کد خبر: ۵۳۹۷۴

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: انجام روند اصلاحات زیست محیطی در مجموعه باغ پرندگان مشهد مانع از تعطیلی آن شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «تورج همتی» روز یکشنبه افزود: این مجموعه در مرداد ماه امسال به دلیل فضای غیراستاندارد و عدم رعایت ضوابط زیست محیطی اخطار گرفت و مهلت انجام اصلاحات دریافت نمود.

وی ادامه داد: از آن زمان تاکنون الزامات زیست محیطی در این مجموعه به صورت عمده و کلی در حال رعایت است که این موارد به دادستانی مشهد نیز اعلام شده است.

وی گفت: به خاطر انجام این اصلاحات و الزامات، برنامه‌ای برای تعطیلی این مجموعه نداریم و امیدواریم هرچه بیشتر شاهد بهبود شرایط نگهداری گونه‌های مختلف پرنده در این مجموعه باشیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: مشکل اساسی موجود در این مجموعه تنوع مدیریتی آن است که باید دارای مدیریت واحد باشد تا امکان تعامل وجود داشته و اجرای موارد قانونی و دستورالعمل‌های زیست محیطی قابل پیگیری گردد.

وی ادامه داد: مجموعه باغ پرندگان باید دارای پاسخگوی واحد و مشخص در قبال وضعیت این مجموعه در بخش‌های مختلف باشد.

همتی گفت: از نظراستانداردسازی فضای نگهداری پرندگان نیز موارد لازم از سوی این مجموعه رعایت شده و از این نظر نگرانی وجود ندارد.

باغ پرندگان مشهد اولین باغ پرندگان منطقه شرق کشور است  که از سال ۱۳۹۱ آغاز به کار کرده و انواع پرندگان با گونه‌های کمیاب ایرانی، آسیایی و آفریقایی در آن موجود است.



نظر شما
ادامه