کد خبر: ۵۴۰۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان‌شرقی از توقف فعالیت 27 واحد غیرمجاز خوراک دام و طیور در استان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر امیرحسین بهداد» در همایش «اهمیت استفاده از کنسانتره در تغذیه دام‌ها» اظهار داشت: در فرآیند تولید کنسانتره و خوراک آماده دام و طیور که به صورت مجاز و تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان فعالیت می‌کنند، بر اثر حرارت و فشار ایجادشده در مراحل پخت و تولید صنعتی خوراک، بخش اعظم میکروب‌­ها و تخم ­انگل‌ها از بین می‌رود.

وی افزود: تغذیه دام، طیور و آبزیان با کنسانتره و خوراک بهداشتی، لازمه پرورش بهداشتی دام و طیور و جزء لاینفک زنجیره «دام سالم، غذای سالم، انسان سالم» است.

بهداد گفت: در استان آذربایجان ­شرقی 55 واحد مُجاز تولیدی خوراک دام­ وطیور وجود دارد که ظرفیت اسمی تولید این کارخانه­ ها برای خوراک دام 725 هزار و 400 تُن در سال و برای خوراک طیور 668 هزار و 900 تُن در سال است.

وی همچنین توقف فعالیت 27 واحد غیرمجاز خوراک دام و طیور در دو سال اخیر توسط اداره­ کل دامپزشکی استان را اقدامی مؤثر در راستای حمایت از تولیدکنندگان واقعی و گامی مهم برای حفظ حقوق پرورش دهندگان عنوان کرد و اظهار داشت: با وجود موانع موجود در مسیر جلوگیری از فعالیت واحدهای غیرمُجاز، اداره ­کل دامپزشکی استان همچنان با قدرت به وظایف قانونی خود در زمینه تامین بهداشت و سلامت مواد غذایی ادامه می‌دهد.

وی همچنین انجام آزمایش‌های ادواری و منظم شیمیایی، میکروبی، قارچی، آفلاتوکسین و فلزات سنگین بر روی نمونه‌های نهاده‌های دامی و محصولات تولیدی کارخانجات را از اقدامات مهم اداره کل دامپزشکی با هدف نظارت بر اصول بهداشتی تولید خوراک دام سالم برشمرد و بر نقش سازنده دامپزشکان مسئول فنی این کارخانجات تأکید کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان ضمن آرزوی توفیق برای همه فعالان زیربخش دام و طیور در سطح استان، شکوفایی اقتصادی این عرصه را مایه مباهات عموم شهروندان و کمال مطلوب اداره ­کل دامپزشکی استان عنوان کرد و بر ادامه حمایت‌­های قانونی اداره ­کل دامپزشکی از صنایع مجاز وابسته دامی تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای نظارت های بهداشتی بر روند تولید و توزیع نهاده‌ها و خوراک دام طی سال‌های اخیر بیش از ۳۰۰ تن خوراک دام و طیور و نهاده دامی غیرمجاز و غیربهداشتی کشف، ضبط و با حکم دادستان معدوم‌سازی شده است.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
0
0
یعنی واحدی 40 تن روزانه فقط خوراک طیور میزنن؟؟؟ این خیلی بیشتر از استان هایی هست که رتبه اول تا سوم طیور را دارن. امار دامی هم که درج شده ....؟؟؟!!!!
نظر شما
ادامه