کد خبر: ۵۴۰۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

«موسوی راد» گفت: زمانی که دانشجوی کارشناسی بودم در کارگاه‌های آموزشی که دیگر امروز خبری از آن‌ها نیست، برای یادگیری علوم شرکت می‌کردم تا اینکه سال ۹۵ رهبری در جمع دانشجویان فرمودند مقاله و پایان‌نامه زبان مشترک دانشگاه‌های داخل و خارج کشور بوده و تا حدی اعتبار علمی کشور است که این سخن قاطع برای من جذاب بود و سعی کردم راهبردی و عملیاتی کنم و توانستم در همان مقطع دو جلد کتاب با موضوع سرطان و حیوانات آزمایشگاهی تألیف کنم و هفت مقاله در همایش‌های داخلی و یک مقاله در مجله‌ای در کشور اتریش با مبحث آزمایشات غیرتهاجمی بارداری زنان به چاپ و انتشار رسید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از علم و فناوری، «سید محمدامین موسوی راد» در رابطه با فعالیت خود می‌گوید: بعد از آن شروع به رفع دغدغه‌هایی کردیم که با هزینه کم قابل رفع بود و با موضوع تولید حیوانات آزمایشگاهی روبه‌رو شدیم و هیچ شرکت خصوصی در این زمینه فعال نبود و با این هدف وارد پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد شدیم و اولین شرکت تولید کننده حیوانات آزمایشگاهی در ۲۱ سالگی تأسیس شد که مورد تقدیر معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری قرار گرفته و در چهارمین نمایشگاه زیست فناوری یکی از شرکت‌های موفق و به نام معرفی شدیم.

مشکل تیم جوان ما با میانگین سنی ۲۲ سال این بود که کارها دلال محوری پیش می‌رفت و نیازهای خود را از شرکت‌های غیر معتبر که رأس کار هستند تأمین می‌کردند و به ما می‌گفتند نیازی در زمینه حیوانات آزمایشگاهی نداریم.

در این شرایط با سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان تهران آشنا شدیم  و کارها دوباره پیش رفت.

 دغدغه جوان همیشه پول نیست و گاهی کسی باید حرف و درد دل او را بشنود و آرامش به او با توجه به سختی‌های مسیر ثبت، مالیات و سایر مسائل تزریق کند.

در هیچ نمایشگاه قبلی مسؤولی به ما سر نزد و با آشنایی با مجموعه بسیج همواره مسؤولان سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری در تک تک برنامه‌ها حضور، همراهی و تیم ما را قوت دل و هدایت می‌کردند.

این طرح مربوط به حذف وسیله‌ای از وسایل آزمایشگاهی است که تا ثبت نشود نمی‌توان به بازار ارائه داد و توضیح آن را برای رسانه‌ها ارائه  کرد و گفتند این مراحل بیش از یک سال به طول خواهد انجامید.

کیت‌های آزمایشگاهی به دلیل تحریم در یک دوره‌ای داشتن آن رویا بود و چون انحصاری در واردکنندگان آن و سایر افراد پر نفوذ در وزارت‌خانه‌ها داریم که نمی‌گذارند یک جوان روی این موضوع کار کند چون نان آن‌ها آجر می‌شود.

با تشکیل و فعالیت در گروه جهادی علمی در روستاهای شهرستان‌های استان تهران با مجموعه متخصصان علمی مشکلات و دغدغه‌های مردم استخراج تا در کارگروه مجموعه مطرح و رفع شود. باور نمی‌کنید که دغدغه مردم در دو روستا فقط شنیدن حرف‌های آن‌ها توسط مسؤولان است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
2
ایده های ایشان بسیار عالی است ومشخصا جوان با انگیزه ای هستند ... کاش یک راه ارتباطی در فضای مجازی داشتند
نظر شما
ادامه