شما
ادامه