کد خبر: ۵۴۰۹۱

شکار پرنده های کمیاب در ایالت بلوچستان پاکستان به نام «هوبره» از سوی برخی از شاهزادگان کشورهای حاشیه خلیج فارس همواره جنجال برانگیز بوده و این بار نیز گزارش ها حاکی از بازداشت هفت شاهزاده قطری به جرم شکار بدون مجوز است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، رسانه های پاکستانی روز چهارشنبه از شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان در جنوب غرب این کشور گزارش دادند: هفت تبعه قطر که عضو خانواده سلطنتی هستند، بدون مجوز رسمی از وزارت امور خارجه پاکستان، برای شکار پرنده هوبره وارد منطقه «نوشکی» شده بودند که از سوی نیروهای امنیتی متوقف و بازداشت شدند.

«عبدالرزاق ساسلی» معاون شهربانی منطقه نوشکی ایالت بلوچستان نیز بازداشت شاهزادگان قطری را تایید کرد و گفت: اتباع قطری سعی داشتند با پوشش محلی، ماموران امنیتی را فریب بدهند.

وی گفت: صیادان قطری به جرم نداشتن مجوز رسمی از وزارت امور خارجه پاکستان برای شکار هوبره، بازداشت شده اند.

ماه گذشته نیز مسئولان انتظامی در منطقه «چاغی» ایالت بلوچستان دو تبعه قطری را در حین شکار بدون مجوز پرنده هوبره، بازداشت کردند.

به گزارش رسانه های پاکستان، تعداد زیادی از اعراب به ویژه برخی از شاهزادگان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، در این فصل از سال برای شکار پرنده های کمیاب هوبره، به پاکستان سفر می کنند و به رغم مخالفت های مردم و گروه های حامی پرندگان مهاجر در ایالت بلوچستان، به راحتی مجوز شکار دریافت می کنند.

سه سال پیش دولت وقت ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان از ورود شکارچیان قطری به این ایالت برای شکار هوبره جلوگیری کرده بود.

 
نظر شما
ادامه