کد خبر: ۵۳۸۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

بینایی پلنگ وحشی برفی پس از اولین عمل جراحی آب مروارید جهان ترمیم شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تیتریک، دامپزشکان چینی پس از برطرف کردن آب مروارید که آن را اولین عمل جراحی جهان می نامند، گفتند: "یک پلنگ برفی وحشی که مجروح شده بود و قادر به دیدن نبود را پیدا کردند و مجددا بینایی او را بازگرداندند."

به گزارش CNN، این پلنگ برفی به نام "لینگان" که گمان می رود بیش از 11 سال داشته باشد، در تاریخ 26 نوامبر سال جاری (2019) در شمال غربی استان کینگای واقع در شهر زینینگ زیر تیغ جراحی رفت.

به گفته "ژانگ کی زین" دستیار باغ وحش زینینگ، این اولین بار است که یک پلنگ برفی این روند را تجربه کرده است.

آب مروارید باعث مات شدن تدریجی عدسی چشم و نهایتا تاری دید می شود.

طی عمل جراحی 3 ساعته، پس از برداشتن آب مروارید یک لنز در داخل چشم راست لینگان قرار داده شد. طبق پیش بینی ها، بینایی لینگان حدود یک ماه دیگر احیا می شود.

ژانگ گفت: "تجربه ای که از این عمل جراحی به دست آورده ایم، مزایای بزرگی برای مأموریت های نجات حیوانات وحشی در آینده به همراه دارد."

وی افزود: "این عمل جراحی برای پلنگ بسیار مهم است. حتی بدون دیدن هم می تواند در باغ وحش زنده بماند، اما بازیابی بینایی برای وضعیت جسمانی او بسیار مهم است."

بنا بر اعلان صندوق جهانی طبیعت، پلنگ های برفی که برای زندگی در زمین های کوهستانی خشن تکامل یافته اند از گونه های آسیب پذیر بوده و تنها 6،500 قلاده از آنها در طبیعت باقی مانده است.

باغ وحش زینینگ خانه 12 نوع گربه سان بزرگ است. بر طبق بیانیه این باغ وحش که در شبکه اجتماعی "وی.چت" منتشر شد، پلنگ های برفی از گونه های کلاس A محافظت شده در چین هستند که حدود 2،500 قلاده از آنها در این کشور وجود دارد.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
2
2
خوبه ایران نبود وگرنه یه نفر باز با رابطه این حیوون بیچاره رو میبرد تو بیمارستانش تا کورش کنه
نظر شما
ادامه