کد خبر: ۵۳۷۵۵
تعداد نظرات: ۸ نظر
اختصاصی حکیم مهر:
در آزمون دکترای تخصصی سال ۹۹، دامپزشکان اجازه ادامه تحصیل در ۲۵ رشته مختلف گروه دامپزشکی (دستیاری و Ph.D) را دارند ...
 

حکیم مهر: ثبت نام آزمون نیمه‌متمرکز ورودی دوره دکتری (Ph.D  ) سال ۱۳۹۹ از روز چهارشنبه آغاز شد و تا روز سه شنبه 12 آذرماه ادامه دارد.

به گزارش حکیم مهر، در این آزمون دامپزشکان اجازه ادامه تحصیل در 25 رشته مختلف گروه دامپزشکی (دستیاری و Ph.D  ) را دارند که عبارتند از: جراحی دامپزشکی (دستیاری)، مامایی و بیماری های تولید مثل دام (دستیاری)، بیماری های داخلی دام های کوچک (دستیاری)، بیماری های داخلی دام های بزرگ (دستیاری)، رادیولوژی دامپزشکی (دستیاری)، کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی (دستیاری)، پاتولوژی دامپزشکی، بهداشت و بیماریهای پرندگان (دستیاری)، بیوشیمی، بهداشت و بیماری های آبزیان (دستیاری)، بهداشت مواد غذایی، بهداشت خوراک دام، اپیدمیولوژی، انگل شناسی دامپزشکی، باکتری شناسی، ویروس شناسی، قارچ شناسی، ایمنی شناسی، بیوتکنولوژی، فناوری تولید مثل در دامپزشکی، سم شناسی، فارماکولوژی دامپزشکی، فیزیولوژی، آناتومی و جنین شناسی مقایسه ای، بافت شناسی مقایسه ای.

گفتنی است امسال برخلاف سال گذشته پذیرشی در دوره دستیاری بیهوشی و مراقبت های ویژه دامپزشکی (که در دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز صورت گرفت) نخواهیم داشت.

عناوین دروس امتحانی این ۲۵ رشته، عبارتند از:

 

در اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور آمده است :

بدین­وسیله به اطلاع كلیه متقاضیان ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری  (Ph.D) سال 1399 می‌رساند، پذیرش دانشجو در سال 1399 براساس قانون "سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی" مصوب 18 اسفند 94 مجلس شورای اسلامی و آیین­ نامه اجرایی مربوطه و مصوبات "شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی" به ­شرح ذیل انجام خواهد شد. لذا ضرورت دارد متقاضیان ورود به دورة دکتری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی در رشته‌های مصوب دفتر گسترش آموزش عالی در آزمون ورودی دوره‌های دکتری  (Ph.D) ثبت‌ نام و شرکت نمایند. لازم به ذکر است پذیرش براساس قانون مذکور و مطابق این اطلاعیه و شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای پذیرش آزمون مذکور صورت خواهد گرفت.

براساس قانون فوق، سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری  (Ph.D) بر حسب هر یک از شیوه‌های «آموزشی ـ پژوهشی» و «پژوهش محور» به شرح زیر انجام می‌شود :

1- دکتری آموزشی ـ پژوهشی : سنجش و پذیرش برای ورود به دورة دکتری آموزشی ـ پژوهشی براساس معیارهای زیر صورت می‌گیرد :

1-1- آزمون متمرکز (50 درصد)

1-2- سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)

1-3- مصاحبه علمی و سنجش عملی (30 درصد)

2- دکتری پژوهش محور : سنجش و پذیرش برای دورة دکتری ناپیوسته پژوهش محور براساس معیارهای زیر صورت می‌گیرد :

1-2- آزمون متمرکز (30 درصد)

2-2- سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)

2-3- مصاحبه علمی و بخش عملی (30 درصد)

2-4- تهیة طرحواره (20 درصد)

اجرای مرحلة اول (آزمون متمرکز) توسط سازمان سنجش آموزش کشور و امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی توسط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام خواهد شد .

3- براساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مواد آزمون متمرکز دکتری  (Ph.D) سال 1399 به شرح زیر خواهد بود :

3-1- آزمون زبان با ضریب (1)

3-2- آزمون استعداد تحصیلی با ضریب (1)

3-3- آزمون دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی­ارشد با ضریب (4)

سنجش و پذیرش برای تمام دوره‌ها شامل: روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پژوهش­محور، پردیس‌های خودگردان، پیام نور، مؤسسات غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد اسلامی براساس قانون فوق صورت خواهد گرفت .

4- سایر شرایط و ضوابط:

4-1- تمامی دانشجویان و فارغ­التحصیلان مقطع کارشناسی­ ارشد و دکتری حرفه‌ای می‌توانند درصورت دارا بودن شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصیكه در دفترچه راهنما درج خواهد شد، در این آزمون ورودی ثبت‌نام و شرکت نمایند .

4-2- دارندگان مدرک معادل دوره کارشناسی ­ارشد درصورتی که مشمول آئین­ نامه شماره 2/77633 مورخ 28 مرداد 92 که توسط معاون آموزشی وزارت متبوع ابلاغ شده، باشند می‌توانند در آزمون شرکت کنند .

4-3- مؤسسات برای پذیرش دانشجو در مهرماه از داوطلبانی می‌توانند پذیرش به عمل آورند که حداکثر تا سی و یکم شهریور ماه همان سال (سال 1399) فارغ ­التحصیل شوند .

4-4- پذیرفته شدگان قطعی (نهایی) روزانه سال 1398 چه در دانشگاه قبولی ثبت نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند اجازه شرکت در آزمون سال 1399 را نداشته و یک سال محروم از آزمون خواهند شد .

4-5- سایر شرایط و ضوابط در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دکتری نیمه ­متمرکز سال 1399 درج خواهد شد .

بدین وسیله به اطلاع كلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام و شركت در آزمون ورودی دوره دكتری (نیمه متمركز Ph.D ) سال 1399 برای پذیرش در دوره های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی می‌رساند كه با توجه به نكات ذیل و همچنین در نظر داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای شركت در آزمون، می‌توانند در آزمون مذكور ثبت‌نام و شركت نمایند.

شرایط ثبت نام:

ثبت‌نام برای آزمون ورودی دكتری (نیمه متمركز Ph.D ) سال 1399 از روز چهارشنبه مورخ 98/09/06 آغاز و در روز سه شنبه مورخ 98/09/12 پایان می‌پذیرد. لازم به تاكید است كه ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org انجام خواهد پذیرفت.

هر داوطلب ‌براساس ‌علاقه ‌فقط می‌تواند در یك كدرشته‌ امتحانی (براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شركت در آزمون)‌، ثبت‌نام‌ و در آزمون مربوط شركت‌ نماید.

تذكر مهم: ثبت‌نام برای شركت در آزمون‌ ورودی دكتری (نیمه متمركز Ph.D) سال 1399 کلیه دوره‌های دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی، منحصراً از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش كشور امكان‌پذیر است؛ لذا داوطلبان لازم است كه ابتدا دفترچه راهنمای ثبت‌نام را مطالعه نموده و در صورت واجد شرایط بودن، نسبت به پرداخت هزینه خرید كارت اعتباری ثبت‌نام در آزمون به شرح ذیل، اقدام كنند و سپس مراحل بعدی را به انجام برسانند.

مراحلی كه داوطلب باید برای ثبت نام اقدام كند:

1- مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی فوق برای تهیه كارت اعتباری ثبت نام (سریال 12 رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام (دفترچه شماره 1).

2- تهیه فایل عكس اسكن شده داوطلب بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام.

3- آماده نمودن مدارك و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام.

4- با توجه به اینكه پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً بصورت اینترنتی انجام می‌گیرد، داوطلبان لازم است به وسیله كارت‌های بانكی عضو شبكه شتاب كه پرداخت الكترونیكی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان و پرداخت مبلغ 750.000 (هفتصد و پنجاه هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شركت در آزمون نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

تبصره: با توجه به اینكه مقرر گردیده است كه در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام كوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی كه تمایل به استفاده از خدمات پیام كوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت هزینه استفاده از خدمات پیام كوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده نمایند.

دستورالعمل و نحوه تكمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی:

به داوطلبان توصیه می شود كه مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذكور را تكمیل نموده و سپس براساس فرم پیش نویس با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش كشور، اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه نرم افزاری ثبت نام وارد نمایند. ضمناً داوطلبان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نام دقت نمایند. بدیهی است در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارك داوطلب در صورت پذیرفته شدن در آزمون، مطابق ضوابط با وی رفتار خواهد شد.

زمان توزیع كارت اینترنتی و محل آزمون:

براساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون ورودی دكتری (نیمه متمركز Ph.D) سال 1399 در روز جمعه مورخ 98/12/09 برگزار خواهد شد. داوطلبان لازم است از روز سه‌شنبه مورخ 98/12/06 لغایت روز پنجشنبه مورخ 98/12/08 با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان نسبت به تهیه پرینت كارت شركت در آزمون و راهنمای شركت در آزمون اقدام نمایند. محل آزمون داوطلبان بر اساس استان و شهرستان محل اقامت مندرج در بند 33 تقاضانامه تعیین می‌گردد. لذا مقتضی است داوطلبان با مراجعه به جدول شماره 2 دفترچه راهنمای ثبت‌نام و درج كد مربوط به استان و شهر محل اقامت در تقاضانامه ثبت نام اقدام نمایند.

توصیه‌های‌ مـهم‌:

1) توصیه‌ می‌شود داوطلبان پس از تكمیل تقاضانامه، دریافت شماره پرونده 6 رقمی و كدپیگیری 16 رقمی یك نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری نمایند.

2) به داوطلبان توصیه می‌شود در انتخاب كدرشته‌ امتحانی و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود دقت لازم را مبذول فرمایند. لذا پس از دریافت كد پیگیری 16 رقمی در این خصوص به درخواست‌های داوطلبان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

3) با توجه به مشكلات بوجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عكس داوطلبان، كه این موضوع اكثراً برای داوطلبانی كه ثبت نام آنان توسط دیگران انجام می شود رخ داده است، تاكید می‌گردد كه علاوه بر كنترل اطلاعات ثبت‌نامی، حتماً نسبت به كنترل عكس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عكس داوطلب دیگری به جای عكس شما ارسال نگردد. بدیهی است كه در صورت ارسال عكس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

4) هرگونه‌ تغییری‌ از طریق‌ نشریه پیك‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبری‌ و اطلاع‌رسانی‌ سازمان ‌سنجش‌)، پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و در صورت لزوم ‌از طریق رسانه‌های گروهی ‌اعلام ‌خواهد شد.

5) در صورت‌ لزوم‌ داوطلبان می‌توانند با شماره تلفن گویای‌: 42163-021 با روابط عمومی ‌سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور تماس‌ حاصل‌ نموده و یا از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی (غیرحضوری) سازمان اقدام نمایند.

برای دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دکتری (نیمه متمرکز) سال 1399 کلیک نمایید

برای ثبت نام در آزمون نیمه‌متمرکز ورودی دوره دکتری تخصصی سال 1399 کلیک نمایید

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
1
1
دانشگاه چمران چندساله رشته ی بیوشیمی رو نمیگیره،چرا کسی رسیدگی نمیکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
9
11
تخصصص در حوزه ی دامپزشکی از چاله به چاه آگاه باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
0
3
چرا با وجود اینکه آموزش دامپزشکی به وزارت بهداشت منتقل شده چرا آزمون دکتری تخصصی رشته های گروه دامپزشکی هنوز با رشته های غیر پزشکی برگزار میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
در دانشگاه آزاد فعلا به صورت پایلوت اجرا شده نه کل کشور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
جابجایی در عمل صورت نگرفته، با حرف جابجا شده در ضمن آموزش پزشکی در دانشگاه آزاد مستقل از وزارت بهداشت و با بودجه دانشجو اداره میشه
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
6
7
اگر آشنا و بند پ ندارید تخصص ذره ای ارزش ندارد تخصص دامپزشکی مثل پزشکی نیست که باعث افزایش درآمد شما شود بدونه بورس فقط وقت تلف کردن است .
دامپزشک
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
3
8
امتحان فرمالیته هست اصلی مصاحبه هست که پارتی بازی میشه متاسفام برای خودم و دوستانم که به خاطر پارتی بازی ها از آرزوی خوندن تخصص باز مانده ایم
واقعا خنده داره که اینهمه سخت گیری که تو تخصص دامپزشکی می کنند در پزشکی وجود نداره و مصاحبه و زبان و تست هوش ندارند انگار دامپزشکان باید باهوش باشند نه رشته دندان و پزشکی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
2
2
آره دقیقا فرمالیتس،منم که رفتم مصاحبه دقیقا میشد حدس زد کی سفارش شدست
نظر شما
ادامه