کد خبر: ۵۳۸۹۰

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت : ویروس آنفلوانزایی که موجب بیماری و مرگ و میر در انسان‌ها شده هیچ ارتباطی با گوشت مرغ و سایر طیور ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر شهرام موحدی» روز چهارشنبه اظهار داشت: مطالب اشتباه و خلاف واقعی در برخی از شبکه‌های مجازی و خبری منتشر شده که مردم از مصرف مرغ خودداری کنند.

وی بیان کرد: کلیه مرغ، طیور، بوقلمون و شترمرغ توزیعی در این استان به شدت تحت نظارت دامپزشکی قرار دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان ادامه داد: کیفیت و بهداشت گوشت مرغ و طیور توزیعی در استان تضمین شده است و مردم با خیال راحت می‌توانند گوشت مرغ، بوقلمون، شترمرغ و تخم مرغ را مصرف کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این ویروس مشترک نیست و در یکسال گذشته هیچ موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان گزارش نشده، مردم به هیچ وجه نگران سلامت گوشت مرغ نباشند و به شایعات در این باره هیچ توجهی نکنند.

از ابتدای پاییز تا دهم آذر امسال حدود ۸۴۷ نفر مشکوک به بیماری آنفلوآنزا در مراکز درمانی اصفهان بستری شدند که از بین آنها ابتلای ۶۸ نفر به این بیماری پس از انجام آزمایش پزشکی، مُسجل شد که تاکنون حدود ۱۰ نفر از آنها فوت کرده‌اند.

تاکنون آمارهای متفاوتی در رسانه‌ها در باره تعداد افراد فوت‌شده بر اثر بیماری آنفلوآنزا در کشور منتشر شده اما به گفته علیرضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، از ابتدای مهر تاکنون حدود ۵۶ نفر در استان‌های مختلف جان باخته‌اند.

آنفلوآنزا، یک بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است.

ویروس بیماری آنفلوآنزای فوق حاد انسانی از طریق ترشحات آلوده فرد مبتلا منتقل می‌شود بنابراین باید از تماس دست با چشم و بینی خودداری شود.

 
نظر شما
ادامه