کد خبر: ۵۴۰۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

مشکلات کسب مجوز مدیرعامل تنها شرکت دانش بنیان ایلامی در حوزه کشاورزی/ 2 سال و 6 ماه معطلی برای مجوز

تسهیل در رفع مشکلات مجوز برای کسب و کار جوانان یکی از عوامل مهم در ایجاد انگیزه و مشاغل پایدار است، امری که برخی دستگاه‌ها کمتر به آن پرداخته‌اند و جوانان برای ایجاد اشتغال برای خود و دیگران بایستی سال‌ها پله‌های ادارات، برای کسب مجوز را بالا و پایین بروند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، مشکلات یک کارآفرین در شروع کار قدم گذاشتن در مسیر پر فراز و نشیب کارآفرینی و شروع یک کسب و کار همزمان است با شروع چالش‌های مختلف مواجه می‌شود. نمیتوانیم گزینه‌ای را در دنیای موفقیت کسب و کار بیابیم که بدون مشکل و سختی به جایگاه کنونی رسیده باشد؛ از جمله این مشکلات می‌توان به مشکلات مالی، قانون‌گذاری، تشکیل تیم کاری و… عنوان کرد.

«حامد نوری» کارآفرین ایلامی ضمن تشریح برنامه‌ها و اهداف کاری خود، نحوه دریافت مجوزهای متعدد در حوزه کارآفرینی سخن گفت.

کسب ١۴ محصول نوآورانه و دانش بنیان در حوزه اشتغال پایدار

حامد نوری ۲۸ ساله و اهل ایلام، دارای دکتری مهندسی فرآیند از دانشگاه تهران است، وی هم اکنون مدیرعامل و رئیس هیات مدیره اولین و تنهاترین شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی و دام و طیور و صنایع وابسته در ایلام است. نوری از سال ١٣٩٣ تاکنون در حوزه ایجاد اشتغال و اشتغال پایدار روستایی فعالیت داشته و تاکنون موفق به کسب ١۴ محصول نوآورانه و دانش بنیان در حوزه اشتغال پایدار شده است.

این کارآفرین برتر ایلامی هم اکنون مزارع پرورش بوقلمون در استان را با هدف توسعه مشاغل خانگی و روستایی در سطح استان ایجاد کرده است. مدیر عامل و رئیس هیات مدیره تنها شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی و دام و طیور و صنایع وابسته در ایلام در ادامه از مشکلاتی که در این راه برایش پیش آمده می‌گوید.

سامانه‌های الکترونیکی صدور مجوز پشتیبانی ضعیفی دارند

این جوان ایلامی در پاسخ به این سوال که برای فعالیت خود چه مجوزهایی کسب کرده‌اید، گفت: مجوز دانش بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مجوز فعالیت پارک علم و فناوری استان، مجوز تاسیس و بهره‌برداری از سازمان صمت، مجوز فعالیت در حوزه کاری از طرف جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی و...

وی در پاسخ به این سوال که برای کسب مجوز به کدام نهادها مراجعه کرده‌ است نیز ادامه داد: برای کسب مجوز  به سازمان‌ها و ادارات ذی‌سمت مراجعه و روال و بروکراسی‌های مرسوم اداری را طی کرده‌ام، البته یکسری مجوز دیگر هم نیاز دارم که متاسفانه برای صدور آنها در حدود یک سال است با مشکلات متعدد مواجه هستم.

وجود بروکراسی‌ها اعمال نظرات کارشناسی متفاوت در هر بخش، سامانه‌های الکترونیکی که برای صدور مجوز راه‌اندازی شده و پشتیبانی بسیار ضعیفی دارند؛ البته جز معاونت علمی و پارک فناوری.

2 سال و 6 ماه در پی کسب یک مجوز

نوری با اشاره به مدت زمان صدور برای مجوز خود، می‌گوید: مدت زمان برای صدور هر مجوز متفاوت است، برای شرکت دانش بنیان نزدیک به ۲ سال، پارک فناوری ۳ ماه.

وی با بیان اینکه قبل از مراجعه به مراجع صادر کننده مجوز کسب و کار با این روال آشنا بودم، تصریح کرد: اما با پایگاه اطلاع رسانی مجوزهای کسب و کار آشنایی نداشتم.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره اولین و تنهاترین شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی و دام و طیور و صنایع وابسته در ایلام، یادآور شد: افراد زیادی را در استان و شهرهای دیگر می‌شناسم که عدم کسب مجوز، به دلیل مراحل سختی که هست، مشکلات بسیاری را برای آنان به وجود آورده و این امر مهم سبب شده به اهداف موفق خود در حوزه کارآفرینی نرسند.

بیش از یک‌سال است که به دنبال مجوز تهیه جوجه هستم

وی افزود: مدت زمان برای صدور مجوز، به عوامل مختلفی بستگی دارد و در کل متفاوت است، بنده نزدیک به یک سال است که برای صدور مجوز تهیه جوجه با جهاد کشاورزی رایزنی می‌کنم  اما تاکنون موفق به کسب آن نشده‌ام، اما مجوز احداث کارخانه را در  یک هفته دریافت کردم.

نوری در پاسخ به این سوال که خاطره‌ای از روزهای اخذ مجوز کسب و کار بگویید که برایتان به تجربه تبدیل شده باشد، گفت: خاطرات سختی کسب مجوز زیاد است، اما غالبا تلخ هستند؛  یکی از خاطراتم در این باره را که یادداشت هم کرده‌ام و هیچگاه فراموش نمی‌کنم، اخذ مجوز و همکاری با وزارت جهادکشاورزی و سازمان دامپزشکی است، در این راستا طی دو ماه ۶٩ بار به این دو سازمان مراجعه کردم ولی متاسفانه هیچ‌کس حاضر به همکاری با من نشد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
0
2
پرورش طیور و ماکیان روستائی که بیوسکوریتی را رعایت نمیکنند وسبب اشاعه بیماریهای مسری میشود و مجوز داده نمی شود
نظر شما
ادامه