کد خبر: ۵۳۹۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

سالمونلا، هنوز هم مهمترین عامل بیماری زا در محدوده اتحادیه اروپاست .

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، بر اساس گزارشی که به تازگی توسط FDA منتشر شده است، این میکروارگانیسم، هنوز هم در رده مهمترین عوامل بیماری زا در این جوامع می‌باشد .

برخی کارشناسان بر این باورند که عدم آگاهی مصرف کنندگان محصولاتی چون گوشت مرغ و فرآورده های مرتبط با آن از اصول ایمنی بهداشتی غذایی، از جمله مهمترین دلایل این رخدادها میباشد. در این میان به نظر میرسد تا سالمونلا تیفی موریوم و سالمونلا انترتیدیس از سایر عوامل بیماری زا، نقش بیشتری را ایفا می‌کنند .

ارزیابی های صورت پذیرفته حاکی از آن دارد که لیستریا مونوسیتوژنز دومین منبع مهم رخداد بیماری در شهروندان اروپایی است. اگرچه منبع رخداد این بیماری، در اکثر موارد فرآورده هایی با منشا حیوانی است، ولیکن کارشناسان بر این باورند که احتمال دخالت منابع دیگر نیز بایستی بررسی شوند .

بر اساس ارزیابی های صورت پذیرفته توسط مقامات دولتی در ایالات متحده، سالانه 13000 نفر در اثر درگیری با انواع بیماری های منتقله از مواد غذایی در این کشور، جان خود را از دست می دهند که در بیش از 75 درصد از این موارد، سالمونلا عامل درگیری بیمار می‌باشد .



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
0
0
جای خوشحالی که مشکل اونا مشکل ما نیست و مصرف گوشت الوده به سالمونلا تو ایران خوبه
نظر شما
ادامه