کد خبر: ۵۴۰۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

مرکز روابط عمومی سازمان غذا و دارو در واکنش به خبر منتشر شده خبرگزاری خانه ملت با عنوان «سازمان غذا و دارو نظارت‌ها را بر مراکز تولید مواد غذایی افزایش دهد» جوابیه‌ای صادر کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، مرکز روابط عمومی سازمان غذا و دارو در پاسخ به مطلبی مندرج در تاریخ بیست و هشتم آبان ماه 98 با عنوان «سازمان غذا و دارو نظارت‌ها را بر مراکز تولید مواد غذایی افزایش دهد» جوابیه‌ای صادر کرد.

متن جوابیه به شرح ذیل است؛

براساس ابلاغ بخشنامه اخیر سازمان غذا و دارو، نظارت بر فعالیت کارخانه ها و کارگاه های تولید محصولات گوشتی، طیور، گوشت های بسته بندی و فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس با همکاری سازمان دامپزشکی تشدید می شود.

در تولید فراورده های گوشتی از خمیر مرغ استفاده نمی شود. تمامی مسیرهای تولید و بسته بندی گوشت تحت کنترل است و حتی ضایعاتی که در کارخانه ها بسته بندی تولید می‌شوند، یا در همان کارخانه معدوم و یا تحت نظارت به کارگاه‌های تولید پودر گوشت که مورد مصرف خوراک دام و طیور هستند، ارسال می‌شوند.

محصولات گوشتی طبق ضوابط و قوانین اعلام شده توسط سازمان های غذا و دارو، استاندارد و دامپزشکی تولید می‌شود.

معاونت بهداشتی در سطح عرضه و سازمان غذا و دارو در سطح تولید نظارت کاملی بر فراورده‌های گوشتی دارند و هیچ تخلفی در کارگاه ها و کارخانه های دارای مجوز رخ نداده است.

معمولا تخلفات در کارگاه‌های کوچک بدون مجوز انجام می‌شود که در صورت مشاهده هرگونه تخلف با آنها برخورد می‌شود.

سازمان غذا و دارو بر کارخانه ها و کارگاه های تولید دوغ و ماست دارای مجوز نیز کنترل و نظارت دارد. همچنین اصناف و رستوران ها که در بخش عرضه هستند توسط معاونت بهداشتی تحت نظارت کامل قرار دارند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
0
0
یکم دیگه ........... کنیم نظارت فرآورده های خام دامی رو هم میگیرن
نظر شما
ادامه