کد خبر: ۵۳۹۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

لایحه بودجه سال آتی، همه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی را ملزم به نصب پایانه فروشگاهی (کارتخوان) کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، همه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادر می شود، مکلفند در چهارچوب آیین‌نامه تبصره( ٢) ماده( ١٦٩ ) قانون مالیات‌های مستقیم از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

همه مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی، وابسته به نهادهای عمومی، نیروهای مسلح، خیریه ها و شرکتهای دولتی مکلفند ۱۰ درصد از حق الزحمه یا حق العمل پزشکی پزشکان که به موجب دریافت وجه صورت‌حساب‌های ارسالی به بیمه ها و یا به طور نقد از طرف بیمار پرداخت می شود به عنوان علی الحساب مالیات کسر کنند.

آنها باید این مالیات را به نام پزشک مربوط تا پایان ماه پس از وصول مبلغ صورتحساب به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز کنند.

مالیات علی الحساب این بند شامل همه پرداخت‌هایی که به عنوان درآمد حقوق و کارانه مطابق بند (الف) این تبصره پرداخت و مالیات آن کسر می شود نخواهد بود.

حکم ماده ( ١٩٩ ) قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ١٣٦٦ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن در اجرای این بند جاری  است.

سازمان امور مالیاتی امسال با صدور بخشنامه هایی، پزشکان را ملزم به نصب کارتخوان کرد که تاکنون کمتر از ۴۰ درصد پزشکان، اقدام به اجرای این طرح کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز (یکشنبه) لایحه بودجه ۴۸۴ هزار میلیارد تومانی سال ۹۹ را به مجلس ارائه کرد.

بودجه سال ۹۹ کل کشور از نظر منابع حدود ۱۹ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۳۷۰ میلیارد و ۹۱۰ میلیون (۱۹.۸۸۷.۳۷۰.۹۱۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و مصارف بودجه نیز معادل همین رقم تعیین شده است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
0
0
بله به این نتیجه رسیدیم که آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه!!!
ناشناس
|
Finland
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
0
0
به این عمل نمیگویند دریافت مالیات فقط نام دریافت "خراج " با این روش تطابق دارد !!
نظر شما
ادامه